Nowy kształt fintechu: Braintri zmienia się w Neontri
Polski fintech Braintri przeszedł rebranding. Od 16 września działa na rynku pod marką Neontri. Przygotowywany przez ponad rok rebranding objął wszystkie materiały marketingowe firmy oraz kanały komunikacji - zarówno online, jak i offline. Celem rebrandingu jest zasygnalizowanie przez spółkę rozpoczęcia ekspansji zagranicznej w oparciu o własne produkty technologiczne B2B.
Neontri, dotychczas funkcjonujące na rynku pod marką Braintri, to polski fintech dostarczający innowacyjne autorskie rozwiązania dla największych banków i instytucji finansowych w kraju. Od momentu powstania, czyli 2013 roku, spółka znacząco się rozwinęła. Zespół specjalistów powiększył się o kilkadziesiąt osób, zrealizowano prestiżowe projekty na kilku kontynentach, a rozwijane przez nią innowacje zdobyły szereg branżowych nagród. Po kilku latach intensywnego rozwoju przyszedł czas na wejście na kolejny biznesowy poziom poprzez ekspansję na rynek amerykański. W celu zasygnalizowania nowej strategii przeprowadzony został kompleksowy rebranding.
W jego ramach opracowana została m.in. całkowicie nowa identyfikacja korporacyjna, materiały marketingowe oraz gadżety dla klientów i pracowników. Uruchomiono także znacząco rozbudowaną w zakresie funkcjonalności i treści stronę internetową. Zmianie uległ także wystrój biura, które wzbogaciło się m.in. o dwa prawdziwe neony. Przygotowania do tak kompleksowego rebrandingu trwały ponad rok. Prowadzone były przez wewnętrzny zespół marketingowy przy wsparciu wiodących agencji i specjalistów zewnętrznych.
Ewolucja, nie rewolucja
Kompleksowy rebranding firmy to w obecnych czasach bardzo wymagające zadanie. Proces kreatywny bywa burzliwy, ale dostarcza finalnie mnóstwo satysfakcji. W jego wyniku powstała marka – Neontri – skutecznie sygnalizuje z jednej strony rozpoczęcie nowego etapu rozwoju (“neon”, z greckiego “nowy”), a z drugiej nawiązuje do poprzedniej nazwy i silnego zakorzenienia w dotychczasowych wartościach (“tri”, modyfikacja angielskiego “tree” – “drzewo”). Nowy sygnet w sposób graficzny łączy oba komponenty tekstowe logotypu, wykorzystując dotychczasową kolorystykę stosowaną przez spółkę.
– Bardzo się zmieniliśmy, ale nadal opieramy się na solidnych podstawach: te same kolory i charakterystyczne ilustracje, które wyróżniają nas spośród konkurencji. Nasza nowa identyfikacja wizualna opiera się na skalowalnych kształtach logo i neonowych akcentach, całość koresponduje z naszym sloganem – Reshaping Fintech – komentuje Jolanta Ożdżyńska, Head of Design Neontri, odpowiedzialna za projekt identyfikacji wizualnej. – Nasze logo jest oryginalną mieszanką dwóch elementów: równoległych, cylindrycznych neonów i drzewa. Każdy neon w części graficznej jest nieregularny i organiczny, jak drzewo – dodaje Jolanta Ożdżyńska.
Nowe cele – nowe narzędzia
Rebranding Neontri ma jednak nie tylko wymiar wizualny, ale również funkcjonalny oraz narracyjny. W celu dotarcia do klientów zagranicznych spółka planuje w dużo większym niż dotychczas stopniu posługiwać się w komunikacji językiem angielskim i szerzej informować o własnych innowacyjnych produktach. Jednocześnie nowa strona internetowa i inne wprowadzane w ramach rebrandingu rozwiązania będą w dużo większym niż do tej pory zakresie wspierać sprzedaż.
– Podczas prac nad rebrandingiem moim celem było oprócz skutecznej zmiany wizerunkowej zyskanie nowych narzędzi wspierających działania marketingowe oraz sprzedażowe. Chcieliśmy, żeby środki przeznaczone na rebranding nie służyły jedynie celom wizerunkowym, ale stanowiły prawdziwą inwestycję w przyszłość biznesową firmy – komentuje Dominik Modrzejewski, Head of Marketing Neontri.
Po zakończeniu zmiany marki głównej Neontri planuje w kolejnym kroku przeprowadzić także rebranding produktowy. Obecnie w portfolio firmy znajduje się autorski framework umożliwiający szybkie budowanie bezpiecznych i funkcjonalnych bankowych aplikacji mobilnych, kilkukrotnie nagradzana platforma płatności i autoryzacji mobilnej Jiffee oraz rozwiązanie odciążające systemy centralne banków Biffee.