Pokonuj uprzedzenia i buduj efektywny, inkluzywny zespół – BRIEF POLECA

Pracownicy, którzy czują się obiektem uprzedzeń, z trzykrotnie większym prawdopodobieństwem zatrzymają dla siebie swoje pomysły, pozostaną niezaangażowani. Dlatego eksperci z FranklinCovey napisali Nieuświadomione uprzedzenia i stronniczość – książkę skierowaną do liderów, którzy chcą przeprogramować uprzedzenia, świadomie rozwijać swoje przywództwo i poprawić własne wyniki, wyniki swoich zespołów oraz całej organizacji.
Jeżeli ktoś mówi, że nie ma żadnych uprzedzeń, oznacza to tylko tyle, że ich sobie nie uświadamia. Każdy z nas ma preferencje, bywa stronniczy czy doświadcza zniekształceń poznawczych. A jak pokazują badania, ma to ogromny wpływ na wyniki organizacji – na wszystko, od rekrutacji, poprzez efektywność zespołów, innowacyjność, aż po zyskowność. Pracownicy, którzy czują się obiektem uprzedzeń, z trzykrotnie większym prawdopodobieństwem zatrzymają dla siebie swoje pomysły, pozostaną niezaangażowani. Dlatego eksperci z FranklinCovey napisali Nieuświadomione uprzedzenia i stronniczość – książkę skierowaną do liderów, którzy chcą przeprogramować uprzedzenia, świadomie rozwijać swoje przywództwo i poprawić własne wyniki, wyniki swoich zespołów oraz całej organizacji.
Żyjemy w przekonaniu, że jesteśmy dobrymi ludźmi z dobrymi intencjami, podejmującymi decyzje na podstawie faktów… Niestety, sytuacja jest bardziej złożona, niż sobie uświadamiamy. Nasze mózgi nieustannie filtrują, sortują i wykorzystują skróty, by poradzić sobie z przytłaczającą ilością informacji, które docierają do nas każdego dnia. Te skróty są często miejscem, w które wkrada się uprzedzenie. Jeśli pozostawimy je poza kontrolą, mogą niekorzystnie wpłynąć na nasze decyzje oraz ograniczyć wydajność, innowacyjność i szanse tych, którymi zarządzamy. Bo stronniczość, tendencje lub preferencje wpływają na skuteczność nas samych, naszego zespołu oraz całej firmy bez względu na to, czy o tym wiemy, czy nie.
Jeżeli ktoś mówi, że nie ma żadnych uprzedzeń, oznacza to tylko tyle, że ich sobie nie uświadamia.
Każdy ma uprzedzenia. Nasze nieuświadomione założenia mogą stanąć na drodze naszym dobrym intencjom i przeszkodzić nam w budowaniu autentycznych relacji czy w skutecznym zarządzaniu. Badania pokazują, że uprzedzenia (a także tendencje i skłonności) mają wpływ na wyniki organizacji – od kultury, poprzez rekrutację, innowacyjność, aż po zyskowność. Mogą utrudniać podejmowanie decyzji, osłabiać sprawność działania, przeszkadzać we wprowadzaniu innowacji i osiąganiu wyników w pracy. Pracownicy, którzy czują się obiektem uprzedzeń, z trzykrotnie większym prawdopodobieństwem zatrzymają dla siebie swoje pomysły, pozostaną niezaangażowani i odejdą z pracy w ciągu roku.
Nie należy ignorować nieuświadomionych skłonności i tendencji. Trzeba nad nimi pracować.
Dobra wiadomość jest taka, że nasze mózgi nie tylko kierują się uprzedzeniami i preferencjami, lecz także dążą do zmiany i rozwoju. Wytworzenie nowych ścieżek neuronowych, sposobów myślenia i nawyków wymaga jednak czasu i – co ważniejsze – świadomego wysiłku. To nie jest łatwe, ale możliwe. Dlatego eksperci z FranklinCovey napisali książkę Nieuświadomione uprzedzenia i stronniczość, w której pokazują, jak przeprogramować uprzedzenia, rozwijać relacje i tworzyć wysoce wydajne zespoły. To przewodnik dla liderów, którzy chcą rozwijać swoje przywództwo i świadomie pracować nad budowaniem bardziej inkluzywnych organizacji, dla menedżerów, którzy chcą zrozumieć i skorygować własne samoograniczające przekonania.
Strategiczne kompetencje, które realnie przekładają się na wyniki firmy
Fuller, Murphy i Chow zebrali ponad trzydzieści unikalnych narzędzi, które pozwalają wydobyć na powierzchnię tkwiące w nas uprzedzenia i nad nimi pracować. Zawarli konkretne metody niezbędne do stworzenia jak najlepszego środowiska pracy, a przy tym sprzyjające postępowi i osiąganiu dobrych wyników. Miejsca, w którym każdy będzie mógł się rozwijać i uczestniczyć w konstruktywnym dialogu. Opracowali też autorski program skupiający się na czterech elementach: zidentyfikowaniu uprzedzenia (ang. Identify Bias), rozwijaniu relacji (ang. Cultivate Connection), działaniu z odwagą (ang. Choose Courage) i wykorzystaniu w cyklu życia talentu (ang. Apply Across the Talent Lifecycle). Dzięki wprowadzeniu go w życie świadomy lider może nie tylko wzmocnić zaufanie u członków zespołu, lecz także uwolnić potencjał każdej napotkanej osoby. Wykorzystując umiejętności, których uczy ta książka, może poprawić własne wyniki, wyniki swoich zespołów oraz całej organizacji.
***
Rzadko można spotkać książkę bardziej potrzebną do osiągania sukcesu przez organizacje i społeczeństwa! Liderzy, którzy zdecydują się poznać swoje nieuświadomione uprzedzenia, będą mogli znacząco wzmocnić zaufanie członków zespołu i swoje przywództwo. Ta wartościowa praca pokazuje liderom wymierny i praktyczny proces, pozwalający zrozumieć uprzedzenia oraz podjąć działania pomagające je pokonywać.
Stephen M.R. Covey, autor bestsellerów „New York Timesa” The Speed of Trust oraz Smart Trust
Ludzie się liczą! A każda osoba ma uprzedzenia, więc i uprzedzenia się liczą. Musimy pogodzić się z tym, że są one częścią naszego życia i trzeba się zmierzyć z tymi, które mamy sami, i z tymi, które mają inni. Fuller, Murphy i Chow napisali wnikliwą książkę, która informuje i edukuje, zapewnia też narzędzia pomocne do rozpoznawania i pokonywania uprzedzeń. Autorzy pokazują, jak skorygować własne paradygmaty i obrać kurs na sukces – osobisty, zawodowy i społeczny”
CYNT MARSHALL, CEO w Dallas Mavericks
Jeśli naprawdę obchodzi cię to, co aktualnie dzieje się na świecie, oraz jaki to ma wpływ na twój zespół i organizację, ta książka jest dla ciebie lekturą obowiązkową. Tworzenie lepszego miejsca do pracy zależy od twoich działań i jest twoją odpowiedzialnością. To książka dla tych, którzy chcą nauczyć się, jak tworzyć przyjazne dla wszystkich miejsce pracy.
SYLVIA ACEVEDO, CEO, inżynier napędów rakietowych, liderka w dziedzinie nauki, technologii, inżynierii i matematyki (STEM) oraz pisarka
Pamela Fuller, Mark Murphy, Anne Chow Nieuświadomione uprzedzenia i stronniczość
Zrozum je, by uwolnić potencjał, tworzyć efektywne zespoły i inkluzywne organizacje
416 stron, oprawa miękka ze skrzydełkami, cena 64,90 zł, wyd. MT Biznes
***
PAMELA FULLER jest w firmie FranklinCovey specjalistką w dziedzinie nieuświadomionych uprzedzeń, autorką programu szkoleniowego dotyczącego tego tematu i jedną z globalnych liderek sprzedaży w firmie. Swoją karierę rozpoczynała, pozyskując fundusze i zdobywając poparcie dla organizacji non profit. Po uzyskaniu tytułu MBA pracowała w Departamencie Obrony Stanów Zjednoczonych na stanowisku analityka do spraw różnorodności. Mieszka z mężem i dziećmi na południu Florydy.
MARK MURPHY jest w firmie FranklinCovey starszym konsultantem i przez ostatnie dwadzieścia pięć lat z sukcesami prowadzi sesje szkoleniowe dla klientów. Przez jedenaście lat był również partnerem założycielem małej firmy specjalizującej się w konsultingu z dziedziny zarządzania projektami. Dorastał w Kolorado, a obecnie mieszka w Dallas w Teksasie.
ANNE CHOW we wrześniu 2019 roku została prezeską AT&T Business jako pierwsza kobieta na tym stanowisku i pierwsza w historii koncernu kolorowa kobieta na stanowisku prezesa. Odpowiada za ponad trzydzieści tysięcy pracowników, którzy łącznie obsługują trzy miliony klientów biznesowych z całego świata. Jest również członkinią zarządu firmy FranklinCovey.