Jak ma się Polski rynek kongresowo-szkoleniowy w Polsce?

Czy internetowe formy szkoleniowe zastąpią tradycyjne spotkania kongresowo-szkoleniowe? W rozmowie z Piotrem Zesiukiem, Prezesem Zarządu MMC Polska dowiadujemy się, kto przede wszystkim jest odbiorcą konferencji i kongresów oraz z jakich wydarzeń w najbliższym czasie warto skorzystać.

Jak ocenia Pan rynek kongresowo-szkoleniowy w Polsce?

Rynek kongresowo – szkoleniowy to bardzo wymagający obszar. Kluczową kwestią, aby utrzymać się na rynku, jest nie tylko pozyskanie uczestnika. Istotę sukcesu stanowi stworzenie dla klienta przyjaznego miejsca, pełnego wiedzy i inspiracji, w którym czuje się komfortowo i do którego chce wracać. Nie jest to możliwe bez merytorycznej podstawy projektów, ale też innowacyjności i otwartości na nowe pomysły. W MMC Polska znaleźliśmy złoty środek na formułę kongresów. Organizujemy elitarne spotkania, które odpowiadają na pytania dotyczące najbardziej bieżących problemów kadry menadżerskiej i przedstawicieli zarządów globalnych firm. Nasze Kongresy to nie tylko garść merytorycznych prezentacji i debat, ale również fire-chaty, use case’y i sesje round tables. Wiosennym edycjom kongresów towarzyszą również wieczorne gale, które stanowią doskonałą okazję do nawiązania długotrwałych relacji biznesowych. Nie ograniczamy się tylko do naszych projektów flagowych, którymi są kongresy. W ofercie mamy również konferencje, szkolenia twarde i miękkie.  Pod kątem formuły wydarzeń, ich różnorodności oraz uczestników goszczących u nas na eventach, jesteśmy w samej czołówce na rynku kongresowo-szkoleniowym w Polsce.


Jakie firmy najczęściej korzystają z wiedzy, jaką można uzyskać w organizowanych przez Państwa eventach?

Organizowane przez nas kongresy stanowią idealną okazję do spotkania się biznesu oraz wszelkich innych podmiotów, które decydują oraz wpływają na polską gospodarkę. Możemy tutaj spotkać zarówno administrację centralną oraz samorządową jak i reprezentacje świata biznesu (prezesi, top management i decydenci największych firm na polskim rynku oraz przedstawiciele startupów). Główne grupy docelowe z myślą o których realizowane są nasze wydarzenia to bankowość, ubezpieczenia, fintech, insurtech, energetyka, produkcja, przemysł, infrastruktura, telekomunikacja, media, zarządzanie, nowe technologie czy administracja. Z wiedzy przekazywanej na eventach korzystają ambitne, rozwijające się firmy, które dzięki poznaniu nowych możliwości i trendów chcą optymalizować swoje rozwiązania.

Czy Pana zdaniem webinary i wszystkie inne internetowe formy szkoleniowe zmienią rynek tradycyjnych spotkań kongresowo-szkoleniowych?

Największym atutem organizowanych przez nas spotkań jest wysoka jakość merytoryczna połączona z networkingiem, który zapewnia nawiązanie wartościowych relacji biznesowych. Nie byłoby to możliwe bez spotkania się uczestników twarzą w twarz, bezpośredniej wymiany opinii, doświadczeń i planów na przyszłość. To dzięki takim spotkaniom dochodzi do współpracy i pozyskania nowych klientów czy partnerów biznesowych. Mówią nam o tym również uczestnicy naszych wydarzeń, dla których największą wartość stanowi spotkanie w jednym miejscu grona kluczowych osób dla polskiej gospodarki. Wszystkie internetowe formy szkoleniowe są idealną formą na pozyskanie teoretycznej wiedzy z danego obszaru, jednak nigdy nie zastąpią tradycyjnych spotkań kongresowo-szkoleniowych, które stanowią przestrzeń na nawiązanie i podtrzymanie relacji biznesowych.

