Rossmann najsilniejszą marką wśród sklepów w Polsce

304

Najbardziej rozpoznawalną marką wśród wszystkich sklepów w Polsce jest Rossmann – wynika z badania YouGov BrandIndex przeprowadzonego przez agencję badań marketingowych Inquiry. Na podium znalazły się także Lidl i Empik.

Badanie dowodzi, że Polacy są przywiązani do marek i chętnie kupują w znanych sieciach sklepów. Listę Top 10 marek w kraju wg YouGov BrandIndex w 2019 roku otwiera Rossmann (47,3 pkt.). Tuż za nim są Lidl (45,0 pkt.) i Empik (31,8 pkt.). Kolejne miejsca w pierwszej dziesiątce mają: IKEA, Biedronka, CCC, Decathlon, Castorama, RTV Euro AGD i Kaufland.

Jaka była metodologia badania wizerunku marek? Respondenci odpowiadali na sześć pytań (odpowiedzi tak lub nie), które dotyczyły: opinii, rekomendacji, jakości, wartości, reputacji i satysfakcji nt. danej marki. Następnie zsumowano różnicę z pozytywnych i negatywnych odpowiedzi oraz podzielono ją przez ilość zadanych pytań. Wówczas uzyskano ostateczny wynik.

Na silną markę trzeba pracować latami. Najlepsze marki detaliczne angażują klientów, oferując im nie tylko produkty, ale także atrakcyjne ceny, dobre doświadczenia zakupowe, ciekawą komunikację i możliwość zapoznania się z nowinkami na rynku. Silne marki to takie, które dobrze rozumieją swoich klientów, a nawet wyprzedzają ich oczekiwania.

Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry sp. z o.o.

YouGov BrandIndex jest sporządzany od 10 lat w ponad 43 państwach (w tym USA, kraje Europy Zachodniej, Rosji, Azji i Bliskiego Wschodu). W 2019 r. – dzięki współpracy nawiązanej przez YouGov z Inquiry – do tego grona dołączyła również Polska. YouGov BrandIndex monitoruje marki pod kątem 15 wskaźników z zakresu komunikacji, wizerunku i relacji. Wywiady są realizowane codziennie na reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków (prawie 7 tys. respondentów).

Komentarze
Ładowanie...