Święta w Zalando – co Polacy kupują na Gwiazdkę?

0 235

Zalando przeprowadziło badanie przedświątecznych preferencji zakupowych swoich konsumentów. Jaki mają stosunek do zakupów w tym okresie i co kupowali najchętniej przed Gwiazdką 2017? Na podstawie odpowiedzi użytkowników platformy z różnych rynków firma wyciągnęła następujące wnioski.

Dlaczego E-commerce zyskuje przed świętami?

Coraz więcej osób decyduje się by świąteczne zakupy odzieżowe, zarówno dla siebie, jak i te przeznaczone na prezenty dla bliskich, zrobić przez internet. Galerie handlowe mają przed Bożym Narodzeniem siłę przyciągania, jednak wielu klientów postrzega kupowanie w nich jako stresujące. Badania potwierdzają, że szczególnie Polacy ulegają stresowi towarzyszącemu gorączkowemu bieganiu po sklepach[2]. Kupowanie online pozwala tego uniknąć, dlatego cyfrowe platformy sprzedażowe zyskują przed świętami na popularności. W dodatku zapewniają ogromny wybór marek do wyboru w jednym miejscu, większą dostępność rozmiarów, a często także bardziej preferencyjne oferty.

Przedświąteczne tygodnie to dla nas wyjątkowy i zarazem bardzo intensywny czas. Klienci poszukują gwiazdkowych prezentów oraz stylizacji na świąteczne spotkania i noworoczne przyjęcia. Cieszymy się, że nasi użytkownicy nam ufają i powierzają spełnianie swoich gwiazdkowych życzeń. Widzimy też, że coraz więcej osób wybiera przed świętami robienie odzieżowych zakupów online. To dla nas jeszcze większa motywacja, by zapewnić im w tym czasie doświadczenie zakupowe na najwyższym poziomie mówi Dawid Pożoga, Marketing Lead Zalando Polska.

50 haslo 2

Co kupują użytkownicy Zalando na Gwiazdkę?

Okazuje się, że to kobiety wykazują szczególną tendencję do poszukiwania świątecznych stylizacji, którymi lubią zabłysnąć podczas rodzinnych spotkań. Najczęściej kompletują je w całości z nowo zakupionych ubrań, podczas gdy mężczyźni łączą nowe produkty z tymi, które posiadają już w swojej garderobie. W Polsce, gdzie już około połowa konsumentów wybiera przed świętami kupowanie online[1], największą popularnością cieszą się klasyczne produkty typu “basic”: czarne męskie bokserki i markowe białe damskie t-shirty. Co ciekawe, Polacy kupują też najwięcej akcesoriów i dodatków. Z analiz Zalando wynika również, że na przykład Belgijki kupują wtedy najwięcej sukienek, Duńczycy skarpetek, które podarowują sobie w prezencie, a Brytyjczycy to z kolei miłośnicy świątecznych imprez – bestsellerem są tutaj czarne, wizytowe torebki. W Wigilię sprzedaje się pięciokrotnie więcej kart podarunkowych Zalando niż na początku grudnia. Tego jednego dnia w roku Zalando sprzedaje ich więcej niż zwykle w ciągu miesiąca.

Zalando oferuje w okresie świątecznym spersonalizowane oferty zakupowe klientom na swoich 17 rynkach. Z tej okazji ruszyła też międzypokoleniowa kampania pod hasłem Święta. Zawsze Modnie. prezentująca świąteczny asortyment modowy Zalando.

[1]Raport Deloitte Zakupy Świąteczne 2017 https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/consumer-business/articles/raport-zakupy-swiateczne-2017.html

[2] Badanie Kantar Millward Brown dla Pay Pal https://www.polskieradio.pl/42/273/Artykul/1969139,Polacy-najbardziej-zestresowanym-narodem-przed-swietami-Co-nas-drazni-w-czasie-goraczki-przed-Bozym-Narodzeniem

 

Komentarze
Ładowanie...