Branża esportowa zalicza spadek przychodów w Chinach
Jak informuje portal The Esports Observer na przestrzeni okresu styczeń-czerwiec b.r. znacząco zmniejszyły się przychody pochodzące z chińskich transmisji, turniejów oraz gier esportowych. W porównaniu do tego samego okresu w zeszłym roku jest to spadek rzędu 10%.
Chińska branża esportowa wygenerowała przychody wynoszące ok. 11,3 miliarda dolarów (76,5 miliarda jenów). Kwota ta pochodzi z okresu styczeń-czerwiec i oznacza spadek w porównaniu do pierwszej połowy 2021. Informacja pochodzi z raportu przygotowanego przez chińską organizację non-profit China Audio-visual and Digital Publishing Association (CADPA). Badanie „China Esports Industrial Report H1 2022” zostało opublikowane w lipcu.
CADPA informuje, że przychody pochodzą z gier e-sportowych (83,29%), transmisji esportowych (13,96%), turniejów esportowych (1,24%), przychodów organizacji esportowych (1,01%) i innych (0,52%). Główną przyczyną spadku jest zmniejszenie zainteresowania treściami gamingowymi, z powodu końca pandemii i stopniowego znoszenia obostrzeń na terenie Chin.
Warto wspomnieć, że dane uzbierane przez CADPA mogą się różnić od tych przedstawionych przez popularniejszą w Europie i Ameryce firmę Newzoo.