Gastronomia w czasie pandemii — aplikacja do zbierania zamówień

135

Lokale gastronomiczne nie poddały się w czasie narodowej kwarantanny, skutecznie realizując zamówienia z dowozem i odbiorem osobistym. Jednak w dzisiejszych czasach przyjmowanie zamówień telefonicznie powoli już nie wystarcza. W marcu 2020 r. aż 24,6 mln Polaków korzystało z urządzeń mobilnych do połączenia z Internetem. Właśnie dlatego warto rozpocząć obsługę swoich klientów również online. Najlepszym rozwiązaniem dla większości restauracji są specjalne aplikacje, które ułatwiają przyjmowanie i realizację zamówień złożonych przez Internet.

Lokale gastronomiczne nie poddały się w czasie narodowej kwarantanny, skutecznie realizując zamówienia z dowozem i odbiorem osobistym. Jednak w dzisiejszych czasach przyjmowanie zamówień telefonicznie powoli już nie wystarcza. W marcu 2020 r. aż 24,6 mln Polaków korzystało z urządzeń mobilnych do połączenia z Internetem. Właśnie dlatego warto rozpocząć obsługę swoich klientów również online. Najlepszym rozwiązaniem dla większości restauracji są specjalne aplikacje, które ułatwiają przyjmowanie i realizację zamówień złożonych przez Internet.

Czym charakteryzuje się dobra aplikacja dla restauracji?

By aplikacja sprawdziła się w restauracji, musi być wygodna w użytkowaniu zarówno dla samego lokalu, jak i dla klientów. Przykładem takiej aplikacji do zbierania zamówień jest narzędzie Digitree Group. Ze strony restauracji jej działanie zamyka się w kilku prostych krokach:

Aplikacja do obsługi restauracji online pozwala sprawnie zarządzać zamówieniami. W panelu obsługi łatwo uporządkujemy zamówienia według ich statusów, zmienimy etap ich realizacji w systemie, skontrolujemy szczegóły czy dane klienta, a także dodamy notatki. Aplikacja umożliwia również zbadanie statystyk sprzedaży oraz popularności poszczególnych ofert, np. oferty weekendowej czy lunchowej.

Korzyści dla klientów restauracji

Oprócz wygody w zamawianiu klienci mogą oczekiwać dodatkowych korzyści ze ściągnięcia aplikacji konkretnej restauracji. Wszystko zależy od kreatywności właściciela. Sprawdzają się tutaj programy lojalnościowe, zbieranie punktów przez użytkowników czy też przygotowane dla nich promocje i oferty specjalne. Jak wygląda sam proces korzystania z aplikacji? To również sprowadza się do kilku etapów:

  1. Zainteresowany konsument — odpowiednio zachęcony przez lokal — ściąga aplikację konkretnej restauracji.
  2. Użytkownik przegląda menu, wybiera ulubione dania i dodatki.
  3. Klient wybiera formę płatności i dostawy.
  4. Użytkownik składa zamówienie, czeka na jego potwierdzenie i realizację.

Warto dodać tu elementy związane z promocjami, voucherami czy punktami zbieranymi przez użytkowników. Wiele restauracji z powodzeniem dzieli się już aplikacjami ze swoimi klientami, a funkcjonując w ich telefonach ze swoim logotypem, budują lojalność i zwiększają wartość koszyków.

Dodatkowe funkcje aplikacji

Firma Digitree Group zapewnia, że już wkrótce aplikacja zostanie rozwinięta o wiele przydatnych funkcji. Na pewno plusem będzie silne zaplecze systemowe związane z e-mail marketingiem (SAREsystem) i marketing automation (SAREhub). Dzięki temu w rozbudowanej aplikacji będzie można rekomendować użytkownikom dania oraz proponować im towary komplementarne uzupełniające ich zamówienie. Ograniczymy też czas trwania ofert czy liczbę konkretnych dań możliwych do zamówienia. Popularna usługa darmowej dostawy w zależności od wydanej kwoty będzie uruchamiać się automatycznie. Co do menu — pojawi się opcja oznaczenia dodatkowych parametrów, np. pozycje bezglutenowe czy wegetariańskie. Klient natomiast — oprócz korzystania z programów lojalnościowych — będzie mógł sprawdzać historię swoich zamówień czy zapisywać ulubione pozycje. Możliwa będzie nie tylko integracja z systemem kasowym, ale i narzędziami do promocji — kampaniami SMS czy e-mail. Warto przetestować to narzędzie, ponieważ jego twórcy, aby wspomóc lokalną gastronomię, oferują aplikację każdemu właścicielowi restauracji do końca czerwca zupełnie za darmo.