Które reklamy w sieci są oglądane najczęściej?

0 4 096

Ruszyła strona internetowa www.adreal.gemius.com, na której można obejrzeć 10 najchętniej oglądanych klipów reklamowych z poprzedniego dnia. Jest to projekt Gemiusa, który wchodzi na rynek z nowym badaniem dla branży reklamowej.

Na www.adreal.gemius.com codziennie publikowany jest ranking spotów z poprzedniego dnia. Każdej produkcji towarzyszy informacja o liczbie użytkowników. Dane są prezentowane w cyklu dziennym za cały tydzień poprzedzający pojawienie się klipu w zestawieniu.

– To tylko próbka tego, co dostarczymy reklamodawcom, domom mediowym i wydawcom zdecydowanym na zakup naszego nowego badania, które nazwaliśmy gemiusAdReal. Dzięki niemu będzie można sprawdzić, jakie marki inwestowały w reklamę u poszczególnych wydawców – mówi Marta Sułkiewicz, która odpowiada za rozwój nowego badania oferowanego przez Gemiusa.

Jakie reklamy oglądaliśmy wczoraj?

50 haslo 1

Spot TVN promujący program „You Can Dance”, film reklamowy butów adidas NMD, film promujący grę „Plants vs Zombies” amerykańskiego producenta PopCap Games, spot Alpen Gold oraz kampania Raiffeisen Polbank – to TOP5 kreacji wideo online, które podbiły polską sieć wczoraj.

Źródło: www.adreal.gemius.com 

Jak internauci oglądają reklamy?

Nowe badanie ma dostarczać informacji o tym, jak internauci oglądają reklamy. – Reklamodawcy mogą sprawdzić, jak reklamowała się ich konkurencja, na których stronach internetowych emitowała kampanie, jaki był zasięg tych kampanii. Wydawcy dowiedzą się, jakie działania podejmują inni wydawcy i jaki jest ich rzeczywisty udział w poszczególnych kampaniach – mówi Sułkiewicz.

Jak informuje Gemius, badanie gemiusAdReal prezentuje ujęcie ilościowe, tj. liczbę użytkowników i emisji. Pokazuje rozpoczęcie emisji wideo online. Badaniem objęty jest cały rynek materiałów wideo online emitowanych na PC, w tym reklamy wideo In-Stream na playerach wszystkich wydawców (YouTube, TVN, Ipla, TVP, Grupa Onet i inni), wideo na Facebooku oraz reklamy wideo In-Display.

W przypadku portali badaniem objęte zostały reklamy wideo In-Stream i wideo In-Display. Wśród największych kampanii reklamowych uwzględniono podział na przedsięwzięcia patronackie/crosspromocyjne i działania autopromocyjne.

Badanie gemiusAdReal obejmie w najbliższych miesiącach kolejne obszary: tradycyjne reklamy, display, reklamy w wynikach wyszukiwania oraz te w serwisach social media.

::

Foto: Fotolia/Masson

Komentarze
Ładowanie...