GfK i Nielsen Media Polska prezentują nowe narzędzie do efektywnego planowania kampanii TV

45

Ametyst – tak nazywa się najnowsze narzędzie do planowania i kupowania kampanii telewizyjnych, opracowane wspólnie przez GfK i Nielsen Media Polska dla firm z branży FMCG, OTC oraz detalistów. Nowa usługa pozwala na bardzo precyzyjne targetowanie i umożliwia optymalizację kosztów dotarcia do nabywców wybranych produktów i kategorii.

Ametyst to efekt połączenia danych zakupowych Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia i danych telemetrycznych Nielsen Media. Nowe narzędzie umożliwia analizowanie danych oraz targetowanie kampanii telewizyjnych do osób, które faktycznie kupują określone grupy produktów czy same produkty, albo wręcz przeciwnie – do tej pory kupowały je mniej chętnie bądź wcale. Wykorzystanie potencjału narzędzia Ametyst przekłada się na możliwość definiowania grup docelowych zmiennymi zakupowymi, a co za tym idzie – na bardziej efektywne dotarcie i znacznie lepszą optymalizację budżetu telewizyjnego.

W GfK dysponujemy bardzo dokładnymi i bieżącymi analizami m.in. na temat tego, jak dużo i jak często kupują konsumenci, czy kupują na promocjach i ile wydają na zakupy. Dodatkowo, co niezwykle ważne, wiemy kim są nabywcy. Dzięki połączeniu z danymi telemetrycznymi Nielsena stworzyliśmy długo wyczekiwane narzędzie, niezbędne dla każdego, kto planuje i kupuje kampanie telewizyjne dla kategorii FMCG czy detalistów. Targetowanie jeszcze nigdy nie było tak dokładne.

Hanna Kuźmierkiewicz, Client Business Partner w GfK Polonia

50 haslo 2

Połączenie danych zostało oparte o zaawansowaną metodę, która szuka osób najbardziej zbliżonych do siebie pod względem demograficznym, ale także pod względem korzystania z telewizji. W efekcie tych działań uzyskujemy informację o wartości zakupów poszczególnych kategorii lub marek wśród uczestników panelu telemetrycznego Nielsena. Wyniki te będzie można analizować w oprogramowaniu dającym dostęp do danych mediowych.

Dzięki nowemu narzędziu Ametyst możemy bardzo dokładnie przyjrzeć się zachowaniom nabywców danej kategorii produktów przed telewizorem. Informacje płynące z panelu Nielsen Media Polska takie jak: długość oglądania telewizji, pora dnia, ulubione stacje czy programy są niezbędne do efektywnego planowania i prowadzenia każdej kampanii reklamowej. Ametyst daje możliwość optymalnego targetowania kampanii do osób, które kupują daną kategorię produktu, czyli są najbardziej atrakcyjną grupą dla reklamodawców. Połączenie danych telemetrycznych Nielsen Media Polska z danymi gospodarstw domowych GfK sprawia, że trafiamy do tzw. „heavy buyers” odpowiedzialnych za nawet 80% zakupów w danej kategorii produktów.

Michał Buszko, Client Team Leader w Nielsen Media Polska


Źródło: Informacja prasowa GfK

Komentarze
Ładowanie...