Jak zacząć promować firmę w internecie?
Kiedy rozkręcasz biznes, a środków na reklamę wciąż brakuje, możesz zacząć od promocji firmy w internecie. Jest co najmniej kilka pomysłów, jak to robić dobrze i bez dodatkowego budżetu. Mamy dla Ciebie sześć z nich.
Załóż bloga
Stwórz miejsce w internecie do komunikowania się z odbiorcami. Blog będzie do tego idealny. Możesz to zrobić na istniejącej już stronie internetowej przez dodanie nowej kategorii w menu. Internauci z pewnością mają wiele pytań i chętnie przeczytają artykuły związane z Twoją branżą.
Od początku działania Solutions.Rent prowadzi firmowego bloga. On buduje relacje z klientami, pomaga kreować wizerunek eksperta. Ale to nie wszystko. Blog dba również o lepszą ocenę Google’a i wspomaga indeksowanie witryny, oczywiście zwiększa też potencjał SEO, a dzięki temu łatwiej nas znaleźć w sieci.
Marta Kamińska z Solutions.Rent
Myślisz, że nie umiesz pisać? Spokojnie, z tą umiejętnością nikt się nie rodzi. Im więcej praktykujesz, tym Twoje teksty są lepsze. Pisz regularnie, zwięźle i na temat, staraj się używać prostego języka, nie zapominaj o korekcie. Przed publikacją artykułu – pokaż go innej osobie. Zapytaj, czy tekst jest dla niej zrozumiały i czy nie zauważyła literówek. Jeśli wszystko jest w porządku, wybierz zdjęcie (możesz skorzystać z bezpłatnych baz) i opublikuj artykuł na blogu.
Nawiąż współpracę
Działania PR i relacje z mediami wymagają czasu. Warto go poświęcić, bo one pomogą budować wizerunek Twojej marki. Nawiąż kontakt z redakcjami czasopism czy portali branżowych. Zapytaj dziennikarzy, czy nie potrzebują wypowiedzi eksperta do swoich artykułów. Zaznacz, że pozostajesz do dyspozycji i możesz przygotować materiały na ich potrzeby. Obecność na portalach branżowych buduje zaufanie do Twojej marki, a Ciebie pokazuje jako eksperta.
Bądź aktywny w social media
Dziś social media opanowały biznes. Nie bez powodu mówi się, że jeśli Cię tam nie ma, to nie istniejesz. Jednak rób to z głową. To, że media społecznościowe są modne – nie znaczy, że Twoja marka powinna być obecna wszędzie.
Zastanów się, jakie materiały posiadasz i który z kanałów będzie najlepszy dla firmy. Zacznij od jednego z nich, ale prowadź go najlepiej, jak potrafisz. Zaangażowanie użytkowników i zbudowanie społeczności wokół marki wymaga czasu, kreatywności i systematyczności.
Zadbaj, aby media społecznościowe Twojej marki po prostu dobrze wyglądały. Grafiki możesz przygotować dzięki bezpłatnym programom takim jak Canva czy Crello. Nie musisz się martwić, że nie masz zmysłu artystycznego. Programy umożliwiają pracę na gotowych szablonach. Nie jest to takie trudne.
Stwórz wizytówkę Google
Większość internautów, aby dowiedzieć się czegoś o danej firmie, wpisuje jej nazwę w Google. Dlatego warto zadbać o profil Google Moja Firma. To poprawi widoczność w wyszukiwarce. Dla wielu będzie też pierwszym miejscem styku z Twoją firmą.
Założenie wizytówki jest darmowe. Wykorzystaj jej potencjał, dodaj zdjęcia, informacje o marce, dane kontaktowe, godziny otwarcia. Im więcej szczegółów podasz – tym łatwiej potencjalni klienci czy kontrahenci będą mogli się z Tobą skontaktować.
Zadbaj o stopkę e-mail
Ten mały detal może wspomóc promocję Twojej firmy. Dziennie wysyłasz kilkanaście wiadomości. Jeśli w każdej z nich dodasz stopkę z przekierowaniem na stronę www, linki do kanałów w social media i do sklepu internetowego (jeśli go prowadzisz) to masz większe szanse, że użytkownik pozna Twoją markę.
Monitoruj sieć
Monitoruj sieć i sprawdzaj, co o Twojej firmie pisze się na forach, w social mediach czy na blogach. Bądź obecny i reaguj na bieżąco. Nie spamuj jednak komentarzami na forach, że Twoja marka jest świetna.
Prowadź dialog, odpowiadaj na pytania i potrzeby odbiorców. Jeśli ktoś jest zadowolony z Twoich produktów, czy usług poproś go o wystawienie rekomendacji w Google lub social mediach. Siła pozytywnych opinii wciąż jest ogromna i możesz dzięki niej wiele zyskać.
Autor: Solutions.Rent