FDN ostrzega przed publikowaniem zdjęć dzieci

„Pomyśl, zanim wrzucisz” – przekonuje nowa kampania społeczna Fundacji Dzieci Niczyje przygotowana przez agencję Publicis.
To kolejna kampania dotycząca bezpieczeństwa dzieci i ich wizerunku w internecie. W ramach prowadzonych działań na słupach ogłoszeniowych pojawią się plakaty z setkami plażowych zdjęć dzieci na karteczkach post-it, które każdy przechodzień może oderwać, przekleić bądź zabrać ze sobą. Zachęca do tego prowokacyjne hasło „Małolaty do wzięcia.pl”.
Kreacje pojawią się także w internecie. W tej odsłonie akcji wykorzystany został styl popularnych w sieci memów, które potrafią uczynić ofiarą niewybrednych żartów niewinnego użytkownika sieci widniejącego na zdjęciu, które akurat spodobało się anonimowemu „artyście”. „Znajdziesz mnie w sieci” czy „Czekam na Ciebie na stronie” – zachęcają internautów dzieci w kostiumach kąpielowych.
– Stworzenie seksualnego podtekstu ma uświadomić odbiorcom, że to, co dla jednych jest tylko niewinnym zdjęciem z wakacji, przez innych może zostać wykorzystane w znacznie mniej niewinnych celach. W kreacji szokujemy i ma to wywołać określony efekt. Naszym celem jest skuteczne uświadomienie rodzicom, że to, co robią, może nie być bezpieczne dla ich pociech – mówi Marika Kierzkowska z agencji Publicic.
Łukasz Wojtasik z Fundacji Dzieci Niczyje: – Zdjęcia dzieci wrzuca do netu większość z nas, szczególnie latem spora ich część to fotki roznegliżowanych dzieciaków. W internecie zaczynają żyć poza naszą kontrolą, a do tego zostają tam już na zawsze i jeśli nie są odpowiednio zabezpieczone, mogą trafić w ręce pedofila czy domorosłego autora memów, a za kilka lat wygrzebane przez dowcipnych kolegów stać się powodem małego dramatu naszego dziecka. Liczymy na to, że doświadczenie łatwości, z jaką mogą rozprzestrzeniać się zdjęcia dzieci w internecie, zapali ostrzegawczą lampkę w głowie rodziców.
Po stronie agencji Publicis nad przygotowaniem kampanii pracowali:
Paweł Merecz – chief creative officer
Dagmara Witek-Kuśmider – senior copywriter
Sławomir Figura – senior art director
Agnieszka Mazur – account director
Marika Kierzkowska – account executive
:: ::
Publicis współpracuje z Fundacją Dzieci Niczyje od trzech lat. W tym czasie agencja zrealizowała cztery kampanie: „Bezpieczne dziecko w sieci” (złoto na GoldenDrum 2010 i brąz na Cannes Lions w 2011 roku) oraz nagrodzone na KTR 2013: kampanie „Zagubine dziecko”, „Paski” oraz „Zaszybki”.