...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Po zdrowie do internetu

Ponad 40 proc. użytkowników internetu w Polsce przegląda serwisy poświęcone zdrowiu i medycynie, a niemal 10 proc. robi zakupy w internetowych aptekach – wynika z analizy przeprowadzonej przez Gemius.

Najbardziej żądne informacji związanych ze zdrowiem i medycyną są kobiety, które stanowią 57 proc. osób ich poszukujących. 29 proc. z nich zalicza się do grupy wiekowej 25 – 34 lata. 40 proc. z nich posiada wykształcenie średnie, a 40 proc. – wyższe.
Wśród nich przeważają mieszkańcy wsi, którzy stanowią 32 proc. grupy, oraz miast o liczbie mieszkańców powyżej 500 tys. – stanowią 17 proc. Najliczniej reprezentowane województwa to mazowieckie i śląskie, z których pochodzi odpowiednio 14 proc. i 13 proc. osób szukających w sieci informacji na tematy zdrowotne.

Z analizy Gemius wynika ponadto, że częściej wiedzy o zdrowiu Polacy szukają zimą – np. we wrześniu zainteresowanie portalami medycznymi jest znacznie mniejsze niż w styczniu i lutym, kiedy strony te odwiedza prawie co drugi internauta. Najmniejszą popularnością serwisy o tematyce zdrowotno-medycznej cieszą się latem, kiedy to liczba ich użytkowników spada nawet o 6 proc.

Przytoczone dane pochodzą z ogólnopolskiego badania Megapanel PBI/Gemius.

Źródło: Gemius

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF