Budżet marketingowy na 2023 rok? Zabezpiecz nadwyżkę i odpowiedz na potrzeby odbiorców.

131

Przełom 2022 i 2023 roku to ogromne wyzwanie dla organizacji i działów marketingu. Muszą odnaleźć synergię między elementami trudnej układanki: realizacją własnych celów biznesowych, budowaniem wiarygodności marki oraz nieprzewidywalnymi warunkami zewnętrznymi, w tym trudną sytuacją ekonomiczną. Jak się w tym odnaleźć i właściwie ułożyć „puzzle”? Czy w 2023 roku możliwe jest zachowanie płynności finansowej, a nawet osiąganie rekordów sprzedaży? Tak, o ile dobrze zarządzimy budżetem marketingowym, zagospodarujemy nadwyżkę i zrozumiemy, czego dziś potrzebują nasi odbiorcy.


 

Psychologowie i socjologowie są zgodni – im bardziej nieprzewidywalna oraz zmienna sytuacja zewnętrzna, tym bardziej ludzie potrzebują poczucia bezpieczeństwa i choć namiastki stabilności. Zarówno klienci, jak i partnerzy biznesowi czy kontrahenci szukają dziś marek, którym mogą zaufać. Wiarygodność, budowanie relacji opartej na lojalności –  to podstawa długoterminowej strategii na ten czas.

 

Wygraj w przedbiegach

Jak wygrać rozpoczęty właśnie wyścig, gdy pierwsze co przychodzi nam do głowy to cięcia budżetowe?

Warto spojrzeć na kryzys nie tylko jak na zagrożenie, ale jak na szansę. Zamiast ograniczać budżety marketingowe, skupmy się raczej na dokładnym zbadaniu tego, jak zmieniły się potrzeby naszych odbiorców i starajmy się inwestować środki bardziej precyzyjnie – mówi Karol Kamas, Dyrektor ds. Marketingu i Rozwoju, Sodexo Benefits and Rewards Services

Co to oznacza? Pierwsi do mety dobiegną Ci, którzy będą widoczni dla odbiorców, zachowają spójność działania oraz ciągłość komunikacji. A tego nie sposób zrobić bez budżetów marketingowych. Zobacz, jak wykorzystać nadwyżkę środków i przekuć ją w wzrost sprzedaży oraz lojalność Twoich klientów.

 

 

Lojalność, która pozwoli przetrwać kryzys

Zarówno w krótkich akcjach wsparcia sprzedaży, jak i długoterminowych programach lojalnościowych dla odbiorców liczy się dziś wsparcie w codziennych wyzwaniach i premiowanie za wybór konkretnej marki.

Niezależnie od branży biznes opiera się na budowaniu i pielęgnowaniu relacji z odbiorcami. A Ci potrzebują naszej uwagi oraz dopasowania. Dlatego planując działania wsparcia sprzedaży, warto skupić się przede wszystkim na naszych klientach – ich doświadczeniach, potrzebach, problemach. Wbrew pozorom podejście klientocentryczne to nie luksus, na jaki możemy sobie pozwolić w okresie prosperity, a „obowiązek” w czasach, gdy nasi klienci potrzebują nas najbardziej.  – dodaje Karol Kamas. 

Mądrze wykorzystaj nadwyżkę budżetu

Końcówka roku kojarzy Ci się tylko z podsumowaniem i rozliczaniem budżetów? To błąd, który może Cię sporo kosztować! Potraktuj to jak możliwość zabezpieczenia niewykorzystanych środków na działania sprzedażowe czy marketingowe i zagospodaruj je z korzyścią. Dzięki temu zachowasz ciągłość podejmowanych w 2023 roku akcji i uwiarygodnisz się w oczach odbiorców. Obie te rzeczy są podstawą zaufania.

Jak zatem uzyskać przewagę w pierwszych miesiącach nowego roku?

  • Pamiętaj, że o skuteczności podejmowanych akcji promocyjnych w dużej mierze decyduje atrakcyjność nagród, którymi firmy chcą przyciągnąć swoich odbiorców.
  • Najlepszym rozwiązaniem będzie więc przeznaczenie nadwyżki budżetu na najbardziej pożądane nagrody w akcjach wsparcia sprzedaży.
  • Warto zastanowić się też nad docenieniem i podziękowaniem za współpracę stałym kontrahentom.

 

Nagrody pieniężne mają moc

Dla 80,4% osób najlepszym motywatorem do udziału w akcjach promocyjnych są nagrody pieniężne. Dziś stają się realną okazją do zaoszczędzenia lub wsparcia domowego budżetu (64,5%). Dodatkowy zastrzyk gotówki, którą można wydać na dowolny cel, w dogodnym miejscu i czasie, jest odpowiedzią na aktualne potrzeby nagradzanego niezależnie od określonego targetu.

 

Na co konkretnie przeznaczyć dodatkowe środki w budżecie? Opcji jest sporo:

  • Open eVoucher Sodexo, czyli cyfrowy, wartościowy kod, dający dostęp do platformy, na której obdarowani samodzielnie wybierają eVouchery z ponad 40 sieci handlowych. Przekazywany jest e-mailem, SMS-em, przez komunikator lub osobiście.
  • Karta Premiowa Sodexo, tj. karta przedpłacona Mastercard, może być wielokrotnie zasilana dowolną kwotą. Jest łatwa w obsłudze, nie wymaga aktywacji.
  • Kupon Premiowy Sodexo, klasyczny bon  o określonym nominale. Można go zrealizować w sklepach stacjonarnych. Sieć takich punktów to obecnie ponad 60 tysięcy placówek handlowych.

Wybór nagród pieniężnych to najlepszy sposób, żeby zwiększyć sprzedaż i budować społeczność skupioną wokół marki, która rozumie i wspiera aktualne potrzeby klientów. To nie tylko „wyczyszczenie” nadwyżki budżetu, ale przedłużenie terminu ważności tych środków o kolejny rok. Potrzebujesz asa w rękawie na początek 2023 roku? Niech będzie nim właśnie budget cleaning!

 


Komentarze
Ładowanie...

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. AkceptujęDowiedz się więcej