...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Co składa się na SEO? Jak działa pozycjonowanie stron?

strategia seo

By sprzedawać towary i usługi przez stronę internetową lub sklep, osiągając przy tym założone cele biznesowe, niezbędna jest widoczność w wyszukiwarce Google. Najskuteczniejszym sposobem na osiągnięcie tego celu jest pozycjonowanie strony www. Dowiedz się, w jaki sposób działa pozycjonowanie stron i jakie są sprawdzone metody na to, by odnieść prawdziwy sukces w SEO.

Z czego składa się SEO?

Na samym początku warto wspomnieć, że pozycjonowanie stron internetowych to proces mający na celu osiągnięcie widoczności w organicznych, czyli bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google. Pozycjonowanie nazywane jest również SEO (z ang. Search Engine Optimization), co tłumaczy się jako optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe. SEO stanowi część strategii SEM (z ang. Search Engine Marketing), czyli ogółu działań marketingowych prowadzących do wypromowania strony w Google.

Pozycjonowanie strony internetowej składa się z działań, które można sklasyfikować następująco:

  • działania on-page – wszelkie prace związane z optymalizacją kodu i treści strony,
  • działania off-page – czynności wykonywane poza stroną, które mają na celu zwiększenie jej widoczności; należą do nich: zdobywanie wartościowych linków do strony oraz tworzenie i dystrybuowanie wartościowych treści,
  • analityka internetowa – zbieranie i przetwarzanie danych na temat zachowania Internautów odwiedzających stronę.

Wszystkie te elementy oddziałują na siebie i jedynie realizowane w prawidłowy sposób sprawiają, że reklama w Internecie jest skuteczna.

Jak działa pozycjonowanie stron?

Skuteczne pozycjonowanie stron www działa na zasadzie odpowiedniego reagowania na ciągle zmieniające się algorytmy wyszukiwarki. Czynników wpływających na ranking strony jest ponad 200, a metody, które były skuteczne jeszcze tydzień temu, dziś mogą okazać się nieaktualne. W zasadzie tylko agencja zajmująca się reklamą w Google ma szansę wychwycić i odpowiedzieć na zmiany, bo z punktu widzenia laika mogą być one niezauważalne.

Pozycjonowanie sklepów internetowych i stron zawsze należy prowadzić w taki sposób, by witryna jednocześnie była równie atrakcyjna dla użytkownika, co przyjazna dla wyszukiwarki. Dlatego też tak ważne jest tworzenie wartościowych i angażujących treści na stronę. Należy zadbać, by zapytania kierowane do wyszukiwarki, znalazły naturalne odzwierciedlenie w strukturze strony.

Co daje pozycjonowanie stron w Google?

Najważniejsze korzyści z pozycjonowania to:

  • wzrost liczby odwiedzin na stronie,
  • dotarcie do osób zainteresowanych ofertą,
  • zwiększenie konwersji,
  • dostęp do potencjalnych klientów,
  • budowanie autorytetu w sieci,
  • szansa na rozwój i większe zyski,
  • przewaga nad konkurencją.

Patrząc na listę korzyści, nie można mieć wątpliwości, że szczególnie w branży e-commerce (w tym sklepów internetowych różnej wielkości), zarówno pozycjonowanie na frazy ogólne, jak i pozycjonowanie lokalne, jest obowiązkowe dla przedsiębiorców. To najlepsza metoda na zwiększenie sprzedaży, a tym samym wzrost biznesu. Pozostałe firmy, jak: producenci, firmy lokalne i ogólnopolskie, startupy, blogerzy, medycy i prawnicy, również nie mogą pozwolić sobie na to, by zaniedbać pozycjonowanie strony w Google, gdyż tym samym oddają swoich klientów w ręce konkurencji.

SEO – z agencją czy samodzielnie?

Pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google jest działaniem skomplikowanym i długotrwałym. Wymaga wiedzy z różnych dziedzin (np. techniczna optymalizacja, linkowanie, tworzenie wartościowych treści, programowanie, UX) oraz doświadczenia. Osoba zajmująca się swoim biznesem zwyczajnie nie ma możliwości, by zajmować się SEM czy SEO samodzielnie. Renomowana agencja SEO oddelegowuje do obsługi jednej strony sztab specjalistów, którzy czuwają nad tym, by marketing internetowy przekładał się na realne korzyści. Firma zajmująca się reklamą w Internecie dobierze odpowiednie narzędzia w oparciu o analizę potrzeb i specyfikę branży.

Dodatkowe informacje, wskazówki, konkretne informacje i porady dotyczące pozycjonowanie znajdziesz na stronie firmy SEMPIRE – https://www.sempire.pl/pozycjonowanie.html


Źródło: sempire.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF