Finał subiektywnie, na zakończenie Festiwalu w Cannes
Za nami 62 Festiwal Cannes Lions. W podsumowaniu nie sposób zamknąć minionego tygodnia w jeden zwięzły artykuł.
Warto wspomnieć o przełomowej pracy nagrodzonej w czwartek w ramach Innovation Lions – „3 words to address the world”, które redefiniują lokalizacje na mapie, dzięki temu teraz każdy na świecie może mieć swój adres. To wielki przełom dla krajów, gdzie miliony ludzi mieszkają w fawelach.
Przed finałowym rozdaniem nagród tłumy przyciągnął Matsuko-roid – robot, który został stworzony jako mechaniczny klon realnie żyjącej gwiazdy. Matsuko-roid poprowadził też wykład ze swoimi twórcami. Na żywo robi niesamowite wrażenie i nawet potrafi być zabawny.
Ostatniego dnia Pałac na rozdaniu nagród pomieścił aż 4 tysiące widzów. Zobaczyliśmy świetne prace w kategoriach: Branded content and Entertainment, Film, Film Craft, Titanium and Integrated. Warto wspomnieć o bardzo sprytnej pracy „Unskippable banners” w kategoriach Viral – tu zamiast chować logo pojawia się ono centralnie i jest z nami cały czas i tak chcemy to oglądać.
To tyle w ramach krótkiego podsumowania 62 Festiwalu Cannes Lions – wszystkie nagrodzone prace można oglądać na stronie festiwalowej.