2022/2023… jaki był?/jaki będzie? w branży eventowej

Mądrzy ludzie powiadają, że w życiu najważniejsza jest chwila obecna i nie warto zajmować się przeszłością - bo już minęła i nie możemy nic w niej zmienić, nie ma sensu zajmować się przyszłością - bo jest nieprzewidywalna czego nauczyło nas kilka ostatnich lat. A mimo to moja ciekawość zwyciężyła i zapytałem kilku ekspertów o stan polskiego biznesu na przełomie 2022 i 2023.

 

Na przełomie 2022 i 2023 rozmawiam z ekspertami z różnych dziedzin związanych z biznesem, z marketingiem, z komunikacją marketingową…
Mądrzy ludzie powiadają, że w życiu najważniejszs jest chwila obecna i nie warto zajmować się przeszłością – bo już minęła i nie możemy nic w niej zmienić, nie ma sensu zajmować się przyszłością – bo jest nieprzewidywalna czego nauczyło nas kilka ostatnich lat.
Zapytałem więc, najlepszych ekspertów w poszczególnych branżach, o ich osobiste doświadczenie minijającego roku oraz prawdopodobieństwo wydarzeń w 2023.

 

 

Maciej Ledzion, partner w Endorfina Events powiedział mi:

● 2022 dla firm eventowych był bardzo nadspodziewanie dobry;

● odnotowaliśmy bardzo duże „odbicie pocovidowe”, szczególnie od drugiego kwartału obserwujemy znaczny wzrost aktywności firm w wykorzystaniu medium jakim są wydarzenia;

● naszej firmie – i wielka to zasługa dobrej współpracy z moim partnerem biznesowym, Michałem Kaletą – ale też wielu innym firmom eventowym udało się, po bardzo złym czasie dwóch poprzednich lat, bardzo dobrze przygotować się do tego wzrostu aktywności na rynku.

● 2023 to wielka niewiadoma…. Powszechnie uważa się, że „cash is king”, ale mamy niespotykanie – w ciągu ostatnich 30 lat – wysoką inflację w Polsce;

● Nasi klienci – po doświadczeniu covidowego zamknięcia – nie rezygnują ze spotkań face to face i są przekonani, że osobiste kontakty mają bardzo wielkie znaczenie dla efektywności prowadzonego przez nich biznesu;

● ostatnie trzy lata nauczyły nas, że spotkania online oraz eventy offline potrafią bardzo dobrze uzupełniać się i dzięki temu mamy większą umiejętność dostosowywania formy wydarzeń do konkretnych potrzeb naszych klientów oraz ich konsumentów.

Grzegorz Kiszluk