...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Motywacje Lidera. Dlaczego tak wielu szefów rezygnuje z wykonywania swoich najważniejszych obowiązków?

Motywacje lidera

Patrick Lencioni, autor bestsellerów „New York Timesa”, napisał kilkanaście książek, w których radzi liderom, jak budować zespoły i przewodzić organizacjom. Tym razem postanowił zająć się czymś innym. Chce spróbować pomóc liderom zrozumieć, dlaczego w ogóle objęli rolę przywódczą i co mogą zrobić, by dobrze się w niej realizować.

Patrick Lencioni, autor bestsellerów „New York Timesa”, napisał kilkanaście książek, w których radzi liderom, jak budować zespoły i przewodzić organizacjom. Tym razem postanowił zająć się czymś innym. Chce spróbować pomóc liderom zrozumieć, dlaczego w ogóle objęli rolę przywódczą i co mogą zrobić, by dobrze się w niej realizować.

Pisząc „Motywacje lidera” prawdopodobnie najbardziej intrygującą książkę w swojej dotychczasowej karierze, Patrick Lencioni postanowił wciągnąć czytelników w rozmowę między dwoma konkurującymi dyrektorami generalnymi. Shay Davis od pół roku kieruje firmą Golden Gate Alarm i powoli zaczyna się martwić, że nie radzi sobie tak dobrze, jak powinien. Nie ma się do kogo zwrócić i ostatecznie decyduje się zasięgnąć rady od kogoś, kogo w normalnych okolicznościach na pewno nie poprosiłby o pomoc. Zaprasza na rozmowę Liama Alcotta, dyrektora firmy, która radzi sobie na rynku znacznie lepiej niż Golden Gate, a którego on osobiście szczerze nie znosi.

Powstała wciągająca i inspirująca opowieść biznesowa – pełna zaskakujących zwrotów akcji, połączona z praktycznymi poradami dla liderów – kończy się ostatecznie w sposób równie nieoczekiwany, co odkrywczy. Po drodze Lencioni zachęca czytelnika do szczerej autorefleksji i podpowiada, jak zmienić podejście do pięciu najważniejszych obszarów pracy. Dzięki jego radom liderzy mogą uniknąć błędów, które mogłyby spowolnić rozwój ich organizacji, a nawet zaszkodzić ludziom, których powinni wspierać i inspirować do rozwoju i osiągania celów.

***

Bodaj najlepsza opowieść, jaka wyszła do tej pory spod pióra Pata. Postaci są autentyczne, fabuła dynamicznie się rozwija, a kolejne zwroty akcji co rusz zaskakują czytelnika. No i oczywiście płyną z niej cenne lekcje dla każdego, kto chce być liderem.
Elizabeth Bryant, dyrektor ds. edukacji Southwest Airlines

 

Jeśli się obejmuje rolę lidera z niewłaściwych powodów, ludzie mogą na tym mocno ucierpieć. Pat napisał zwięzłą i wciągającą historię, która pomaga liderom zrozumieć własną motywację i objąć właściwy kurs.
Henry Cloud, autor bestsellerowych książek Sztuka mówienia „Nie”, Necessary Endings, The Power of the Other

 

Lencioni znów to zrobił! W książce Motywacje lidera wyjaśnia jasno i klarownie, jak motywacja wpływa na nasz sukces. Zamierzam dać tę książkę do przeczytania wszystkim naszym początkującym i potencjalnym przyszłym liderom nawet jeszcze przed rozpoczęciem przygotowań do objęcia roli przywódczej.
Amy Bastuga, dyrektor ds. HR Radio Flyer

***
PATRICK LENCIONI jest założycielem i prezesem Table Group, która od 1997 roku wspiera liderów w budowaniu zdrowych organizacji. Z jego rad korzystają liderzy na całym świecie, w bardzo różnych organizacjach. Do grona jego klientów należą korporacje międzynarodowe, dynamicznie rozwijające się przedsiębiorstwa, profesjonalne drużyny sportowe, wojsko, organizacje non-profit, szkoły i kościoły. Lencioni jest autorem jedenastu bestsellerów, w tym książek Pięć dysfunkcji pracy zespołowej, Trzy kluczowe cechy idealnego członka zespołu oraz Odkryj się. Wcześniej pracował w Oracle, Sybase oraz w firmie konsultingowej Bain & Company.

 

FRAGMENT KSIĄŻKI:

 

Motywacje lidera to najkrótsza i najprostsza książka, jaką do tej pory napisałem – ale prawdopodobnie najważniejsza. A najważniejsza z uwagi na wielkie ryzyko, jakie – dla poszczególnych ludzi, ale też społeczeństwa jako takiego – pociąga za sobą objęcie roli lidera z niewłaściwych powodów. Wielu ludzi pogodziło się już niestety z myślą, że liderzy myślą przede wszystkim o sobie. Wielu ludzi niczego innego po liderach się nie spodziewa. Pracownicy często mają do czynienia z szefami, którzy interweniują tylko wtedy, gdy leży to w ich osobistym interesie. Dyrektorzy muszą się liczyć z tym, że ich dyrektor generalny nie zrobi nic, co wydawałoby mu się nieprzyjemne lub nieciekawe. Obywatele przywykli już do tego, że ich przywódcy podejmują decyzje na podstawie wyników sondaży – że dla nich liczą się wyłącznie wskaźniki popularności i szanse na reelekcję. A ponieważ wokół nas tak wielu jest liderów myślących przede wszystkim o sobie i nastawionych na nagrodę, młodzi ludzie dorastają w przekonaniu, że na tym właśnie polega przywództwo. O stanowiska menedżerskie, dyrektorskie i polityczne ubiegać się będą w związku z tym nie ci ludzie, którzy powinni, więc w rezultacie przez kolejne pokolenia w tej kwestii nic się nie zmieni. Nie można do tego dopuścić! Myślę, że najwyższy czas, abyśmy – jako jednostki i jako społeczeństwo – wrócili do wizji przywództwa, w którym przede wszystkim liczą się ci, którym się przewodzi, a nie lider. Pracownicy muszą wytykać błędy menedżerom, jeśli dostrzegą u nich nastawienie na nagrodę.
Dyrektorzy muszą być gotowi się zmienić, jeśli faktycznie takim nastawieniem się wykazują. Obywatele muszą zaś stanowczo się sprzeciwiać, jeśli takie postawy dojrzą wśród sprawujących stanowiska publiczne – tak z nominacji, jak i z wyboru. Jeśli zdołamy przywrócić powszechne przekonanie, że przywództwo powinno być w założeniu radośnie trudnym i bezinteresownie realizowanym obowiązkiem, to moim zdaniem firmy będą odnosić większe sukcesy, pracownicy będą bardziej zaangażowani i spełnieni, a w społeczeństwie będzie więcej optymizmu i nadziei. Ludzie całkiem przestaną mówić o „przywództwie rozumianym jako służba”, ponieważ dla wszystkich będzie zupełnie oczywiste, że żadnego innego nie ma. To jest coś, nad czym zdecydowanie warto pracować.

MT Biznes, oprawa miękka 141×218 mm, l. stron 193, cena 44,90 zł

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF