...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

KRRiT chce kontrolować twórców internetowych

KRRiT youtube

KRRiT przypomina i upomina, że czas na zgłoszenie się do krajowego rejestru minął z początkiem lutego, a coraz więcej twórców internetowych spełnia wymogi rejestracji. Jak te przepisy sprawdzają się w praktyce?

Dołączenie do rejestru dla twórców treści na YouTube oznaczałoby dodatkowe obowiązki oraz w niektórych przypadkach opłaty z tym związane. Warto jednak pamiętać, że nie każda osoba mająca konto na platformie podlega tym przepisom. Zgłoszenie się do rejestru obowiązkowe jest dla kanałów, które opublikowały przynajmniej dwa publiczne filmy na kanale oraz na nich zarabiają. Zarobki w tym przypadku oznaczać mogą zarówno umowę zawartą z YouTube AdSense, jak i przychody związane z promocją produktów w materiałach. Dużo wątpliwości budzi podatek VoD wynoszący 1,5% dochodu. Według wyliczeń ekspertów powinien on objąć twórców z widownią wyższą niż 80 tysięcy osób lub takich, których obroty roczne przekraczają 9 milionów złotych. Jednak według Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji za weryfikacje kanałów odpowiedzialny powinien być Polski Instytut Sztuki Filmowej, do którego trafiają wpływy z danego podatku.
W celu wyjaśnienia niejasności oraz wypracowaniu działającego i jasnego systemu rozmowy z KRRiT prowadzi Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. IAB prosi również o niekaranie niezgłoszonych twórców do czasu wypracowania sensownych kryteriów dotyczących twórców internetowych.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF