Ambitne plany Decathlonu w Polsce i Europie
Francuska marka na Polskim rynku działa już od dwudziestu lat. Teraz mówi o planach na następne lata nie tylko w Polsce, ale i w całej Europie.
David Derouané prezes Decathlon Polska w wywiadzie dla Business Insider opowiedział o planach i celach firmy na te bliższe, jak i dalsze czasy. Firma przede wszystkim chce skupić się na ekologii oraz uniezależnieniu od zewnętrznych producentów.
Najciekawszą zmianą dla klientów ma być program 2nd Life, który w okrojonym zakresie ruszył już latem. W ramach programu do sprzedaży trafią produkty powystawowe, ze zwrotu oraz te po naprawie. W zależności od stopnia ingerencji sprzęt objęty będzie rabatem od dziesięciu do pięćdziesięciu procent. Przyszły rok ma przynieść rozszerzenie programu, w ramach 2nd Life klienci będą mogli odsprzedać do sklepu używane sprzęty sportowe. Następnie sklep dokona niezbędnych napraw oraz testów i wystawi asortyment na sprzedaż. Na początku mają być to jedynie produkty firmy, a w przyszłości usługa rozszerzana będzie na innych producentów.
Od 2016 roku celem firmy jest coroczne obniżanie śladu węglowego o 10% dzięki czemu do 2026 roku obniżka na poziomie globalnym ma wynieść 53%. Osiąga to dzięki wykorzystaniu bardziej ekologicznych materiałów takich jak poliester z recyklingu i bawełna organiczna. Kolejnym krokiem jest skorzystanie z procesów farbiarskich bardziej przyjaznych środowisku takich, jakich jak Biton czy Dopedye. Dzięki takim działaniom w przeciągu najbliższych pięciu lat wszystkie produkty z oferty mają być przyjazne środowisku.
Ostatnim dużym projektem, którym chwali się marka jest przeniesienie produkcji sprzętu sportowego do Europy. Między innymi w tym celu powstała fabryka rowerów w Brześciu Kujawskim, która w przyszłym roku ma wyprodukować nawet półtora milionów rowerów. Celem jest uniezależnienie się od Azjatyckich części oraz problemów z dostępnością. Przez najbliższe dziesięć lat 80% produkcji ma zostać sprowadzone do Europy.