Laureaci 13. Edycji rankingu Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie wyłonieni!
Wg inwestorów kreatywny pomysł w biznesie to zaledwie 5% sukcesu. Reszta to egzekucja. Wg Kampanii, za którą stał Steve Jobs -Think Different, tylko szaleńcy mogą zmienić świat, a wg Grzegorza Kiszluka biznes, to nie zabawa dla grzecznych dzieci.
30 października odbyła się gala finałowa rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie. Część oficjalna trwała 2h. Podczas 120 minut poznaliśmy laureatów 13 edycji rankingu.
Gala jest finałem wszystkich działań, które trwają niemal cały rok. W tym czasie organizatorzy kompletują skład Kapituły, prowadzą kampanię, rozmawiają z partnerami, jednym słowem pracują nad rozwojem projektu.
13 edycja rankingu weszła na zupełnie inny poziom z kilku powodów. Przede wszystkich organizatorzy przy współpracy z partnerem Screen Network nagłośnili projekt i stali się widoczni w 27 miastach, na ekranach w kluczowych punktach w mieście, ale również na dworcach PKP, w podziemiach. Ranking promowany był wizerunkiem wybranych laureatów rankingu: Dr Ireny Eris, Rafał Brzoska, Mateusz Kusznierewicz.
W tym roku Kapituła oceniająca projekty liczyła niemal 50 osób. Wśród nich znalazły się takie nazwiska jak Dr Irena Eris, Solange Olszewska, Martyna Zastawna, rektor Grzegorz Mazurek i wiele innych. Przewodniczącą Kapituły była Aga Sotyłysiak – współwłaścicielka agencji eventowej MAMY TO.
Firmy, mogły zgłaszać się za pośrednictwem strony www.brief.pl/kreatywni osobiście, lub zgłosić kogoś. W sumie zgłoszonych zostało 127 projektów biznesowych. Następnie kapituła oceniała zgłoszenia w dwóch etapach. Pierwszy, to głosowanie online. Drugi, to obrady kapituły na żywo. Ten etap odbywał się 16 października w Google Campus for Startups w Warszawie i trwał 5 godzin.
Gala finałowa zorganizowana została przez agencję eventową MAMY TO, która czynnie uczestniczyła w tworzeniu tegorocznego rankingu. Efekt widoczny podczas wyłonienia laureatów jest dowodem na to, że ranking wchodzi na kolejny, wyższy poziom.
Wydarzenie już tradycyjnie poprowadziła Agata Kiszluk – Krzemień. Zawodowo managerka projektu, prywatnie córka mentora projektu i redaktora naczelnego Brief.pl – Grzegorza Kiszluka.
Grzegorz – pomysłodawca i twórca projektu zapowiedział zmiany w nadchodzącej 14 edycji. Możemy się spodziewać m.in. podziału na kategorie i tak jak na Oscarach – Kapituły składającej się z dotychczasowych laureatów. A mówiąc dokładniej w rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie jest ich już prawie 800. Redaktor naczelny zwrócił uwagę na strategię i problem pojawiający się w wielu firmach – współpracę różnych pokoleń. Dlatego komunikacja 14 edycji pójdzie w tym właśnie kierunku – łączeniu pokoleń. Wiedzy tzw. silversów, z młodą energią.
Wśród tegorocznych laureatów dominowały firmy Med-Tech, SaaSy, Hardware, a także projekty społeczne. Decyzją kapituły miejsca od 50 do 11 były egzekwo. Natomiast od 10 do 1 umieszczone zostały zgodnie z głosowaniem.
W pierwszej trójce znaleźli się:
MIEJSCE 1 – BEE HEALTHY HONEY, dziadek i wnuczka, którzy ratują pszczoły wykorzystując opatentowany sprzęt działający na ultradźwięki.
MIEJSCE 2 – Inuru, którzy drukują OLED udowadniając, że przyszłość jest już dziś.
MIEJSCE 3 – Vivid Mind, aplikacja, w której wystarczy długie wypowiedziane „aaaaaa” aby już na wczesnym etapie wykryła demencję.
Pierwszy raz w dziejach projektu kapituła zdecydowała się wyróżnić 51 osobę. Został nim 15- letni chłopak tworzący muzykę, która nie tylko koi, ale też poleci w kosmos. Antoni Koniak o pseudonimie Tony Koniak. Od niego rozpoczęło się wydarzenie, prezentując jego talent na żywo.
Całą listę laureatów znajduje się na www.brief.pl/kreatywni
Partnerzy wydarzenia:
PKO Bank Polski; Samorząd Województwa Mazowieckiego, Żabka, Polskie Linie Lotnicze LOT, Asseco, Koźmiński Uniwersytet, Grape GURU, Google for Startups, Innovations Hub, Polska Izba Biznesowa we Włoszech, Hiszpańsko – Polska Izba Handlowa, Royal Catering, Screen Network, Sieć Przedsiębiorczych Kobiet, Timecode film production, Wydawnictwo PWN, Comparic, Purpose, grupa RMF, TVN, Telewizja Biznesowa
Organizatorzy wydarzenia: Brief.pl i agencja eventowa Mamy To.
Galeria zdjęć z wydarzenia poniżej.