Co powinna zawierać strona internetowa?

Co powinna zawierac strona internetowa

Nieważne, czy prowadzisz małą, średnią czy dużą firmę – obecność w sieci to dzisiaj podstawa. Stale wzrasta bowiem liczba internautów, którzy w Internecie szukają w szczególności informacji o produktach i usługach. Najlepszym miejscem do prezentowania swojej oferty i pozyskiwania nowych klientów jest więc strona internetowa. Jednak, aby przynosiła zyski, musi zawierać pewne niezbędne cechy i funkcjonalności. Przeczytaj artykuł, poznaj 6 elementów, z których składa się skuteczna witryna WWW firmy i zacznij rozwijać swój biznes.

Jakie są zalety stworzenia strony internetowej dla firmy?

Czy wiesz, że według raportu „Digital 2022: Poland” w naszym kraju z Internetu korzysta ponad 32 miliony osób? Średni czas, jaki spędzają online, wynosi 6 godzin i 39 minut. Prawda, że sporo? Warto przy tym zaznaczyć, że większość użytkowników wyszukuje w sieci przede wszystkim informacje o ofercie firm – również takich jak Twoja. Nie zmarnuj tej szansy i stwórz witrynę WWW dla swojego biznesu.

Własna strona internetowa to inwestycja, która się opłaca, ponieważ:

  • jest najlepszą formą reklamy produktów i usług,
  • ułatwia odnaleźć Twoja firmę oraz ofertę w sieci,
  • pełni funkcję wirtualnej wizytówki marki,
  • pozyskuje odwiedzających, czyli potencjalnych klientów,
  • umożliwia budowanie trwałych relacji z odbiorcami,
  • działa 24/7 i pozwala zaoszczędzić czas oraz pieniądze,
  • gwarantuje możliwość analizy działań i konkurencji,
  • buduje wizerunek i pozycję eksperta w Internecie,
  • zwiększa zyski przedsiębiorstwa i promuje biznes.

Pamiętaj jednak, że witryna WWW będzie skuteczna tylko wtedy, gdy zostanie zaprojektowana z myślą opotrzebach odbiorców i zgodnie z wymogami wyszukiwarki.

Strona_internetowa_ WeNet

Firmowa strona internetowa – co powinna zawierać?

Gdy postanowisz stworzyć własną stronę internetową, to z pewnością Twoim celem będzie, by ta wirtualna wizytówka firmy nie tylko umożliwiała zapoznanie się z ofertą, ale również skutecznie reklamowała produkty i usługi. Efektem takiej promocji ma być wzrost sprzedaży bazującej na zapytaniach z Internetu. Jednak firmowa witryna może przynosić korzyści, tylko jeśli charakteryzuje ją kilka ważnych cech i funkcji.

Co zawiera skuteczna strona WWW i czym powinna się charakteryzować? Oto kluczowe elementy:

1. Atrakcyjny wygląd

Czy wiesz, że użytkownik potrafi ocenić w kilka sekund, czy witryna jest dla niego atrakcyjna? Po tym czasie decyduje, czy pozostać na niej dłużej, czy udać się pod inny adres. Z pewnością jedną z rzeczy na jaką, zwracają uwagę internauci, jest web desing, czyli wygląd strony internetowej. Pierwsze zdanie na temat całego serwisu mogą więc wyrobić sobie na podstawie szaty graficznej czy kolorystyki.

Jeżeli chcesz zachęcić potencjalnego klienta do pozostania w witrynie i wykonania pożądanego działania, to musisz zadbać o estetyczny i atrakcyjny layout (wygląd). Pamiętaj również o kolorystyce, która powinna być dopasowana do branży, w której działasz. Wybierz jeden kolor przewodni i dobierz do niego barwy uzupełniające. Koniecznie zadbaj też o profesjonalne, spójne i odpowiedniej jakości zdjęcia oraz grafiki.

2. Intuicyjna nawigacja

Na skuteczność strony internetowej ma wpływ zarówno unikalny wygląd, jak i User Experience – doświadczenie użytkownika. Dlatego też witryny projektuje się obecnie zgodnie z zasadami UX design. Podstawą jest w tym przypadku intuicyjna nawigacja, dzięki której odwiedzający swobodnie odnajduje interesujące go treści i robi to, co zamierzał np. wypełnia formularz.

Łatwą i wygodną nawigację w serwisie możesz zapewnić poprzez takie elementy jak:

  • przejrzyste menu – informacje na stronie są uporządkowane dzięki czytelnym filtrom, kategoriom oraz zakładkom takim jak: „O nas”, „Oferta”, „Aktualności”, „Blog” itd.;
  • nawigacja okruszkowa – nazywana również ścieżką breadcrumbs, wskazuje internaucie, gdzie się znajduje i jak ma wrócić do poprzednich podstron;
  • funkcje, które pozwalają na różne formy komunikacji – poza zakładką „Kontakt” warto w witrynie otwartej na klienta umieścić funkcje, które usprawnią komunikację z odbiorcami np. formularz kontaktowy czy okienko czatu;
  • komunikaty CTA – zwięzłe, proste lub przedstawione za pomocą nieskomplikowanych symboli komunikaty wzywające do działania muszą znaleźć się w opisach i na przyciskach;
  • zakładka FAQ – zakładka z najczęściej zadawanymi pytaniami, dzięki którym użytkownik może w prosty sposób odpowiedzieć na swoje wątpliwości.

Chcesz mieć funkcjonalną i użyteczną stronę WWW? Postaw na jasne, krótkie i zrozumiałe komunikaty oraz czytelnie przedstawioną ofertę.

3. Przejrzysty i czytelny interfejs

Dobra strona WWW powinna być nie tylko atrakcyjna czy intuicyjna, ale również przejrzysta. Możesz to osiągnąć poprzez prawidłowe rozmieszczenie wszelkich elementów w witrynie oraz dzięki spójnemu i jednolitemu układowi graficznemu na każdej podstronie. Warto postawić w tym względzie na minimalizm. Zadbaj również, aby treści na Twojej stronie były:

  • uporządkowane – pomogą w tym pogrubienia, wypunktowania, śródtytuły,
  • zaprezentowane za pomocą odpowiedniej wielkości, ujednoliconej czcionki,
  • prawidłowo podzielone na akapity i czytelne bloki tekstu,
  • właściwie oznaczone poprzez kluczowe elementy np. CTA.

Istnieje też kilka elementów, których musisz unikać na przejrzystej stronie WWW. Są to np. krzykliwe banery, nachalne reklamy czy przeładowanie tekstem i grafikami. Mogą one bowiem nie tylko utrudniać nawigację, ale również denerwować internautów.

4. Wysokiej jakości treści

Firmowa witryna może być atrakcyjna wizualnie i doskonała pod kątem technicznym, ale to na nic, jeśli nie będzie na niej wartościowego ruchu. W jaki sposób możesz go pozyskać? Najlepszym sposobem jest stworzenie wysokiej jakości, unikalnych i angażujących treści. Ich odpowiednia optymalizacja wpływa również na pozycjonowanie stron WWW.

Wpis blogowy, opis produktu lub usługi czy oferta handlowa – bez względu na to, jaką zawartość tworzysz, to powinna być ona zarówno wartościowa dla Google, jak i użyteczna dla odbiorców. Jakościowe treści, to teksty publikowane na stronie, które:

  • odpowiadają na najpopularniejsze zapytania użytkowników,
  • skupiają się na potrzebach odbiorców i są do nich kierowane,
  • zawierają język korzyści i są pisane przystępnym językiem,
  • są wyczerpujące i podane w atrakcyjnej oraz czytelnej formie,
  • są aktualne, niepowtarzalne i nie zawierają błędów językowych,
  • zostały napisane zgodnie z zasadami SEO np. zawierają słowa kluczowe.

5. Certyfikat SSL, czyli bezpieczeństwo

W sieci czyha na internautów wiele zagrożeń. Projektowanie stron WWW wymaga odpowiedniego zabezpieczenia danych Twoich i potencjalnych klientów. Jeśli chcesz zapewnić bezpieczeństwo i poufność informacji, takich jak np. login, hasło czy numer karty kredytowej, to zainwestuj w certyfikat SSL.

„Strona niezabezpieczona” to komunikat, który odstrasza użytkowników i skłania ich do opuszczenia serwisu. Protokół sieciowy, będący standardem szyfrowania danych w Internecie wzbudza zaś zaufanie – nie tylko u odbiorców, ale również u algorytmów wyszukiwarki. Google docenia bowiem bezpieczne witryny i umieszcza je wysoko w rankingu.

6. Technologia RWD, czyli responsywność

Chcesz docierać do potencjalnych klientów? Twoja strona WWW musi być więc responsywna. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że coraz więcej użytkowników do wyszukiwania produktów, usług i innych informacji w sieci wykorzystuje smartfona. Technologia RWD sprawia zaś, że witryna dopasowuje się do każdego urządzenia i prawidłowo wyświetla się na każdym ekranie.

Jeżeli nie zadbasz o responsywność, to musisz liczyć się z tym, że internauci poczują się zniechęceni i opuszczą Twój firmowy serwis, zanim zapoznają się z ofertą. Nie możesz do tego dopuścić, tym bardziej że strony mobilne są promowane przez algorytmy i wyświetlane wyżej w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

Jak zaprojektować skuteczną stronę WWW? Podsumowanie

Wiesz już, jakie elementy powinna zawierać skuteczna strona internetowa. Uwzględnij je wszystkie, a Twoja firmowa witryna stanie się przyjazna zarówno dla internautów, jak i dla wyszukiwarki Google. Dzięki temu możesz zdobyć klientów i zwiększyć swoją sprzedaż.

Jeżeli chcesz skupić się na prowadzeniu swojego biznesu, to sprawdź, jak może Ci w tym pomóc firmowa witryna zaprojektowana przez WeNet. Agencja digitalowa gwarantuje wszystko, co potrzebne do stworzenia, prowadzenia i obsługi strony Twojej firmy. Specjaliści stworzą dla Ciebie nowoczesną, atrakcyjną i przyjazną dla klientów stronę internetową. Ponadto zapewnią:

  • opiekę dedykowanego opiekuna dostępnego na każdym etapie współpracy;
  • mobilny projekt WWW, który będzie bezproblemowo wyświetlał się na różnych urządzeniach;
  • bezpieczeństwo – certyfikat SSL zadba o poufność przesyłanych danych i ochronę przed wirusami czy złośliwym oprogramowaniem;
  • ciągłość utrzymania serwisu poprzez sprawny hosting i domenę w ramach pakietu.

Wejdź na WeNet.pl i sprawdź, co jeszcze możesz zyskać. Dołącz do zadowolonych klientów, którzy czerpią z nieograniczonych możliwości online dzięki skutecznej stronie internetowej.


Źródło: WeNet

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF