Potrzeba cyfrowej edukacji rośnie. Powraca cykl spotkań Social Town
Do funkcjonowania we współczesnym świecie, zdominowanym przez nowoczesne technologie, niezbędne jest posiadanie co najmniej podstawowej wiedzy na temat cyfrowej komunikacji - tego, co dzieje w sieci, na co lepiej uważać, a z czego można czerpać pełnymi garściami. Ta właśnie myśl przewodzi spotkaniom edukacyjnym z cyklu Social Town, które w 2024 roku powrócą do Warszawy ze świeżą energią.
To już pewne – 25 lutego odbędzie się pierwsze w tym roku spotkanie z serii Social Town. To inicjatywa edukacyjna skupiająca ekspertów z dziedziny cyfrowej, których zadaniem jest przybliżenie słuchaczom zagadnień z poszczególnych odłamów internetu. Po trzech udanych zeszłorocznych edycjach organizatorzy mają głowy pełne pomysłów na realizowanie swojej głównej idei – edukacji i zapobieganiu digitalowemu wykluczeniu.
Celem cyklicznych spotkań tematycznych, które będą odbywać się w każdą ostatnią niedzielę miesiąca, jest przede wszystkim podniesienie świadomości digitalowej uczestników. Organizatorom wydarzenia zależy na zlikwidowaniu wykluczenia cyfrowego, czyli podziału społeczeństwa na osoby, które sprawnie poruszają się w sieci i są świadome związanych z nią zagrożeń oraz osoby, którym brak w tej kwestii doświadczenia. Social Town dąży do nauczenia ludzi świadomego i bezpiecznego korzystania z zasobów internetu.
Powracająca edycja rozpocznie się od poważnego i dość kontrowersyjnego tematu, o którym niewiele osób mówi, a który jest bardzo istotny – seksualizacji w sieci. Wartość osoby coraz częściej zostaje sprowadzana do atrakcyjności seksualnej, co jest obecnie obserwowane zwłaszcza w social mediach. Organizatorzy pragną, by problem ten, dotykający coraz młodszych użytkowników internetu, zaistniał w świadomości ludzi jako rzeczywiste zagrożenie.
Polacy wciąż łakną wiedzy z dziedziny cyfrowej
Pomysłodawcą cyklu jest Wojtek Kardyś – specjalista do spraw komunikacji internetowej oraz digital i influencer marketingu. W ubiegłym roku odbyły się trzy edycje Social Town, a każda z nich okazała się sukcesem i przyciągnęła setki zainteresowanych.
– W 2023 roku, gdy sam organizowałem Social Town, byłem przekonany, że będzie to małe wydarzenie, dla geeków social mediowych. Jednak liczba osób, które pojawiły się na tych wydarzeniach, była dla mnie szokiem. Mimo że nie promowałem płatnie wydarzenia, miałem pełną salę ludzi (i kilkaset online). To otworzyło mi oczy, jak wielka jest potrzeba edukacji w obszarze social mediowym i cyfrowym. Dlatego już wtedy zdecydowałem, że w nowym roku wracam, większy i silniejszy – mówi Wojtek Kardyś.
Podczas poprzednich edycji wydarzenia poruszono tematykę związaną m. in. z pracą influencerów, sztuczną inteligencją oraz wpływem mediów społecznościowych na ludzki mózg. Prelegentami były takie osoby jak ekspertka od digital marketingu Olivia Drost, radca pracy Tomasz Palak czy influencerka Alexandra Pawlik, znana w sieci jako Alex Mandostyle.
Nowy partner i świeża energia
Na początku 2024 roku Wojtek Kardyś został partnerem agencji digitalowej oLIVE media, z którą będzie teraz wspólnie organizować edukacyjny projekt. Podobnie jak zeszłoroczne, nadchodzące edycje będą odbywać się w Food Town, mieszczącym się w Fabryce Norblina w Warszawie. Spotkania skierowane są do każdego, bez względu na wiek czy wykonywany zawód, a wstęp na nie jest całkowicie bezpłatny. Zainteresowani będą mieli także możliwość uczestniczyć w transmisji na żywo z wydarzeń.
– Udało się, mam wspaniały zespół oLIVE media,, który będzie czuwał nad Social Town, mam pełne wsparcie Food Town, który udostępnia lokalizację i swoje nośniki. Mając takie zaplecze, można poświęcić się w zupełności edukacji – bo tym będzie Social Town. To wydarzenie dla wszystkich zainteresowanych social mediami, którzy chcą zrozumieć jak działają, ale też nauczyć się jak bezpiecznie się w nich poruszać, na co uważać. Chciałbym, by to było miejsce wymiany zdań ekspertów z różnych środowisk. W przyszłości chcemy połączyć to z warsztatami edukacyjnymi dla najmłodszych i najstarszych. Co istotne, Warszawa to początek, bo już teraz trwają rozmowy by Social Town pojawiło się w innych miastach. Zapamiętajcie, ostatnia niedziela każdego miesiąca – Social Town. Zapisujcie się do naszego Newslettera i obserwujcie wydarzenia. Będzie grubo – dodaje partner w oLIVE media i pomysłodawca wydarzenia.
Podczas kolejnych wydarzeń z cyklu przewidziane są panele m. in. o tematyce cyberprzemocy i bullyingu, fake newsów, scamów i kradzieży tożsamości w sieci, internetowego „hejtu” czy patostreamów. W każdym spotkaniu planowany jest udział co najmniej trzech prelegentów – ekspertów w omawianej dziedzinie.
oLIVE media to butikowa agencja digital, social media i public relations, która powstała z zamiłowania do sztuki komunikowania i rozwijających się nowych mediów. Nad strategiami pracujemy holistycznie. Firma to dla nas nie tylko jej historia, wartości, produkty i usługi czy wizja rozwoju. To przede wszystkim ludzie, którzy ją tworzą. Tylko kompleksowe prowadzenie działań w tych obszarach, pozwala na strategiczne komunikowanie oraz realizację celów wizerunkowych i biznesowych firmy.