Czy jesteś (NIE)bezpieczny w sieci? [BRIEF PATRONUJE]

178

Temat bezpieczeństwa w sieci – dla większości użytkowników Internetu jest po prostu nudny, a co się z tym wiąże – bagatelizowany. Szczególnie w czasie urlopowym, nasza czujność może zostać uśpiona. Autorom e-booka zależało na uświadomieniu użytkowników Internetu, że cyberprzestępcy nie biorą wolnego i będą szukać słabych punktów oraz luk w zabezpieczeniach, aby uzyskać dostęp do danych – poufnych, wrażliwych, a także kluczowych dla prowadzenia biznesu. Skutki wspomnianych działań mogą okazać się bardzo nieprzyjemne. Co najmniej.

shell brand is the future

Co znajdziesz w e-booku?

Dużo bezpiecznych treści – m.in. dowiesz się, czy Twoje dane już nie wyciekły, co to jest cryptojacking i czy Twój pracodawca nie wykorzystuje keyloggera. Autorzy podają definicję phishingu, który ciągle ewoluuje – mamy z nim do czynienia także w różnych komunikatorach i wiadomościach SMS. Wiele mówi się o atakach hakerskich na duże urzędowe instytucje – w e-booku można znaleźć wiele przykładów opartych o prawdziwe zdarzenia. Znajdują się tam także cenne wskazówki dotyczące korzystania z publicznych sieci Wi-Fi, czyli tzw. hotspotów.

Zhakowany w 0,03 sekundy

Na rozszyfrowanie ciągu 5 znaków z 3 małymi literami i 2 cyframi program do łamania haseł potrzebuje 0,03 sekundy. Mrugnięcie okiem – tyle więc trwa złamanie hasła. W e-booku znajdziesz informacje, jak powinno wyglądać rzetelnie przygotowane hasło i dlaczego nie może być takie same w każdym miejscu, gdzie wymagane jest logowanie. Są także wskazówki dot. zarządzania hasłami ze wskazaniem bezpiecznych narzędzi do tego działania.

Program antywirusowy nie rozwiązuje problemu

Stwierdzenie, że program antywirusowy chroni dane użytkownika przed każdym atakiem cyberprzestępcy, można włożyć między bajki. Owszem, MOŻE ochronić przed złośliwym oprogramowaniem, ale jednocześnie oprogramowanie chroniące system operacyjny wywołuje złudne poczucie bezpieczeństwa, co w efekcie usypia czujność użytkowników Internetu. Należy zatem zachować zasadę ograniczonego zaufania, bo jedno narzędzie nie uchroni nas w pełni przed atakiem hakerskim.

Autorem e-booka jest SARE, firma specjalizująca się w (bezpiecznym) e-mail marketingu i marketing automation, należąca do Grupy Kapitałowej Digitree Group.

Patronat nad e-bookiem objęli:

IAB Polska, Brief.pl, Nowy Marketing, Marketer+, INIS, Salelifter, JU, Revhunter.

 

Pobierz e-booka

 


Źródło: SARE

shell brand is the future

Komentarze
Ładowanie...

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. AkceptujęDowiedz się więcej