Specjaliści od reklamy oczekują, że rynek reklamy Digital Out of Home (DOOH) do 2026 r. będzie wart ponad 50 miliardów dolarów [BADANIE]

reklama DOOH

Nowe badanie (1) przeprowadzone przez Alfi ujawnia, że 95% dyrektorów ds. reklamy oczekuje, że sektor reklamy Digital Out of Home (DOOH) będzie się rozwijał w ciągu najbliższych dwóch lat, a 51% przewiduje gwałtowny rozwój.

Pod koniec 2020 r. rynek reklamy DOOH szacowano na 41,06 mld USD 2, ale do 2026 r. prawie dwie trzecie (65%) ankietowanych dyrektorów reklamowych przewiduje, że wzrośnie on do 50 – 55 mld USD. Kolejne 16% oczekuje, że będzie on wart od 55 do 60 miliardów dolarów, a 14% szacuje, że będzie jeszcze większy.

Reklama Out-of-home (OOH) to tradycyjna (tj. niecyfrowa i nieprogramowa) reklama zewnętrzna, skierowana do konsumentów znajdujących się w miejscach publicznych, dojeżdżających do pracy lub na przykład w określonych lokalizacjach komercyjnych. Reklama cyfrowa poza domem (DOOH) jest oparta na technologii OOH, która zapewnia szereg funkcji, w tym śledzenie, retargeting, personalizację reklam oraz większą atrybucję i pomiar kampanii.

Alfi Inc., to przedsiębiorstwo zajmujące się sztuczną inteligencją,  platformą SaaS, zasila wizję komputerową modelami uczenia maszynowego, aby umożliwić wydawcom treści i właścicielom marek dostarczanie interaktywnych, inteligentnych informacji bez naruszania prywatności użytkownika, na zlecenie badania z kierownictwem wyższego szczebla ds. reklamy w USA, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech i Azji.

Jeśli chodzi o to, jak zmienią się wydatki reklamowe na DOOH do 2026 r., 50% respondentów przewiduje, że drastycznie wzrosną, a kolejne 40% spodziewa się, że wzrosną nieznacznie.

Głównym powodem tego wzrostu jest zwiększenie ogólnych wydatków na reklamę cyfrową – jest to opinia 66% ankietowanych specjalistów ds. reklamy.

62% ankietowanych stwierdziło, że postęp technologiczny oznacza, że reklamy cyfrowe poza domem będą w stanie dostarczyć jeszcze więcej analiz dotyczących prowadzonych na nich kampanii. Innymi przyczynami przewidywanego wzrostu wydatków to ogólny rosnący nacisk na ocenę kampanii reklamowych i siły rynku DOOH oraz szybki wzrost liczby wprowadzanych na rynek cyfrowych ekranów reklamowych.

Powody oczekiwanego wzrostu wydatków reklamowych na DOOH w ciągu najbliższych pięciu lat Odsetek dyrektorów ds. reklamy, którzy uważają, że jest to powód wzrostu wydatków na reklamę DOOH
Ogólne wydatki na reklamę cyfrową będą większe
66%
Postęp w technologii oznacza, że rynek DOOH będzie w stanie dostarczyć więcej analiz w kampaniach 62%
Rosnący nacisk na ocenę reklamy, np. ile osób obejrzało reklamę, jak długo na nią patrzyli 60%
Szybki wzrost liczby dostępnych ekranów cyfrowych
56%
Cena technologii wyświetlaczy LCD i LED spada
26%
Spadek czytelnictwa mediów drukowanych
25%

 

Nie ma wątpliwości, że rynek reklamy DOOH odnotowuje silny wzrost. Społeczeństwo jako całość staje się coraz bardziej zdigitalizowane, a sektor reklamowy stara się w większym stopniu wykorzystywać technologię, aby dostarczać silniejsze, bardziej spersonalizowane i skuteczne kampanie oraz większą przejrzystość wyników. Unikalne cechy reklamy DOOH w spełnianiu tych trendów pomagają wyjaśnić, dlaczego sektor cieszy się tak silnym wzrostem.

Kevin Buchler, wiceprezes ds. operacji w Wielkiej Brytanii, Alfi

Alfi zapewnia bogatą w dane funkcję raportowania, która informuje reklamodawców, że ktoś obejrzał ich reklamę, liczbę wyświetleń i reakcję każdego widza na reklamę. Reklamodawcy coraz częściej domagają się lepszej wydajności i możliwości technologii reklamowej, z której korzystają. Alfi dostarcza reklamodawcom analizy, odpowiedzialność, przejrzystość, dowody zaangażowania i rzeczywiste wyświetlenia.

1  Alfi zleciła firmie PureProfile zajmującej się badaniem rynku, przeprowadzenie ankiety wśród 100 starszych specjalistów ds. reklamy z USA, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec i Azji. Wywiady przeprowadzono online w czerwcu 2021 r.
https://www.prnewswire.com/news-releases/global-digital-ooh-advertising-market-2021-to-2026—industry-trends-share-size-growth-opportunity-and-forecasts-301268981.html


Źródło: Alfi

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF