Co wpływa na cennik pozycjonowania?

cena pozycjonowania

Skuteczne pozycjonowanie stron to klucz do sukcesu marketingowego firmy, niezależnie od tego, w jakiej branży się działa. Obecnie to właśnie w sieci promowane są usługi i produkty, ponieważ Internet daje ogromne możliwości dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Aby jednak cieszyć się wysoką pozycją w wyszukiwarce, należy zainwestować w pozycjonowanie. Ile to kosztuje i od czego zależy ostateczna cena?

Cennik pozycjonowania – od czego zależy?

Na cenę za usługę pozycjonowania strony wpływa wiele czynników, dlatego nie sposób podać jednej, stałej kwoty. Jest ona zależna od kilku kryteriów, a wśród nich należy wspomnieć o:

  • historii domeny internetowej – nowo powstałe witryny są oceniane przez Google jako mniej wartościowe niż te, które istnieją w sieci od lat. Ważne jest też, czy w przeszłości nie były stosowane zakazane praktyki SEO i czy strona nie została ukarana przez algorytmy zaniżające jej pozycję,
  • rozbudowanym profilu linków – odnośniki umieszczone na stronie mogą sprawić, że będzie się ona znajdować wyżej niż konkurencyjne witryny, jednak obecność szkodliwych linków wpłynie wręcz odwrotnie. Praca z dodawaniem i usuwaniem odnośników kosztuje – też ma zatem wpływ na cennik pozycjonowania,
  • obecności treści na stronie – celem content marketingu jest dbałość o to, aby na witrynie znajdowały się unikalne i aktualne treści. Merytoryczne i poprawne językowo artykuły sprawiają, że algorytmy Google oceniają daną domenę wysoko. Jest to jeden z kluczowych aspektów usługi, jaką jest pozycjonowanie – cena zależy od ilości tekstów, które trzeba napisać, aby wypełnić stronę wartościowym contentem,
  • frazach kluczowych – ich liczba zależy od stopnia rozbudowania oferty danej firmy. Im większy ma ona zasięg, tym więcej fraz będzie obejmowało pozycjonowanie – cennik jest zatem determinowany poziomem skomplikowania wymaganych do przeprowadzenia działań SEO,
  • celu, jaki klient zamierza osiągnąć – czy chce się pozycjonować lokalnie, czy na cały kraj.

Opłata za pozycjonowanie – płatność za efekt czy stały abonament?

Agencje SEO oferują swoim klientom dwa warianty do wyboru – w modelu płatności za osiągnięty efekt klient wypłaca wynagrodzenie dopiero wtedy, gdy jego strona faktycznie osiągnie pożądaną pozycję w wyszukiwarce. To motywuje pozycjonerów do skutecznych działań, jednak może być zgubne, nakłaniając do stosowania nielegalnych praktyk, karanych przez Google. Alternatywą jest podpisanie umowy na abonament, w ramach którego co miesiąc wypłacana jest stała kwota za pracę agencji. To pozwala na stopniowe uzyskiwanie pozycji w wyszukiwarce oraz dbanie o jej utrzymanie na dłużej.

Pozycjonowanie strony – na tym nie warto oszczędzać

Choć może wydawać się, że koszt pozycjonowania – a wynosi on od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych – jest wysoki, to warto pamiętać, że prędzej czy później ta inwestycja się zwróci. Łatwość pozyskiwania klientów, rozpowszechnienie wizerunku swojej marki i wypromowanie usług musi kosztować, a dzięki SEO odbywa się skutecznie i daje trwałe efekty.


Źródło: sunrisesystem.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF