9 trików na Google Maps

Jeżeli Google Maps uruchamiasz wyłącznie z okazji korzystania z nawigacji, to znaczy, że nie wykorzystujesz w pełni tej aplikacji. Podpowiadamy do czego jeszcze mogą przydać Ci się mapy od Googla i jakie triki są w nich ukryte.

Nie jeździsz samochodem, za to używasz roweru? Mapy Google podpowiedzą Ci najlepszą trasę dla Twojego dwukołowego pojazdu. Wystarczy, że wpiszesz miejsce docelowe i zmienisz ikonę samochodu na rower.

  

Jesteś w nieznanej miejscowości i nie potrafisz wytłumaczyć znajomym, jak mają do Ciebie dotrzeć. Prześlij im swoją lokalizację. Umieść pin przytrzymując palec w danym miejscu na mapie, a następnie kliknij „udostępnij”. Mapę możesz wysłać przez mail bądź sms.

  

Boisz się, że stracisz sygnał wi-fi bądź zgubisz zasięg. Zapisz swoją mapę offline. W ten sposób nawet bez internetu dotrzesz do celu. Po wyznaczeniu trasy wybierz opcje, a następnie kliknij „Zapisz mapę offline”.

 

Łatwiejszy sposób na dotarcie do domu bądź pracy? Zapisz lokalizację tych miejsc. Wejdź w opcje, wybierz „Twoje miejsca” i wpisz adresy. W ten sposób wpisując w pole wyszukiwania „dom” nawigacja pokieruję Cię wprost do niego bez potrzeby wpisywania właśnie adresu.

Zabrało Ci paliwa? Jesteś głodny? Nie wiesz, gdzie zaparkować? Dzięki Google Maps szybko znajdziesz potrzebne lokalizacje. Kliknij w pole wyszukiwania, a następnie wybierz instytucję, która Cię interesuje. Mapa wskaże te najbliżej Ciebie.

 

Nie chcesz przegapić ostatniego pociągu do domu? Dzięki Google Maps możesz sprawdzić, jak dojechać w konkretne miejsce transportem publicznym z podanymi godzinami i lokalizacją przesiadek.

Szukasz sklepu, ale nie wiesz w którą stronę się kierować? Wpisz w pole wyszukiwania „sklep” i wybierz ten, który najbardziej Ci odpowiada.

Znalazłeś się w miejscu, do którego chcesz jeszcze wrócić? Zaznacz je pinezką w Google Maps, po czym zapisz je w ulubionych, dzięki temu powrót nie będzie problemem.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF
Poprzedni
«