...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

E-spożywczaki ciągle mało popularne

Mimo iż popularność zakupów dokonywanych za pośrednictwem internetu stale wzrasta, trend ten nie dotyczy produktów spożywczych. Tylko 14 proc. osób, które deklarują, że regularnie robią zakupy w internecie, skorzystała z usług e-sklepu spożywczego. Oznacza to, że 86 proc. fanów e-zakupów nigdy nie kupiła w internecie żadnego produktu żywnościowego.
Jak wynika z raportu GfK, jedną z przyczyn powyższego zjawiska jest fakt, że większość osób jest silnie przyzwyczajona do robienia zakupów spożywczych w tradycyjny sposób. Poza tym, usługi sklepów oferujących żywność on-line ciągle jeszcze są ograniczone w związku z miejscem zamieszkania klientów.

30 proc. konsumentów unika robienia zakupów spożywczych w sieci, ponieważ jest przywiązana do tradycyjnego sposoby kupowania żywności, 25 proc. ankietowanych deklaruje chęć osobistej oceny jakości kupowanych towarów, a 18 proc. badanych przyznaje, że decyzje zakupowe lubi podejmować już w sklepie.

Ponadto, 14 proc. osób nie może skorzystać z e-sklepów spożywczych, ponieważ tego typu usługi nie występują w ich miejscu zamieszkania, 13 proc. nie chce dodatkowo płacić za dostawę, a 12 proc. nie lubi czekać na zamówione produkty.
Badanie opisane w raporcie „Polska na widelcu – zwyczaje żywieniowe Polaków” zostało zrealizowane metodą CAPI na próbie 1000 Polaków powyżej 15. roku życia w listopadzie 2012 roku.

Źródło: GfK

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF