Pora na Pola rozwija codzienne dostawy. Już działa hub logistyczny w Łodzi
Firma Pora na Pola – internetowy targ naturalnego jedzenia – otworzyła drugi, po Warszawie, hub logistyczny. Nowy magazyn w Łodzi umożliwia zwiększenie częstości dostaw w kilku kolejnych miastach. W samej stolicy oraz Łodzi e-klienci otrzymają rzemieślniczą żywność od Pora na Pola już w 4 dni tygodnia. To jeden z głównych celów zakończonej w kwietniu, trzeciej rundy inwestycyjnej. Adrian Piwko, CEO Pora na Pola jest laureatem 10. edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych w Biznesie.
Pora na Pola to spożywczy e-commerce, który dostarcza świeże, starannie wyselekcjonowane produkty od 90 rolników i wytwórców żywności rzemieślniczej do e-klientów w całej Polsce. Firma właśnie rozwija bazę logistyczną, aby zapewniać dostawy jedzenia w cyklu codziennym.
Do tej pory spółka Pora na Pola realizowała dostawy na terenie całego kraju z magazynu w Warszawie. W planie ma otwarcie sieci lokalnych hubów logistycznych w największych ośrodkach w Polsce. Jako pierwszy punkt na mapie, po stolicy, wybrała Łódź. Łódzka inwestycja pozwala na przyspieszenie cyklu dostaw. Teraz klienci z Warszawy, Łodzi i okolic mogą zamówić produkty z dnia na dzień, a paczkę otrzymają od wtorku do piątku. Z kolei do Krakowa, Wrocławia, Katowic, Poznania, paczki od Pora na Pola trafiają trzy razy w tygodniu.
Nowe centrum logistyczne umożliwi rozszerzenie współpracy z wytwórcami z woj. łódzkiego i zwiększenie częstotliwości dostaw nie tylko w Łodzi, ale także w kilku pobliskich aglomeracjach. Dzięki temu paczki z wrażliwymi na transport produktami będą w trasie maksymalnie do kilku godzin od spakowania. Łódź ze względu na swoje centralne położenie przy głównych szlakach komunikacyjnych stanowi dla nas doskonałą bazę wypadową do dalszej ekspansji. Docelowo będzie działać w sieci logistycznej, która obejmie codziennymi dostawami największe aglomeracje w kraju.
Adrian Piwko, prezes Pora na Pola SA
Otwarcie magazynu chłodniczego w Łodzi i wdrożenie szybkich dostaw to dwa z priorytetów trzeciej rundy inwestycyjnej Pora na Pola SA. W emisji crowdfundingowej promowanej przez Crowdway.pl spółka pozyskała 2,61 mln zł. Z tej sumy 1,45 mln zł przeznacza właśnie na rozruch łódzkiego hubu i wdrożenie szybkich dostaw w całej Polsce.
Wszystkie strategiczne kroki i obietnice złożone inwestorom realizujemy zgodnie z harmonogramem lub szybciej. Proces wdrożenia dostaw z dnia na dzień chcemy zamknąć do końca trzeciego kwartału br. Pierwszy po stolicy hub otworzyliśmy pół roku przed planowanym terminem. Na podstawie wyników sprzedażowych oraz efektywności pracy magazynu z Łodzi wybierzemy kolejną lokalizację i zaplanujemy termin realizacji.
Adrian Piwko, prezes Pora na Pola SA
Od kwietnia firma rozpoczęła też współpracę z platformą Everli. Dzięki niej produkty z oferty poranapola.pl można codziennie zamawiać przez stronę internetową oraz aplikację Everli. Po zakończeniu fazy testowej na terenie Warszawy, usługa obejmie kolejne lokalizacje.
Równolegle pracujemy nad stroną technologiczną poranapola.pl. W czerwcu ruszyła nowa odsłona serwisu, wdrożyliśmy integrację e-sklepu z systemem magazynowym. Dobiegają końca prace nad modelem subskrypcyjnym połączonym z autorskim algorytmem predykcji koszyka.
Adrian Piwko, prezes Pora na Pola SA
Dzięki temu wkrótce firma zaoferuje klientom możliwość dokonywania regularnych zakupów na abonament.
Spółka notuje dynamiczny wzrost niemal wszystkich kluczowych wskaźników biznesowych. W I kwartale 2021 r. przychody Pora na Pola SA przekroczyły 0,8 mln zł, czyli trzy razy więcej r/r. – W kwietniu br. przebiliśmy wartość zamówień wobec analogicznego miesiąca 2020 roku, który był obciążony lockdownem. Po raz pierwszy osiągnęliśmy miesięczny obrót na ponad 0,5 mln zł – dodał prezes.
Pora na Pola działa na pograniczu rynków e-grocery, czyli zakupów spożywczych z dostawą do domu oraz targu z żywnością ekologiczną, gdzie rolnicy ustalają własne ceny za swoje produkty. W sklepie poranapola.pl można kupić mięsa, ryby, warzywa i wypieki, domowe przetwory, po naturalne kosmetyki. Aktualnie za pośrednictwem serwisu poranapola.pl swoje produkty sprzedaje już ponad 90 wytwórców.
Spółka przeprowadziła w sumie trzy rundy inwestycyjne w formie emisji crowdfundingowych. Łącznie od 2019 roku spółka pozyskała 3,77 mln zł od ponad 1630 inwestorów społecznościowych. Planuje debiut na NewConnect na koniec 2023 roku.
Źródło: Pora na Pola