Poczta Polska: tablet dla każdego listonosza
Poczta Polska stawia na nowoczesne technologie – tablety dla każdego listonosza oraz aplikację „Mobilny listonosz”. Wszystkie zmiany odbywają się w ramach wygranego przez Pocztę Polską przetargu na obsługę korespondencji sądowej.
Poczta Polska po dwóch latach wraca do obsługi korespondencji sądowej, od 1 marca 2016 roku rozpoczyna realizację trzyletniego kontraktu. Szacuje, że w ciągu trzech lat dostarczy między innymi ponad 170 mln listów poleconych nadanych przez sądy.
Mobilna Poczta
W realizacji postawionych celów pomóc ma aplikacja „Mobilny listonosz” zainstalowana na tablecie, który z kolei dostanie każdy listonosz w Polsce. Aplikacja jest przystosowana do wymogów Ministerstwa Sprawiedliwości dotyczących Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru (EPO).
– Nasza usługa, którą przygotowaliśmy dla administracji publicznej, ma w sobie kilka elementów. Jednym z najważniejszych jest podpis biometryczny, który jest równy podpisowi odręcznemu. Informacje z tabletu listonosza są automatycznie przekazywana do systemu. Kontrahent w trybie online otrzymuje informację o dostarczonych listach i przesyłkach. Jest to bardzo ważne, ponieważ klient może sprawnie zaplanować wewnętrzne procesy między innymi w sprawach sądowych – powiedział Tomasz Jaruzalski, dyrektor odpowiadający za programy kluczowe w Poczcie Polskiej.
Tabletowe nowości
Oprócz skrócenia procesu obiegu informacji o doręczonych przesyłkach paczkowych i listów, nowe rozwiązanie Poczty Polskiej ma jeszcze kilka zastosowań.
Tablety pozwolą na świadczenie usług finansowych, przyjmowanie płatności za rachunki, sprzedaż usług ubezpieczeniowych, nadawanie przesyłek u listonosza oraz obsługę doładowań telefonów komórkowych.
Również pracownicy Poczty będą mogli w terenie pozyskać leady sprzedażowe, budować bazy danych z wykorzystaniem geotargowania, przeprowadzać badania marketingowe oraz przekazywać informacje o zaistniałych zagrożeniach, np. o zaginięciu dziecka.