Zwycięzcy drugiej edycji JustBrief wyłonieni

173

W drugiej edycji konkursu edukacyjnego JustBrief skierowanego do studentów i początkujących marketerów zwyciężył zespół Hi5s, w którego skład wchodzili młodzi adepci marketingu z Warszawy oraz Krakowa. Uczestnicy mieli za zadanie przygotować kampanię digitalową, która w najbliższym czasie może zostać wdrożona przez Uber Eats. Oprócz możliwości wpisania do portfolio pierwszego zrealizowanego projektu zwycięski zespół otrzymał 10 tysięcy złotych i możliwość odbycia stażu u organizatorów konkursu i wybranych partnerów.

Branża kreatywna postrzegana jest przez młodych jako hermetyczna, a wejście do niej jest tym trudniejsze, że osoby rozpoczynające swoją karierę nie mają zazwyczaj na swoim koncie osiągnięć, które mogłyby poprzeć ich umiejętności. Z pomocą przychodzi im jednak konkurs edukacyjny JustBrief, którego druga edycja właśnie się zakończyła.

Założeniem konkursu JustBrief, jest nie tylko wyłonienie największych wschodzących talentów marketingu, ale przede wszystkim przekazanie wiedzy, zapewnienie odpowiedniego wsparcia mentorskiego i poświęcenie młodym ludziom swojego czasu. Wielu absolwentów rozpoczynających karierę zawodową zupełnie nie może liczyć na wsparcie swoich przełożonych, którzy zaabsorbowani codziennymi obowiązkami nie są w stanie poświęcić im wystarczającej uwagi. W branży kreatywnej jest to niestety zrozumiałe. Tempo pracy jest bardzo szybkie i zazwyczaj wszyscy, wraz z juniorami, skupiają się na dostarczeniu odpowiedniej jakości projektów – mówi Tina Toutounchi, Employer Branding & Internal Communication Specialist z agencji Performante.  Dlatego też zależy nam na tym, aby zatrzymać się na chwilę, dać swój feedback, zmotywować i wprowadzić do branży, która postrzegana jest przez wielu młodych jako bardzo hermetyczna dodaje Tina.

Do tegorocznej edycji konkursu zgłosiło się ponad 300 młodych osób z całej Polski, a spośród nich wybrano 50, które otrzymało szansę zmierzenia się z prawdziwym briefem przygotowanym przez Uber Eats. Uczestnicy podzieleni zostali na pięcioosobowe zespoły, w których zazwyczaj po raz pierwszy mogli zetknąć się z modelem pracy agencyjnej. Podczas prac nad swoimi propozycjami liczyć mogli na mentoring i wsparcie ze strony specjalistów z agencji Performante.

JustBrief to przedsięwzięcie z misją. Mogłem to poczuć po raz drugi, podczas finału, kiedy pięćdziesięcioro studentów prezentowało swoje kampanie zupełnie tak, jak my, juniorzy, wiele lat temu przed pierwszym, poważnym klientem. Kolejny raz jestem pozytywnie zaskoczony nie tylko rezultatami, ale głównie poziomem uczestników, których udało nam się wyłonić spośród kilkuset chętnych. Spotkaliśmy naprawdę zróżnicowaną ,,grupę młodych”, z różnych środowisk, z różną wiedzą, których łączy naprawdę spora ambicja. Widać to było od razu. Nie zmroził ich nawet niezwykle trudny brief, który przygotowaliśmy w tym roku rekrutacja dostawców przy ograniczonym budżecie. Na pewno będziemy chcieli rozwinąć naszą ideę w 2019 i rozpocząć coś jeszcze większego mówi Adam Borczyński, Head of Creative Performante.

Uber Eats stał się niezwykle popularny wśród polskich użytkowników i branży restauracyjnej. Zainteresowanie naszą platformą przerosło nasze najśmielsze oczekiwania. Z miesiąca na miesiąc liczba zamówień składanych w aplikacji rośnie, podobnie jak lista miejsc, z których można zamawiać jedzenie w dostawie dzięki Uber Eats. Dlatego pojawiło się przed nami wyzwanie: jak pozyskać nowych dostawców i tym samym zapewnić naszym użytkownikom szybką i sprawną realizację zamówień, które zazwyczaj oscylują w granicach 32 minut? Jaką kampanię marketingową powinniśmy opracować? Z takim pytaniem zwróciliśmy się do JustBrief. Z jednej strony rekordowo niski poziom bezrobocia w Polsce, a z drugiej szybko rozwijająca się usługa, sprawiają, że nieustannie poszukujemy nowych dostawców. Ze względu na dużą elastyczność współpracy z Uber Eats, dostrzegamy duży potencjał w studentach. Uznaliśmy, że stworzenie kampanii przez studentów właśnie, z myślą o ich rówieśnikach, będzie dla uczestników konkursu JustBrief ciekawym projektem, a dla nas możliwością spojrzenia z innej perspektywy na istniejące wyzwanie. Cieszymy się, że mieliśmy okazję wziąć w tym udział. Wszystko zostało zorganizowane na najwyższym poziomie, a pomysły, które zobaczyliśmy było bardzo ciekawe. Jeden z nich szczególnie wyróżnił się w stosunku do pozostałych i dlatego wygrał główną nagrodę – mówi Krzysztof Radoszewski, Dyrektor Generalny w Uber Eats w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Podczas finału konkursu, który odbył się 7 grudnia wyłoniono zwycięską drużynę, która otrzymała nagrodę w wysokości 10 000 PLN oraz możliwość odbycia stażu w firmach organizatorów i wybranych partnerów konkursu. Kampania przygotowana przez zespół z Warszawy i Krakowa ma szansę na realizację. Zwycięska grupa, w której skład wchodzili: Bartosz Furtak, Dominika Kardaś, Krystyna Miącz, Maciej Morzywołek i Ewelina Prus, wyróżniła się bardzo umiejętnym researchem, wnioskami, a także bardzo konkretnymi i kreatywnymi pomysłami na kampanię zachęcającą do podjęcia pracy dorywczej w roli dostawcy. Kampania skierowana będzie do studentów i opierać się będzie na zmianie wizerunku dostawcy oraz na ułatwieniu procesu rekrutacyjnego. Szczegóły kampanii nie mogą zostać na tym etapie ujawnione. 

 

Patronem honorowym tegorocznej edycji JustBrief jest Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

Patronat medialny nad JustBrief 2018 objęli: Business Insider Polska, Brief, Marketer Plus, AdMonkey, Marketing w Praktyce, Sprawny Marketing, Marketing przy Kawie, HRstandard.pl, HRPolska, DlaStudenta, StudentNews, Radio Kampus, Radio Centrum.

 

var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };