16 Lwów, 33 nominacji: 2023-2025 dla McCANN Poland i Mastercard na Cannes Lions Festival of Creativity

Zakończony właśnie Międzynarodowy Festiwal Kreatywności Cannes Lions 2025 dopełnił wyjątkowej serii sukcesów McCANN Poland i Mastercard w największym branżowym konkursie na świecie. W ciągu ostatnich trzech lat (2023–2025) projekty realizowane przez McCANN Poland i Mastercard zdobyły łącznie 16 statuetek Cannes Lions i aż 33 nominacje – to najlepszy wynik w historii polskiej reklamy, bezprecedensowe osiągnięcie dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej i jeden z najbardziej imponujących rezultatów w skali globalnej.
Na ten historyczny sukces złożyły się cztery kampanie, które nie tylko przyciągnęły uwagę jurorów, ale też udowodniły, że kreatywność rodząca się w Polsce i regionie Europy Środkowo-Wschodniej może realnie wpływać na światowe trendy w marketingu. Projekty McCANN Poland i Mastercard były nagradzane we wszystkich najważniejszych kategoriach – od Direct i Brand Experience po najbardziej prestiżową Titanium. Każdy z tych projektów odpowiadał na realne wyzwania społeczne i ekonomiczne – od integracji i inkluzywności po innowacje w partycypacji obywatelskiej – i pokazywał, że Polska i region Europy Środkowo-Wschodniej tworzą kampanie na światowym poziomie: nagradzane, wdrażane i skalowane globalnie.
– Konsekwencja, z jaką realizujemy nowatorski system pracy nad pomysłami kreatywnymi o potencjale do działania na najwyższym światowym poziomie, zaowocowała efektami, które są pierwszym tego typu zdarzeniem w historii naszego rynku, wyjątkowym na poziomie regionu, ale też absolutnym unikatem globalnie. Wielce dziękujemy Mastercard, którego zespół od wielu lat charakteryzuje się wyjątkowo otwartym, odważnym, pełnym wiary i wsparcia partnerskim podejściem do naszej codziennej współpracy – której efektem są historyczne rezultaty dla obu stron naszego tandemu. – powiedział Wojciech Borowski, Group CEO McCANN Poland.
Podsumowanie trzyletniej passy McCANN Poland i Mastercard:
2025 – „Public Money ATM” i „Inclusive by Design”
- 2× Srebrne Lwy za „Public Money ATM”
• 5 nominacji dla „Public Money ATM”
• 3 nominacje dla „Inclusive by Design”
• Łącznie: 2 statuetki i 8 nominacji
2024 – „Room for Everyone” i „Inclusive by Design”
- 1× Grand Prix
• 2× Złoto
• 1× Srebro - 1× Brąz
• Łącznie: 5 statuetek i 14 nominacji
2023 – „Where to Settle”
- 1× Dan Wieden Titanium Lion
• 1× Grand Prix
• 2× Złoto
• 3× Srebro
• 2× Brąz
• Łącznie: 9 statuetek i 11 nominacji
Bilans łączny (2023–2025):
16 Lwów, w tym:
• 1× Titanium
• 2× Grand Prix
• 4× Złoto
• 6× Srebro
• 3× Brąz
33 nominacje w najbardziej konkurencyjnych kategoriach festiwalu
Historyczny wynik dla rynku polskiego i regionu CEE
Cannes Lions to najważniejszy festiwal kreatywności na świecie, przyciągający tysiące zgłoszeń od najbardziej innowacyjnych marek i agencji. Tylko w rekordowym roku 2025 do konkursu zgłoszono aż 26 900 kampanii z całego świata. Zaledwie 10% z nich trafiło na shortlisty, a poniżej 2% zdobyło statuetkę Lwa. Na tym tle trzyletnia passa McCANN Poland i Mastercard – obejmująca 16 nagród i 33 nominacje – stanowi spektakularny i bezprecedensowy sukces, który nie tylko umacnia pozycję marki i agencji w gronie najbardziej kreatywnych firm na świecie, ale także promuje Polskę i region CEE jako źródło światowej klasy innowacji, designu i skutecznej komunikacji. Osiągnięcia McCANN Poland i Mastercard potwierdzają, że konsekwencja, odwaga i głęboka znajomość kontekstu mogą prowadzić do wyników, które tworzą historię – nie tylko lokalnie, ale i globalnie.
***
O McCANN Poland
W 2024 roku zdobyliśmy 5 Cannes Lions, w tym Grand Prix oraz znaleźliśmy się na 14 shortlistach, w tym Titanium. Na konkursie D&AD zdobyliśmy 1x Graphite Pencil i 3x Wood Pencil oraz jako pierwsza agencja w historii polskiej reklamy, zdobyliśmy Black Pencil. W prestiżowym konkursie The One Show 2024 zdobyliśmy aż 12 nagród, w tym główną nagrodę Sustainable Development Goals, 2x Merit, 4x Gold Pencil, 4x Silver Pencil, 1x Bronze Pencil.
W 2023 roku McCANN Poland został agencją roku Cannes Lions for Good. Wygraliśmy 9 Lwów: Titanium, Grand Prix, 2 złota, 2 srebra i 3 brązy. Na Golden Drum International Festiwal of Creativity 2023 jako McCANN CEE zostaliśmy agencją sieciową roku. Podczas WARC Creative 100, nasza kampania została nr. 3 globalnie w 2023 roku. W rankingu The Drum nasza kampania została nagrodzona nr. 1 na świecie w kategorii Finanse.
W roku 2021 zyskaliśmy miano najlepszej agencji kreatywnej na festiwalu EFFIE Awards Poland. W tym samym roku, McCANN Poland był również najczęściej nagradzaną i wyróżnianą agencją z Polski na międzynarodowych festiwalach kreatywnych, takich jak: Cannes, Webby Awards, One Show, New York Festivals, Golden Drum czy Luum Awards. Udowodniliśmy tym samym, że najlepszą drogą do skuteczności jest kreatywność.
***
Więcej o McCANN Poland:
Oficjalna strona: https://mccann.pl/