...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Yahoo kupuje serwis mikroblogowy Tumblr?

Wiele wskazuje na to, że pojawiające się od kilku dni spekulacje dotyczące zakupienia przez Yahoo serwisu mikroblogowego Tumblr, zostaną oficjalnie potwierdzone na dzisiejszej konferencji w Nowym Jorku.

Zaproszenia skierowane do przedstawicieli mediów, zawierające zdanie „Join us as we share something special”, sugerują, że Yahoo chce poinformować o czymś znacznie ważniejszym niż poprawki w serwisie Flickr.  Jak informuje The Wall Street Journal, który powołuje się na źródła zbliżone do sprawy, Yahoo zgodziło się zapłacić 1,1 mld dolarów w gotówce za serwis Tumblr.

Powstały w 2007 roku Tumblr w dalszym ciągu miałby funkcjonować jako niezależna spółka. Warto wspomnieć, że serwis miał duży wkład w rozwój internetu, ponieważ znacząco ułatwił użytkownikom prowadzenie blogów, zamieszczanie zdjęć, obserwowanie aktywności znajomych oraz integrację z mediami społecznościowymi. 

Kupując Tumblra, Yahoo zyskuje w swoim portfolio spółkę, która – choć nie jest źródłem dużych przychodów finansowych – to jednak wnosi kapitał społecznościowy. Stała się bowiem komunikacyjnym hubem opartym na rozbudowanej sieci blogerów i ich czytelników. Zdaniem The Wall Street Journal taka zresztą była strategia Davida Karpa, CEO Tumblra – koncentracja na funkcjonalności serwisu w pierwszej kolejności oraz odłożenie na później kwestii jego monetyzacji.

Jak podaje serwis Mashable, reakcje internautów nie są entuzjastyczne – pod artykułami na temat potencjalnego przejęcia pojawia się wiele negatywnych komentarzy. Dominują obawy przed tym, że nowy właściciel zniszczy dotychczasowy charakter serwisu i skupi się na serwowaniu reklam.

Marissa Mayer, CEO Yahoo, dołączyła do firmy latem 2012 po 13 latach pracy w Google. Jej strategia rozwoju firmy oparta jest na budowaniu portfolio spółek, które mogłyby pomóc Yahoo powrócić do czołówki portali, jak miało to miejsce w czasach świetności – ponad dekadę temu. 

Źródło: Mashable, The Wall Street Journal

Przeczytaj także: „Jak marki wykorzystują Tumblr’a”

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF