Agencja Kalicińscy.com z kampanią kreatywną dla Comedy Central
Agencja Kalicińscy.com odpowiedzialna jest za ideę kreatywną promującą nowy seri-al„Drunk History - pół litra historii” na dwóch rynkach: polskim oraz węgierskim. Kam-pania obejmie zarówno komunikację w Internecie, w przestrzeni miejskiej oraz produk-cję dedykowanego gadżetu.
„Drunk History-pół litra historii” to nowy serial Comedy Central, w którym znani aktorzy, celebryci i influencerzy opowiadają historie oparte na wydarzeniach z dziejów Polski. Format byłby prosty, gdyby nie fakt, że główni bohaterowie są pod lekkim wpływem alkoholu. Opowieści dodatkowo odgrywane są przez znanych aktorów, którzy starają się nadążyć za lekko zabarwioną drinkami narracją. Dzięki temu dzieje Polski nabierają rumieńców, a każdy z odcinków wciąga widzów i nie pozwala im się nudzić, podobnie jak zaproponowana przez agencję forma komunikacji.
„Szukaliśmy idei kreatywnej, która nie będzie do końca grzeczna. Wróciliśmy myślami do szkolnych lat i naszych sposobów na nudę na lekcjach: bazgrolenia po zeszytach i książkach. To właśnie dorysowane wąsy, okulary czy inne bardziej odważne elementy sprawiały, że wszystko stawało się ciekawsze. W ten sposób powstał pomysł na wykorzystanie w komunikacji doodli, którymi urozmaiciliśmy postaci narratorów.” – komentuje pomysł kreatywny Katarzyna Lewandowska, Senior Graphic Designer, Kalicińscy.com
Format serialu wzbudzający zainteresowanie i kontrowersje jeszcze przed premierą, wymagał niestandardowych działań komunikacyjnych, a przede wszystkim ciekawej i przyciągającej wzrok kreacji. Dzięki kreatywnym szkicom postaci narratorów z serialu otrzymały atrybuty historycznych bohaterów, o których snują opowieści „pod wpływem procentów”. Dodatkowo wykorzystano bardzo intensywne i kontrastujące z jesienną aurą kolory, które możemy zobaczyć na nośnikach typu citylight oraz na wybranych autobusach komunikacji miejskiej.
„Zależało nam żeby kreacja w prosty i czytelny sposób komunikowała czym jest ten program. Nie było to łatwe zadanie, gdyż jest to całkowicie nowy format, który trudno wytłumaczyć odbiorcy bez pokazania choćby fragmentu. Kluczowe dla nas było połączenie 3 elementów składowych: Znanych twarzy, historii i alkoholu. Myślę, że poprzez ciekawy zabieg artystyczny w pełni się to udało. Zaproponowane przez agencję „dorysowanki” i żywe kolory sprawiły, że kreacje w przestrzeni miejskiej są wyraźnie zauważalne, a w Internecie dodatkowo pozwolą nam bardziej odważnie puścić oko do odbiorców.” – komentuje Zbigniew Komorowski, Marketing Manager Comedy Central, VIMN CEE.
Działania w mediach tradycyjnych urozmaici dodatkowa aktywacja, w której główną rolę odegra wielka księga skrywająca w sobie piersiówkę oraz kieliszki z kreatywnymi grawerami. Element ten nawiązuje bezpośrednio do czołówki serialu jak i licznych drinków, które przy okazji opowieści spożyli narratorzy.
„Przygotowanie propozycji komunikacji było dla nas ciekawym doświadczeniem również jeśli chodzi o proces pracy nad tym projektem. Kreatywny design sprint bardzo szybko wyłonił mnóstwo dobrych pomysłów, a odpowiednie ich uporządkowanie i selekcja z łatwością doprowadziły nas do finalnego rozwiązania, które zdobyło uznanie Klienta.” – dodaje Alicja Szydłowska, Strategy Director, Kalicińscy.com
Promocja nowego serialu przypada na ostatni kwartał 2017 roku. Agencja Kalicińscy.com odpowiada za koncept kreatywny wprowadzenia serialu, komunikację na nośnikach zewnętrznych oraz kampanię digital ( media społecznościowe, kampania display oraz video). Sesję zdjęciową wykorzystywaną w kampanii wyprodukował dom produkcyjny Fog Production. Za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy Starcom.