Czy warto współpracować z Influencerami? Wnioski po ReBrain Meetup #5.

663

Kolejny, już piąty, ReBrain Meetup odbył się 27 lutego pod hasłem „Influencer Marketing. Czy warto?”. W kolorowej, przyjaznej przestrzeni coworkingu Solutions.Rent przy pl. Trzech Krzyży w Warszawie spotkali się specjaliści z branży marketingowej, przedsiębiorcy, freelancerzy oraz Influencerzy.

shell brand is the future

W pierwszej części wydarzenia mogliśmy posłuchać dwóch perspektyw Influencer Marketingu.

Paweł Niechciał, Digital Manager marki Juvederm, opowiedział o swoich doświadczeniach w pracy z Influencerami. Z uczestnikami podzielił się wynikami różnych kampanii, które miał okazję koordynować. Podkreślał, że nie każda skończyła się sukcesem, co pokazywał na prawdziwych liczbach. Paweł przybliżył również kulisy zawierania umów z Influencerami i mówił o tym, jak z perspektywy marki należy się do takiej współpracy przygotować. Według niego warto współpracować z Influencerami, jeżeli chcemy zbudować rozpoznawalność marki na pierwszym etapie lejka sprzedażowego. Jeżeli naszym celem są wyniki sprzedażowe – poleca wybrać jednak inną drogę.

Podczas spotkania mogliśmy również posłuchać perspektywy samego Influencera. O perspektywie twórcy opowiedziała uczestnikom Karolina Bojar – sędzia piłkarska, na co dzień studentka wydziału prawa Uniwersytetu Jagiellońskiego. Instagramerka z ponad 160 tysiącami obserwujących. Większość uczestników była zaskoczona tym, że to nie od strony agencji czy też marki wychodziła potrzeba spisania umowy. Podkreślała również, że głównie to firmy nie do końca spełniają warunki tych umów. Karolina podkreślała, że twórcom zależy na budowaniu spójnego, autentycznego wizerunku. Dlatego nie zgodziłaby się na współpracę z markami, których wartości nie zgadzają się z tym, co reprezentuje. Odrzuciła np. propozycję współpracy z marką fastfoodową. Chociaż przyznała się, że za odpowiednio wysokie wynagrodzenie postarałaby się znaleźć jakiś wspólny grunt, na którym ta współpraca (zarówno dla marki jak i dla niej) miałaby sens.

Po wystąpieniach przyszła część na dyskusje. Do grona ekspertów dołączył Artur Roguski, psycholog z wykształcenia, doświadczony ekspert ds. komunikacji w sieci oraz Kacper Zdunek – założyciel oraz właściciel agencji specjalizującej się w działaniach z Influencerami. Artur opowiedział o powodach, dlaczego dzisiaj „śledzimy” twórców w sieci a Kacper nakreślił, jak powinien wyglądać proces wyboru odpowiedniego Influencera i nawiązywania z nim współpracy. Nie sposób przytoczyć wszystkich pytań, odpowiedzi i porad, którymi dzieliliśmy się na spotkaniu. Gdyby nie ograniczony czas moglibyśmy temat ten rozkładać na czynniki pierwsze przez całą noc.

Spotkanie, jak zwykle, zakończyło się networkingiem i rozmowami w kuluarach.

CO TO JEST REBRAIN MEETUPS?

Gdy prowadzimy biznes lub wykonujemy codzienne obowiązki w pracy, często idziemy utartymi, znanymi schematami nie wiedząc nawet, że wprowadzenie prostych zmian może znacznie ułatwić i usprawnić naszą pracę, a docelowo – pozytywnie wpłynąć na biznes, którym się zajmujemy.

ReBrain Meetup to spotkanie, na którym nie tylko będziemy mogli posłuchać ekspertów z danej dziedziny, ale przede wszystkim – wspólnie podyskutować o wybranym temacie. A jednocześnie – zbudować społeczność ludzi zainteresowanych poprawą swojego biznesu lub po prostu – swojej codziennej pracy.


Kamil Mirowski

 Kamil Mirowski – organizator spotkań ReBrain Meetup. Założyciel oraz właściciel agencji ReBrain. Dyplomowany (SGH) specjalista ds. marketingu internetowego. Komunikacją w mediach cyfrowych zajmuje się od 2008 roku. Prowadzi projekty marketingowe, employerbrandingowe, szkolenia oraz warsztaty z wykorzystaniem mediów cyfrowych w komunikacji biznesowej. Dzieli się wiedzą merytoryczną pozyskaną podczas pracy na pierwszej linii frontu. Autor artykułów branżowych, prelegent oraz organizator spotkań o tematyce około-marketingowej. Pracował z takimi markami jak: InPost, Onet, Dr. Oetker, Jutrzenka (Colian), Warka (Grupa Żywiec), AXA Polska, Muzeum Łazienki Królewskie, Mlekpol, Nespresso, Canon, Lyreco, Capgemini. 

 

Katarzyna Bieniek – CO-ORDINATOR ReBrain  jako Specjalista R&D Beauty and Personal Care w Unilever wspiera takie marki jak: Dove, Axe, Tresemme, Signal, Timotei. Ściśle współpracuje z działami: marketingu, trade marketingu i sprzedaży. Prowadzi szkolenia produktowe i warsztaty wewnątrz firmy. Doświadczenie zdobyte podczas zarządzania kategorią w sieci aptek Dbam o Zdrowie wykorzystuje w prezentacjach dla pracowników służby zdrowia. Rozwija się w różnych dziedzinach: od Farmacji poprzez Marketing Management po Project Management. Uwielbia zdobywać wiedzę i wykorzystywać ją do optymalizacji procesów.


Komentarze
Ładowanie...

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. AkceptujęDowiedz się więcej