...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Które reklamy w sieci są oglądane najczęściej?

Ruszyła strona internetowa www.adreal.gemius.com, na której można obejrzeć 10 najchętniej oglądanych klipów reklamowych z poprzedniego dnia. Jest to projekt Gemiusa, który wchodzi na rynek z nowym badaniem dla branży reklamowej.

Na www.adreal.gemius.com codziennie publikowany jest ranking spotów z poprzedniego dnia. Każdej produkcji towarzyszy informacja o liczbie użytkowników. Dane są prezentowane w cyklu dziennym za cały tydzień poprzedzający pojawienie się klipu w zestawieniu.

– To tylko próbka tego, co dostarczymy reklamodawcom, domom mediowym i wydawcom zdecydowanym na zakup naszego nowego badania, które nazwaliśmy gemiusAdReal. Dzięki niemu będzie można sprawdzić, jakie marki inwestowały w reklamę u poszczególnych wydawców – mówi Marta Sułkiewicz, która odpowiada za rozwój nowego badania oferowanego przez Gemiusa.

Jakie reklamy oglądaliśmy wczoraj?

Spot TVN promujący program „You Can Dance”, film reklamowy butów adidas NMD, film promujący grę „Plants vs Zombies” amerykańskiego producenta PopCap Games, spot Alpen Gold oraz kampania Raiffeisen Polbank – to TOP5 kreacji wideo online, które podbiły polską sieć wczoraj.

Źródło: www.adreal.gemius.com 

Jak internauci oglądają reklamy?

Nowe badanie ma dostarczać informacji o tym, jak internauci oglądają reklamy. – Reklamodawcy mogą sprawdzić, jak reklamowała się ich konkurencja, na których stronach internetowych emitowała kampanie, jaki był zasięg tych kampanii. Wydawcy dowiedzą się, jakie działania podejmują inni wydawcy i jaki jest ich rzeczywisty udział w poszczególnych kampaniach – mówi Sułkiewicz.

Jak informuje Gemius, badanie gemiusAdReal prezentuje ujęcie ilościowe, tj. liczbę użytkowników i emisji. Pokazuje rozpoczęcie emisji wideo online. Badaniem objęty jest cały rynek materiałów wideo online emitowanych na PC, w tym reklamy wideo In-Stream na playerach wszystkich wydawców (YouTube, TVN, Ipla, TVP, Grupa Onet i inni), wideo na Facebooku oraz reklamy wideo In-Display.

W przypadku portali badaniem objęte zostały reklamy wideo In-Stream i wideo In-Display. Wśród największych kampanii reklamowych uwzględniono podział na przedsięwzięcia patronackie/crosspromocyjne i działania autopromocyjne.

Badanie gemiusAdReal obejmie w najbliższych miesiącach kolejne obszary: tradycyjne reklamy, display, reklamy w wynikach wyszukiwania oraz te w serwisach social media.

::

Foto: Fotolia/Masson

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF