Panel „Przyszłość Internetowych Mediów” na Kongresie Business Without Limits!

159

23 czerwca 2021 r. podczas VIII edycji Kongresu Business Without Limits w G2A Arena w Jasionce, odbędzie się panel „Przyszłość Internetowych Mediów (AI, infrastruktura, jakość wynikowa)” w trakcie którego zostaną omówione aspekty biznesowe i technologiczne dotyczące dynamicznego rozwoju serwisów i platform wideo, jak i wyzwania związane ze zmianą nawyków użytkowników i widzów. Moderatorem i twórcą założeń panelu jest Przemysław Broniszewski, Członek Zarządu MOC TV.

Naszymi Gośćmi i rozmówcami Przemysława Broniszewskiego będą, m.in.:

  • Yaroslav Gorodetsky – Prezes Zarządu CDN Video, globalnej firmy dostarczającej treści wideo
  • Simeon Mirzayantz – Szef sprzedaży międzynarodowej Glance-Mediametrie, ogólnoświatowej spółki specjalizującej się w pomiarze odbiorców i badaniach nad wykorzystaniem mediów audiowizualnych
  • Vincent Grivet – Prezes Zarządu HbbTV, hybrydowej telewizji szerokopasmowej
  • Grzegorz Janczura – Dyrektor Pionu Projektów Internetowych w firmie Cyfrowy POLSAT

Jaka będzie przyszłość internetowych mediów, platform VOD?

Porozmawiamy o tym, jak w przyszłości będą zaprojektowane duże serwisy wideo i czy nadchodzi era hybrydowych serwisów łączących telewizję linearną i nielinearną. Omówione zostaną kwestie przychodów i kosztów platform internetowych oraz modeli biznesowych, a także tego jakie modele dostępu do treści będą w przyszłości kluczowe (avod, svod, tvod, etc.). Ważnym tematem będzie też produkcja własnych treści jako głównego wyróżnika platform VOD. Zastanowimy się, czy jest jeszcze miejsce dla serwisów tylko reemitujących treści, czy może na rynku wygrają jedynie te platformy, które swój model produktowy będą opierać na produkcji własnego ekskluzywnego kontentu.

Przemysław Broniszewski, Członek Zarządu Związek Pracodawców Ogólnopolskich Mediów Telewizyjnych „MOC TV”

Wzrost konsumpcji treści online

Kolejna analizowana kwestia będzie dotyczyć tego, w jaki sposób wydawcy i nadawcy będą w przyszłości zarządzać kanałami dystrybucji, w zależności od ich rentowności, cyklu życia treści, etc. Przedyskutowane zostaną obserwowane i planowane zmiany technologiczne i nowe zachowania użytkowników i widzów z tym związane. Paneliści zastanowią się, czy pandemia zmieniła sposób konsumowania treści? Czy postępująca cyfryzacja gospodarstw domowych (więcej dostępnych urządzeń służących konsumowaniu treści i lepsza jakość Internetu) przełożyła się na wzrost korzystania z oferty platform internetowych i korzystania z usług subskrybowanych? Czy obecnie widzowie korzystają z kilku płatnych platform jednocześnie, czy są lojalni i od czego ta lojalność zależy? Jakich doświadczeń, usług i treści widzowie szukają?

W 2022 roku nadejdzie zmiana technologii nadawczej naziemnej telewizji cyfrowej

Uczestnicy panelu omówią też koncepcje rozwoju produktów, usług i kanałów dystrybucji nadawców oraz wydawców. Użytkownicy i widzowie są przyzwyczajani do coraz bardziej wyrafinowanych usług. W 2022 roku nadejdzie zmiana technologii nadawczej naziemnej telewizji cyfrowej (DVB-T2 HEVC). Część nadawców planuje wprowadzenie hybrydowych dekoderów. Telewizor, po podłączeniu do anteny naziemnej oraz sieci Internet, będzie mógł odbierać zarówno telewizję linearną, jak i serwisy VOD, a także umożliwić dostęp do funkcji znanych do tej pory klientom operatorów kablowych i satelitarnych. Czy zmiany te będą miały wpływ na korzystanie z internetowych platform wideo i modyfikację wzorców zachowań użytkowników?

Zaproszeni eksperci będą rozważać też kwestie przenikania się treści w różnych kanałach dystrybucji i rosnącego konkurowania między sobą kanałów danego nadawcy i wydawcy, a także trudności związanych z raportowaniem połączonych wyników oglądalności i zasięgów. Tutaj pojawią się pytania dotyczącego podejścia nadawców i wydawców do tej problematyki i stanowiska marketerów oraz domów mediowych. Paneliści zastanowią się, jak zarządzać kontentem, w zależności od kanału dystrybucji oraz cyklu życia treści. Odpowiedzą też na pytanie, czy można doprowadzić do powstania spójnego, zintegrowanego badania wyników oglądalności wszelkich kanałów dystrybucji treści wideo?

Więcej szczegółów oraz bilety dostępne na stronie: http://businesswithoutlimits.pl/

Relacja z jednej z poprzednich edycji:

 

 

Komentarze
Ładowanie...

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. AkceptujęDowiedz się więcej