Polski start-up zmienia rynek opieki nad zwierzętami. Animalhotels rozwija globalną aplikację

Komu zostawić swojego psa lub kota, który nie może towarzyszyć nam podczas urlopu? Z tym dylematem zmaga się coraz więcej właścicieli zwierząt, którzy są zmuszeni po raz kolejny prosić swoich znajomych czy rodzinę o opiekę nad pupilem. Polski start-up Animalhotels odpowiada na to wyzwanie, oferując dostęp do sieci ponad 16 tysięcy zaufanych opiekunów zwierząt domowych. W ciągu minionego roku liczba użytkowników aplikacji wzrosła sześciokrotnie, osiągając 66 tysięcy, co świadczy o rosnącym zaufaniu do usługi i jej popularności.

Kluczowym krokiem do międzynarodowego rozwoju Animalhotels była ekspansja na rynek brytyjski, który stanowił pierwsze wejście na rynki zagraniczne. Niedawno aplikacja rozszerzyła swoją dostępność na ponad 150 krajów, w tym Stany Zjednoczone, Niemcy, Kanadę, Francję, Australię, Hiszpanię czy Holandię. Obecnie Animalhotels koncentruje się na budowaniu sieci opiekunów w nowych krajach, aby dotrzeć do jeszcze szerszej grupy właścicieli zwierząt poszukujących sprawdzonej opieki.

– Naszym celem jest, aby organizacja opieki nad pupilem w sytuacjach, takich jak: wyjazd wakacyjny lub służbowy, nieprzewidziany wypadek czy napięty harmonogram, była prosta i bezproblemowa. Dzięki skalowaniu naszej globalnej sieci opiekunów, umożliwimy podróżowanie z pupilem, oferując możliwość pozostawienia go pod opieką w różnych zakątkach świata – na przykład podczas zwiedzania atrakcji czy realizowania innych zaplanowanych aktywności. – mówi Łukasz Klab, Founder i CEO Animalhotels.

Start-up wprowadził także program ochrony rezerwacji – Animalhotels Care, który wspiera właścicieli pupili w sytuacjach awaryjnych. Obejmuje on m.in. pokrycie kosztów leczenia weterynaryjnego do 5000 zł w przypadku nagłych problemów zdrowotnych zwierzęcia oraz znalezienie opiekuna zastępczego w przypadku odwołania opieki na trzy dni przed jej rozpoczęciem. To część strategii, mającej na celu stworzenie kompleksowego systemu wsparcia dla właścicieli zwierząt na całym świecie.

Z PizzaPortal i iTaxi do Animalhotels – nowy doradca wzmacnia strategię firmy

Lech Kaniuk, przedsiębiorca i inwestor z doświadczeniem w rozwijaniu firm w trzech różnych branżach – od platform cyfrowych po technologie energetyczne – został doradcą Animalhotels. Jego doświadczenie w skalowaniu biznesów takich jak PizzaPortal (dziś część Glovo), iTaxi czy SunRoof, czyni go jednym z najskuteczniejszych innowatorów w regionie CEE. Jako doradca strategiczny wspiera Animalhotels w rozwoju i internacjonalizacji oraz tworzeniu globalnej marki w sektorze opieki nad zwierzętami.

Wspieranie globalnej aplikacji, to wyzwanie, które idealnie wpisuje się w moje dotychczasowe doświadczenia. Widzę w Animalhotels ogromny potencjał, by stało się liderem rynku – nie tylko pod względem skali, ale i jakości relacji między właścicielami, a opiekunami zwierząt – komentuje Lech Kaniuk.

Technologia i edukacja zmienia sposób dbania o zwierzęta

Rozwijając swoje usługi, Animalhotels kładzie duży nacisk na technologie, które usprawniają opiekę nad zwierzętami. Aplikacja wykorzystuje inteligentne algorytmy, które dopasowują właścicieli zwierząt do opiekunów z okolicy. System automatycznie wysyła zapytania do opiekunów o ich dostępność, a następnie przedstawia właścicielowi, osoby gotowe do podjęcia opieki. Cały proces rezerwacji opieki nad pupilem przypomina korzystanie z popularnych aplikacji do zamawiania przejazdów czy wynajmu mieszkań na czas podróży.

Jednak samo dopasowanie to nie wszystko, ponieważ start-up wspiera  rozwój kompetencji swojej społeczności. Animalhotels uruchomił cykl szkoleń dla opiekunów zwierząt. Program edukacyjny ma na celu podnoszenie standardów usług oraz budowanie świadomej społeczności opiekunów, gotowych sprostać różnym potrzebom właścicieli zwierząt.

O Animalhotels

Aplikacja Animalhotels została stworzona z myślą o właścicielach zwierząt, którzy napotykają trudności w zapewnieniu zorganizowanej opieki dla swoich pupili podczas swojej nieobecności. Dzięki temu mogą oni podróżować, pracować czy odpoczywać, mając pewność, że ich zwierzak jest w dobrych rękach.​

Rezerwacje obejmują szeroki wachlarz zwierząt – od psów i kotów, po małe ssaki, gryzonie, ptaki, gady, płazy, rybki, a nawet pająki i owady. W ten sposób właściciele mogą zapewnić odpowiednią opiekę swoim pupilom, niezależnie od gatunku czy specyficznych potrzeb.

Start-up buduje globalną społeczność pełną pasji i zaangażowania, gdzie zrozumienie potrzeb zwierząt oraz ich dobrostan są priorytetem. Opiekunowie i właściciele mogą łatwo dopasować się do siebie, zapewniając zwierzakom odpowiednią opiekę, a właścicielom – wygodę i poczucie spokoju.​

Animalhotels, jako jeden z siedmiu polskich startupów, został nominowany do prestiżowej nagrody Startup Roku przez największy portal finansowo-biznesowy w Polsce – Money.pl. Oprócz tego zdobył liczne nagrody, w tym: 1. miejsce w Startup Pitch Challenge i Open Mic Pitch, najlepszy software/aplikację na Executive Summit, złoty bilet Akademii Inwestora, najlepszy start-up w kategorii „Digital Transformation and Organization Management” na Network IQ Alliance oraz 8 nagród w konkursie Startups powered by Invest in Łódź.  



oLIVE media to butikowa agencja digital, social media i public relations, która powstała z zamiłowania do sztuki komunikowania i rozwijających się nowych mediów. Nad strategiami pracujemy holistycznie. Firma to dla nas nie tylko jej historia, wartości, produkty i usługi czy wizja rozwoju. To przede wszystkim ludzie, którzy ją tworzą. Tylko kompleksowe prowadzenie działań w tych obszarach, pozwala na strategiczne komunikowanie oraz realizację celów wizerunkowych i biznesowych firmy.

oLIVE media