Jakie eventy organizowane przez Pana firmę cieszą się największym powodzeniem i u jakiego rodzaju odbiorców?

Statystyki mówią same za siebie. Około 40% naszych odbiorców to członkowie zarządu, 30% stanowią dyrektorzy, 20% kadra menedżerska, a ostatnie 10% to specjaliści i pracownicy niższego rzędu. Te proporcje wyglądają przeważnie tak samo, jednak w zależności od projektu mamy inną grupę docelową. Zaczynając od pomysłu na wydarzenie, poprzez  ułożenie agendy i jej realizację, każdy projekt jest planowany z myślą o uczestniku. Największym powodzeniem cieszą się oczywiście nasze kongresy, gromadzące około 500-700 osób oraz organizowane na ich zakończenie wieczorne gale.

Który projekt w Państwa historii był najtrudniejszy do zrealizowania?

W branży eventowej każdy projekt stanowi duże wyzwanie. Za każdym razem próbujemy podnosić poprzeczkę, dlatego trudnych zadań nie brakuje. Do jednych z nich można zaliczyć organizację FutureTech Congress. Nasz największy jak do tej pory kongres, stanowił połączenie 3 wydarzeń: FinTech Digital Congress, InsurTech Digital Congress i Big Data: Think Big CEE Congress. Do realizacji tego projektu zaangażowaliśmy aż 133 prelegentów i 72 sponsorów. Dzięki odpowiedniemu, merytorycznemu przygotowaniu i pasji do tego co robimy, osiągnęliśmy duży sukces. Świadczy o tym ponad 2000 zadowolonych uczestników, którzy chwalili wydarzenie za jego merytorykę i doskonałą okazję do networkingu. To wszystko nie byłoby możliwe bez naszego doświadczenia na rynku. Od 2012 roku nasza spółka notowana jest na giełdzie New Connect. Należymy do Polskiej Izby Firm Szkoleniowych, jesteśmy członkiem Pracodawców RP. Wcielamy w życie pomysły i projekty, które odpowiadają na potrzeby współczesnego rynku. Nasza rzetelna i sumienna praca jest doceniana i w Polsce, i za granicą. Rokrocznie otrzymujemy Diamenty Forbesa, czyli prestiżową nagrodę dla najszybciej rozwijających się firm oraz tytuł Gazeli Biznesu, przyznawany dobrze zarządzanym, uczciwym i cieszącym się dobrą kondycją finansową firmom.

Jakie wydarzenia w najbliższym czasie mógłby Pan polecić czytelnikom brief.pl?

Mamy ciekawą ofertę konferencji i szkoleń m.in.: „Jak tworzyć nowoczesne i perswazyjne prezentacje w PowerPoincie?”, „PropTech na rynku nieruchomości – aspekty technologiczne, prawne i praktyczne”, „Zarządzanie oprogramowaniem IT w obszarze licencji i przenoszenia praw własności”. Zapraszam również do wzięcia udziału w Kongresach z wiosennej oferty naszych projektów flagowych:

Mając na względzie, że odbiorcami portalu brief.pl są osoby interesujące się marketingiem, biznesem i nowymi technologiami szczególnie zachęcamy do uczestnictwa w wydarzeniu, którego głównym patronem medialnym był właśnie Państwa portal – AI & Big Data Congress. Wydarzenie to jest odpowiedzią na aktualną rewolucję technologiczną, która dzieje się w biznesie. To tutaj można zgłębić wiedzę na temat pozyskiwanie i wykorzystywania danych w czasie rzeczywistym, komunikowania się urządzeń różnego typu, machine learning i przede wszystkim zastosowania sztucznej inteligencji, co stanowi najważniejsze know-how współczesnego biznesu. Zachęcam do zapoznania się ze stroną kongresu www.bigdatacee.pl oraz wzięcia udziału w tym wydarzeniu.

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF