E-spożywczaki ciągle mało popularne

Okazuje się, że Polacy są przywiązani do tradycyjnego robienia zakupów spożywczych i niechętnie kupują produkty żywieniowe w sklepach internetowych – wynika z raportu „Polska na widelcu – zwyczaje żywieniowe Polaków” przygotowanego przez GfK.
Mimo iż popularność zakupów dokonywanych za pośrednictwem internetu stale wzrasta, trend ten nie dotyczy produktów spożywczych. Tylko 14 proc. osób, które deklarują, że regularnie robią zakupy w internecie, skorzystała z usług e-sklepu spożywczego. Oznacza to, że 86 proc. fanów e-zakupów nigdy nie kupiła w internecie żadnego produktu żywnościowego.
Jak wynika z raportu GfK, jedną z przyczyn powyższego zjawiska jest fakt, że większość osób jest silnie przyzwyczajona do robienia zakupów spożywczych w tradycyjny sposób. Poza tym, usługi sklepów oferujących żywność on-line ciągle jeszcze są ograniczone w związku z miejscem zamieszkania klientów.
30 proc. konsumentów unika robienia zakupów spożywczych w sieci, ponieważ jest przywiązana do tradycyjnego sposoby kupowania żywności, 25 proc. ankietowanych deklaruje chęć osobistej oceny jakości kupowanych towarów, a 18 proc. badanych przyznaje, że decyzje zakupowe lubi podejmować już w sklepie.
Ponadto, 14 proc. osób nie może skorzystać z e-sklepów spożywczych, ponieważ tego typu usługi nie występują w ich miejscu zamieszkania, 13 proc. nie chce dodatkowo płacić za dostawę, a 12 proc. nie lubi czekać na zamówione produkty.
Badanie opisane w raporcie „Polska na widelcu – zwyczaje żywieniowe Polaków” zostało zrealizowane metodą CAPI na próbie 1000 Polaków powyżej 15. roku życia w listopadzie 2012 roku.
Źródło: GfK