Strategia nie jest najbardziej poszukiwaną kompetencją agencji marketingowych

Strategiczny insight agencji marketingowych jest najmniej poszukiwaną kompetencją przez większość firm zlecających usługi komunikacji marketingowej zewnętrznym agencjom. Tylko 16% badanych firm wskazuje strategic insight jako ważną kompetencję. Natomiast zdecydowanie więcej klientów (aż 45%) oczekuje sprawnej i szybkiej realizacji skomplikowanych projektów z minimalnym zaangażowaniem samych firm.

Podczas tegorocznej konferencji Content Marketing World 2018 w Cleveland zostały zaprezentowane najnowsze badania przeprowadzone przez amerykański Agency Managmement Institute, poświęcone zagadnieniu outsourcowania usług marketingowych od zewnętrznych agencji. Instytut zbadał łącznie 500 firm. Respondentami byli właściciele oraz prezesi, dyrektorzy i wice dyrektorzy marketingu, a także dyrektorzy finansowi.

Wyniki obszernego badania pokazały, że kompetencje związane z opracowaniem strategii komunikacji nie są kluczowe dla firm zlecających usługi komunikacji marketingowej, a coraz więcej firm oczekuje raczej sprawnej egzekucji zgodnej z przyjętym planem działań. Zamiast strategicznych insight’ów warto pokazać świeże pomysły i zrozumienie grupy docelowej, co będzie bardziej atrakcyjnym sposobem mówienia o strategii.

– Podobny trend obserwujemy na polskim rynku. Co raz więcej firm oczekuje od agencji większej niż dotąd specjalizacji oraz dedykowania do współpracy wąsko wyspecjalizowanych zespołów, pracujących w oparciu o określone KPI’s. Im bardziej skomplikowany projekt, tym częściej jesteśmy zapraszani do wsparcia działań – najczęściej związanych z tworzeniem contentu, SEO PR, employer brandingiem – powiedział Norbert Ofmański, CEO On Board Think Kong.

– Wyniki badania Agency Managmement Institute obalają wiele mitów, popularnych również na polskim rynku. Jednym z nich jest przekonanie, że mali klienci zlecają na zewnątrz więcej zadań z obszaru marketingu. Tymczasem jak pokazuje badanie 500 firm, liczba zadań zlecanych zewnętrznym agencjom jest znacząco większa w przypadku dużych firm, z dużymi zespołami marketingowymi. Blisko 80 % firm z zespołami powyżej 100 osób outsourcuje więcej niż połowę swoich zadań marketingowych – komentuje Norbert Ofmański, CEO On Board Think Kong.

Im większy wewnętrzny dział marketingu tym większą liczba współpracujących agencji. Wśród  zbadanych firm blisko 75% współpracuje obecnie z więcej niż jedną agencją. Połowa firm korzysta obecnie z usług 2-3 agencji, największe nawet z 5 jednocześnie.

Więcej informacji o konferencji Content Marketing World 2018 na stronach:

https://thinkkong.pl/content-marketing-world-2018/

https://onboard.pl/aktualnosci/content-marketing-seo-szansa-zagrozenie-dla-public-relations/

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF