hybrid.ai synchronizuje reklamę online z kampaniami telewizyjnymi

156

Firma hybrid.ai – globalny dostawca rozwiązań AdTech – wprowadza do Polski swoje autorskie rozwiązanie TV Sync. Umożliwia ono synchronizację wyświetlania reklam w kanałach mobile i desktop ze spotami emitowanymi w telewizji. Jako pierwszy na polskim rynku technologię wykorzystał dealer Volvo Euroservice w kampanii promującej Dni Otwarte z okazji premiery nowego modelu V60 Cross Country.

Dzięki TV Sync reklama dosłownie podąża za odbiorcą. Gdy ten odrywa się od oglądania telewizji, by np. przejrzeć najnowsze informacje na swoim smartfonie lub komputerze, kreacje powiązane ze spotem reklamowym, który na moment wcześniej został wyemitowany na antenie, są mu wyświetlane w kanałach mobile lub desktop. Rozwiązanie pozwala nie tylko dotrzeć do odbiorców wielokanałowo i w idealnym momencie, ale również skutecznie wzmocnić przekaz kampanii lub dostosować go do lokalnego kontekstu. Przykładowo, ogólnokrajową kampanię telewizyjną promującą sieć handlową można skutecznie powiązać w kanałach online z formatami promującymi oddziały sieci znajdujące się w promieniu kilku kilometrów od odbiorcy.

Inteligentna synchronizacja

Technologia TV Sync stworzona przez hybrid.ai wykorzystuje monitoring telewizyjnych bloków reklamowych w oparciu o IP TV. System analizuje treści emitowane na kanałach telewizyjnych ujętych w harmonogramie emisyjnym kampanii TV i w razie wykrycia zbieżności z wzorcem, kieruje formaty reklamowe online do użytkownika. Dzięki synergii i precyzyjnemu targetowaniu, TV Sync pozwala z niespotykaną dotąd skutecznością angażować odbiorców, co przekłada się m.in. na maksymalizację wskaźnika CTR.

Pierwsza w Polsce kampania synchroniczna: Volvo Euroservice

Pierwszym klientem hybrid.ai, który zdecydował się na wykorzystanie TV Sync jest dealer Volvo Euroservice. Firma postanowiła promować swoje warszawskie salony samochodowe wśród potencjalnych klientów z Mazowsza, wykorzystując ogólnokrajową kampanię telewizyjną reklamującą Dni Otwarte w salonach Volvo (1-2 marca 2019 r.) z okazji premiery nowego modelu V60 Cross Country.

Spoty telewizyjne dotyczące nowego modelu Volvo emitowane były w dniach 25-28 lutego 2019 r. na 31 kanałach, między innymi TVN Turbo, Canal+ Sport, Discovery Channel, TVN 24. Przeprowadzona w tym samym czasie synchroniczna kampania video display w serwisach o tematyce motoryzacyjnej lub biznesowej kierowała odbiorców z Mazowsza na strony warszawskiego dealera. Kampania była rozliczana w modelu CPM, z CTR na poziomie blisko 1,3%.

Kampania z wykorzystaniem TV Sync przyniosła znacznie lepsze rezultaty niż zamawiane przez nas kampanie online czy mobile pozbawione synchronizacji z formatami telewizyjnymi mówi Magdalena Kunikowska, Marketing & PR Manager Volvo Euroservice. Niezmiernie cieszy nas, że jako pierwsi w Polsce skorzystaliśmy z tego rozwiązania. Jestem przekonana, że będziemy do niego wracać. Ta technologia daje ogromne możliwości. Mamy mnóstwo pomysłów na jej wykorzystanie dodaje.

Przedstawiciele hybrid.ai w Polsce zwracają uwagę, że TV Sync jest doskonałą propozycją dla biznesów działających na podstawie franczyzy lub ajencji, szczególnie w obszarze dóbr i usług premium.

Globalne marki inwestują ogrom środków w reklamę telewizyjną. Według prognoz, wydatki na reklamę w Polsce wzrosną w 2019 do ok. 8 mld złotych. Połowa tej sumy trafi do telewizji. TV Sync to sposób na poprawę efektywności kosztowej zarówno w segmencie TV, jak i w obszarze programmatic. Doprowadzamy do synergii dwóch kluczowych kanałów reklamowych wyjaśnia Dmitriy Shevchenko, Dyrektor Zarządzający hybrid.ai Poland. TV Sync to szansa dla firm działających pod szyldami marek inwestujących w kampanie telewizyjne na maksymalne wykorzystanie siły tego medium do realizacji własnych celów komercyjnych. Klient z Mazowsza, który obejrzał reklamę nowego Volvo V60 Cross Country wie, że po taki samochód najlepiej udać się do Euroservice tłumaczy.

Dotychczas polski oddział hybrid.ai realizował kampanie z wykorzystaniem technologii TV Sync na rynkach zagranicznych m.in. dla marek Borjomi, Loreal, Otrivin, Coldrex, czy Paradontax. Firma hybrid.ai działa na polskim rynku zaledwie od roku, a jej usługi i technologie już zyskały sobie szerokie grono zadowolonych klientów, przede wszystkim dzięki transparentności realizowanych kampanii, która jest dla firmy kluczową wartością. Ze współpracy z hybrid.ai korzystały już takie marki jak Enel-Med czy Answear, a także wiodące agencje i domy mediowe w Polsce.