Branża esportowa zalicza spadek przychodów w Chinach

66

Jak informuje portal The Esports Observer na przestrzeni okresu styczeń-czerwiec b.r. znacząco zmniejszyły się przychody pochodzące z chińskich transmisji, turniejów oraz gier esportowych. W porównaniu do tego samego okresu w zeszłym roku jest to spadek rzędu 10%.


Chińska branża esportowa wygenerowała przychody wynoszące ok. 11,3 miliarda dolarów (76,5 miliarda jenów). Kwota ta pochodzi z okresu styczeń-czerwiec i oznacza spadek w porównaniu do pierwszej połowy 2021. Informacja pochodzi z raportu przygotowanego przez chińską organizację non-profit China Audio-visual and Digital Publishing Association (CADPA). Badanie “China Esports Industrial Report H1 2022” zostało opublikowane w lipcu.

CADPA informuje, że przychody pochodzą z gier e-sportowych (83,29%), transmisji esportowych (13,96%), turniejów esportowych (1,24%), przychodów organizacji esportowych (1,01%) i innych (0,52%). Główną przyczyną spadku jest zmniejszenie zainteresowania treściami gamingowymi, z powodu końca pandemii i stopniowego znoszenia obostrzeń na terenie Chin.

Warto wspomnieć, że dane uzbierane przez CADPA mogą się różnić od tych przedstawionych przez popularniejszą w Europie i Ameryce firmę Newzoo.

Komentarze
Ładowanie...

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. AkceptujęDowiedz się więcej