Design thinking

Wielkie innowacyjne rozwiązania, czy kosmetyczna zmiana w Twojej usłudze? Niezależnie od stopnia zaawansowania problemu, przed którym stoisz, metoda Design Thinking, pomoże Ci w skuteczny sposób znaleźć odpowiedz na nurtujące pytania. Praktyka ta szybko znalazła zastosowanie w start-upach i większych firmach i obecnie coraz więcej firm interesuje się tematem design thinkingu. Narzędzie to znajduje jednak szczególne zastosowanie w branży kreatywnej, której istotą przecież jest tworzenie rzeczy nowych. Tak więc i w cudownym i bogatym w różnorodne przedsięwzięcia świecie eventów służy pomocą.

Czym więc to Design Thinking jest?  

Jest to usystematyzowany zbiór narzędzi pomagający znaleźć innowacyjne rozwiązania. 
Filarem design thinkingu jest podejście do tworzenia nowych produktów i usług w oparciu o głębokie zrozumienie problemów i potrzeb użytkowników. Dzięki wnikliwemu zdefiniowaniu problemu, koncentracji na użytkowniku możemy tworzyć rozwiązania trafiające w samo sedno.  

Przed przystąpieniem do procesu projektowego warto skompletować zróżnicowany zespół. Tak dobierz team, aby jego członkowie mieli zróżnicowane kompetencje i background, dzięki temu będziesz mógł spojrzeć na problem z wielu perspektyw i wyjść poza schemat, stworzyć innowację. 

 

Jak to działa?

Schemat działania najlepiej prezentuje powyższa grafika. Zaczynamy kolejno od fazy empatii idąc przez definiowanie, ideacje, prototypowanie i testowanie. Ścieżka prowadząca przez kolejne etapy nie musi być liniowa. Porażka poniesiona na etapie prototypowania może wymagać powrotu do etapu ideacji pomysłów albo nawet definiowania problemu i rozpoczęcia procesu od początku.

Faza empatii
Na tym etapie kluczowe jest zrozumienie potrzeb, które komunikuje użytkownik jak i tych nieuświadomionych poprzez analizę jego persony. Ostatecznie końcowymi odbiorcami zawsze są ludzie. Postaraj się ich zrozumieć, wcielić w ich skórę. Kim jest Twoja grupa docelowa? Jakie są jej potrzeby, które komunikuje bezpośrednio? Czego nie komunikuje bezpośrednio, a jest istotne? Modele pracy często używane na tym etapie to mapa empatii wywiady pogłębione.

Faza definiowania
Podstawą znalezienia odpowiedniego rozwiązania jest prawidłowe nazwanie problemu, zadanie właściwego pytania- otwartego pytania. Po zakończeniu etapu empatii, znamy już naszego użytkownika, wiemy jakie są jego potrzeby. Teraz czas na usystematyzowanie informacji, przeprowadzenie researchu i postawienie właściwego pytania – pytania, które uda się nam rozwiązać i które będzie odpowiedzią na problem, który chcemy zlikwidować. Model pracy często używany na tym etapie to burza mózgów.

Faza Ideacji
Na tym etapie musimy sobie pozwolić na otwarty umysł. W sposób nieskrępowany wyrażamy nasze myśli, generujemy pomysły, które docelowo mogą być rozwiązaniem zadania projektowego 

Faza Prototypownia
Kiedy mamy już nazwane rozwiązanie, pora stworzyć je fizycznie. Nie chodzi o natychmiastowe wdrażanie nowego produktu, usługi czy modelu biznesowego.  Stwórz prosty model tanim kosztem (makieta, storyboard, schemat) , napisz scenariusz scenki lub opowiadanie, które zweryfikuje użyteczność Twojej usługi. Dzięki temu zanim natniesz się na duże koszty w bezpieczny sposób będziesz w stanie zweryfikować Twoje rozwiązanie.  

Faza Testowania
Teraz potrzebujesz odbiorców, którym zaprezentujesz swój prototyp. To właśnie Oni zweryfikują czy rozwiązane jest dobre. Jeśli pojawią się zgrzyty – a pewnie na początku się pojawią, to dobry moment, żeby wprowadzić poprawki. To też moment weryfikacji, w której fazie popełniliśmy błąd – czy nie zrozumieliśmy odbiorców w pierwszej fazie? Może źle zdefiniowaliśmy problem? Może to tylko prototyp nie jest właściwy? 

 

Dlaczego ta metoda jest tak skuteczna? 
Metoda zyskuje coraz więcej zwolenników ze względu na swoją skuteczność. Dokładne przeanalizowanie użytkowników, środowiska działania produktu, znalezienie dziur w całym i ich skuteczne wyeliminowanie poprzez szybką i częstą odpowiedz zwrotną to czynniki składające się na atrakcyjność tej metody. 
Wewnątrz procesu powstaje coraz więcej mikro narzędzi ułatwiających poszczególne etapy pracy. Bez wątpienia jest to narzędzie, którym warto się zainteresować.  

Cyrek Events to agencja eventowa, która powstała by łączyć dwie rzeczywistości: offline i online, zamiłowanie do nowych technologii i miłość do eventów. Wiemy, że coraz trudniej zaskoczyć czymś uczestników, dlatego uważnie śledzimy, (a czasem wyprzedzamy!) bieżące trendy, aby zapewnić naszym klientom niepowtarzalne doznania i efekt WOW! cyrekevents.com

Cyrek Events