Po produktach ich poznacie

Autor: Grzegorz Kiszluk

174

PKN ORLEN rozpoczął właśnie – bardzo godną polecenia – kampanię promowania polskich produktów dystrybuowanych na stacjach tego koncernu. Piszę o tym z wielką satysfakcją, bo być może również inne firmy i na coraz większą skalę wezmą sobie do serca, jak ważne jest budowanie polskich i regionalnych marek.

Poznacie ich po ich owocach” (Mt 7,15-20) – słowa Ewangelisty, które wskazują w jaki sposób oddzielić dobro od zła. Są one bliskie idei, która przyświeca naszej platformie Brief for Poland już od 15 lat.

Kiedy mówimy o budowaniu silnych marek i rozpoznawalności poszczególnych krajów oraz kiedy mówimy o kreowaniu pozytywnego wizerunku regionów mamy do wyboru dwie drogi.

targi plenerowe zoo market

Pierwsza, to konstruowanie symbolu, znaku, logo lub sloganu, które będą charakteryzowały państwo. Ta droga zazwyczaj prowadzi na manowce. Bardzo dużo w niej deklaracji, które niekoniecznie da się udowodnić. Bo cóż z tego, że powiemy o sobie, że jesteśmy „kreatywnie napięci” albo „sprężyści”… Jak tego dowieść?

Na szczęście jest droga, którą w swojej ewangelii wskazał święty Mateusz. Dziś powiedzielibyśmy: „po produktach ich poznacie” albo „poznacie ich po markach”. Przeciętny Polak, poproszony o scharakteryzowanie niektórych krajów – jest w stanie z pamięci i natychmiast wymienić około dziesięciu charakterystycznych dla tych krajów produktów lub marek. Dotyczy to Niemiec, Francji, Hiszpanii, USA, Włoch czy nawet Węgier lub Rosji.

A jakie polskie marki zna przeciętny Polak (a co dopiero obcokrajowiec!)? Czy jest w stanie z pamięci i natychmiast wymienić produkty i marki, które przynoszą nam sławę na świecie? Albo takie, o których wie z jakich regionów Polski pochodzą?

Chcemy być pozytywnie rozpoznawani jako kraj! Chcemy, żeby polskie firmy miały ułatwiony start na rynkach zagranicznych. Chcemy, żeby inwestorzy z całego świata mieli zaufanie do polskich kontrahentów. Aby przekonać innych, że umiemy robić wartościowe produkty oraz stworzyć silne, rozpoznawalne marki, musimy być najpierw sami o tym przekonani. Musimy znać „owoce”, dzięki którym rozpozna i zapamięta nas świat.

Po produktach nas poznacie! – oto główne przesłanie regionów w takich krajach jak Niemcy, Włochy, Francja, Szwajcaria, Korea Południowa, USA, Szwecja… Skuteczna sprzedaż produktów i usług jest w dużym stopniu uzależniona od miejsca ich pochodzenia (place of origin).

Stąd idea „Pij polskie soki”, którą urzeczywistnia już PKN ORLEN zasługuje nie tylko na pochwałę, ale również na wsparcie i rządu i nas wszystkich…

Komentarze
Ładowanie...

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. AkceptujęDowiedz się więcej