...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Poradnik reklamy wideo online. Pobierz najnowszą publikację Grupy Roboczej Audiowideo IAB Polska

Eksperci Grupy Roboczej Public Relations IAB Polska przygotowali wspólną publikację "Poradnik reklamy audio wideo". Publikacja porusza m.in. takie zagadnienia jak: podział, typy i formaty, pomiar i modele rozliczeniowe reklamy wideo online, czy Programmatic Video.

Film to fascynująca technologia, która już od początków powstania budziła niezwykłe emocje. Spełniała rolę rozrywkową, informacyjną, badawczą czy dokumentalną. Jak żadna inna znana nam technika jest w stanie połączyć przekaz informacyjny z ładunkiem emocjonalnym. Podobnie jest z reklamą wideo, która mimo swego celu, dzięki formie i pracy twórców potrafi rozbawiać do łez, wywołać płacz, strach czy radość widzów. Reklama wideo, a w szczególności ta najnowsza, to już nie tylko krótkie i treściwe przekazy reklamowe, ale coraz częściej ciekawe historie, wartościowe porady, ale także emocje, które ukryte są pod płaszczem skojarzeń i sugestii.

Poniższy Poradnik reklamy wideo online nie stanowi kompendium wiedzy o wideo online. Jest to, bowiem dziedzina tak rozległa, iż próba zebrania jej w krótkim poradniku spisana byłaby na oczywistą porażkę. Niemniej jednak jest to bardzo duża dawka wiedzy, która będzie pomocna zarówno dla początkujących oraz jako poszerzenie, jak i uszeregowanie wiedzy dla osób obeznanych już z tą tematyką. Stanowi on zbiór wiedzy wypracowanej przez wieloletnich specjalistów z tej dziedziny reklamy.

Poradnik, stworzony przez Grupę Roboczą działającą przy IAB Polska, jest próbą ustrukturyzowania wiedzy w zakresie reklamy wideo online. Znaleźć w nim można podstawowe informacje, takie jak: podział na formy reklamy, standardy, sposoby oceny jakości reklam czy omówienie kwestii prawnych. Z drugiej strony opisuje on także zagadnienia bardziej złożone, współczesne procesy, które zmieniają tę część rynku reklamowego. Wśród nich wymienić warto zagłębienie się w modelu programmatic wideo, obszerny opis zagadnienia adressable TV, tajniki reklamy content marketingowej oraz szeroko potraktowane zagadnienie multiscreeningu. Ponadto na licznych wykresach w obrazowy i precyzyjny sposób przedstawiliśmy zmiany zachodzące w obszarze wideo online, jak i contentowym.

Rafał Jung, Marketing Product Manager, Polska Press Sp. z. o.o., koordynator projektu Poradnik reklamy wideo


Poradnik jest obszernym wprowadzeniem od poziomu początkującego do poziomu eksperckiego. Polecam go serdecznie każdemu, kto pracuje z reklamą wideo online. Zarówno osobom dobrze znającym podstawy, a chcącym zgłębić jedynie wybrane zagadnienia oraz osobom początkującym w zakresie reklamy wideo. Jestem pewien, że każdy zainteresowany tematyką znajdzie tam coś ciekawego i wartego uwagi.

Rafał Jung, Marketing Product Manager, Polska Press Sp. z. o.o., koordynator projektu Poradnik reklamy wideo

Pobierz poradnik 


Źródło: IAB Polska

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF