Inwestycja w SEO i marketing internetowy jako kluczowy czynnik rozwoju dzisiejszych firm
Zmiana przyzwyczajeń i upodobań konsumentów sprawia, że firmy muszą być obecne w Internecie. Konkurencja w sieci jest jednak ogromna, w związku z czym aby odnieść sukces w biznesie przedsiębiorcy muszą zainwestować w SEO oraz marketing internetowy. Jakie działania warto podjąć w tym zakresie? Jak tego typu inwestycja wpływa na rozwój firmy? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w niniejszym artykule.
Obecność firmy w Internecie – klucz do rozwoju
W obecnych czasach mało kto wyobraża sobie codzienne życie bez Internetu. Sieć służy obecnie nie tylko do uzyskiwania informacji i komunikacji, ale przede wszystkim do dokonywania zakupów, wyszukiwania usług, czy załatwiania spraw. Świadomość tego powinni mieć przedsiębiorcy, którzy chcąc rozwijać swój biznes, ponieważ nie da się obecnie tego robić bez obecności w Internecie. Swoją wizytówkę w sieci muszą posiadać zarówno firmy sprzedające produkty lub usługi w Internecie, jak i te, których działalność prowadzona jest stacjonarnie. W tym ostatnim przypadku obecność online jest kluczowa, ponieważ umożliwia potencjalnym klientom skontaktowanie się z firmą i skorzystanie z jej oferty. Oczywiście sama obecność w sieci może nie wystarczyć, ponieważ jak już wspomniano konkurencja w Internecie jest ogromna, w związku z czym należy podjąć działania by wyróżnić się na tle konkurencji. Co konkretnego zrobić? Przede wszystkim postawić na SEO oraz marketing internetowy.
Jak trafić do nowych klientów dzięki SEO?
SEO czyli pozycjonowanie stron www to działania mające na celu zwiększenie pozycji strony w wyszukiwarce. Dlaczego są takie ważne? Przede wszystkim dlatego, że większość użytkowników Internetu, a co za tym idzie potencjalnych klientów firmy odwiedza wyłącznie strony, które znajdują się na pierwszej stronie rezultatów przedstawianych przez Google po wprowadzeniu konkretnego hasła. Szacuje się, że niespełna 1/4 użytkowników przechodzi na drugą stronę wyników wyszukiwania. Jak zatem dostać się do Top10 Google?
Przede wszystkim warto zadbać o SEO własnej witryny, na które składają się zarówno działania w jej zakresie, jak i pozyskiwanie linków zewnętrznych. Należy również zdać sobie sprawę, że pozycjonowanie stron www to działanie długofalowe, w związku z czym na wymierne efekty trzeba trochę poczekać. Oczywiście nawet drobne zmiany w obrębie witryny zostają docenione przez wyszukiwarkę, jednak najwyższe miejsca zajmują strony, które są odpowiednio zoptymalizowane pod kątem SEO, a dbałość o ten aspekt jest w ich przypadku normą. Jak skutecznie wypozycjonować stronę w Google? Najprostszym rozwiązaniem jest skorzystanie z oferty agencji interaktywnej Premium Digital, która obejmuje zarówno pozycjonowanie, jak i reklamę w sieci. Jest ona dostępna pod linkiem premiumdigital.pl.
Google Ads – płatna reklama w Internecie jako skuteczne narzędzie marketingowe
Pozycjonowanie stron www najlepiej połączyć z działaniami z zakresu marketingu internetowego. Takie rozwiązanie proponuje również wspomniana agencja Premium Digital, która oferuje stworzenie skutecznych kampanii reklamowych w Google Ads. Czy warto z nich korzystać? Oczywiście, że tak, a skuteczność potwierdzają wyniki badań przeprowadzonych przez firmę Clutch, które mówią, że 65% kliknięć użytkowników wyszukujących konkretnego produktu skierowanych jest do reklam Google Ads. Te same badania pokazują, że reklamy Google Ads sprawdzają się również w przypadku użytkowników mobilnych, ponieważ aż 52% kliknięć pochodzi z tego typu urządzeń.
Na znaczeniu zyskuje również płatna reklama w mediach społecznościowych, czyli Facebook Ads. W tym przypadku zaletą jest odpowiednie targetowanie przekazu, czyli zadbanie o to, by dotarł do konkretnej grupy odbiorców. Płatne reklamy w wyszukiwarce oraz mediach społecznościowych to realne wsparcie dla działań SEO, ponieważ strona, którą odwiedzają realni użytkownicy jest uznawana przez algorytm Google za wartościową, a co za tym idzie doceniana w formie wyższej pozycji. Oczywiście podstawą jest jej wartość, ponieważ nawet ogromny budżet przeznaczony na reklamę nie pomoże w sytuacji, gdy jest ona niewłaściwie opracowana i skierowana do przypadkowej grupy odbiorców. Z tego właśnie względu warto skorzystać z pomocy profesjonalistów, którzy posiadają odpowiednie doświadczenie w tworzeniu skutecznych kampanii w Internecie.
Obecność firmy w Internecie to dziś podstawa skutecznego biznesu. Warto również pamiętać, że przyłożenie odpowiedniej wagi do działań SEO to klucz do widoczności firmy w wyszukiwarce, a co za tym idzie zwiększenia ruchu organicznego. Efektem jest natomiast stabilny rozwój działalności oraz uzyskanie przewagi nad konkurencją.
Źródło: premiumdigital.pl