...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Vigo, czyli nowoczesna forma rekrutacji dla branży gastronomicznej

Rekrutacja pracowników weszła właśnie na zupełnie nowy poziom. Aplikacja mobilna Vigo, dostępna na platformie Android, a niebawem również na platformie iOS, ma na celu uprościć skojarzenie kandydata z pracodawcą. Bez papierowych CV, nie tracąc czasu na przeglądanie ofert na portalach. Wystarczy jedynie chwila, aby dodać profil użytkownika lub ofertę pracy i korzystać ze wszystkich funkcjonalności aplikacji.

Vigo to start-up, który powstał w Trójmieście. Na pomysł jego stworzenia wpadli inżynierowie Bolek oraz Piotrek. Następnie do zespołu dołączył Marcin, związany z marketingiem, oraz Paweł, przedstawiciel branży finansowej. Pomysł bardzo szybko przyciągnął zainteresowanie funduszu Aligo Capital, który zdecydował się zainwestować w spółkę, by wspomóc jej rozwój. – Nasi znajomi, którzy prowadzą w Trójmieście kilka restauracji, opowiadali często, jak trudno znaleźć na rynku dobrego pracownika, ile czasu i wysiłku wymaga znalezienie rąk do pracy. Rąk, które bardzo często potrzebne są od zaraz. Z drugiej strony, potencjalny kandydat musi przejrzeć kilkadziesiąt ofert pracy, często z różnych źródeł, zanim trafi na ofertę spełniającą jego oczekiwania. Postanowiliśmy pomóc zarówno jednej, jak i drugiej stronie – mówi Bolesław Kruszewski, jeden z pomysłodawców projektu.

W ten sposób powstała aplikacja, której ideą jest uproszczenie procesów rekrutacyjnych. W Vigo nie ma miejsca na wysyłanie CV czy pisanie listów motywacyjnych. Jak na razie aplikacja skierowana jest do branży gastronomicznej. Po dokładnym poznaniu wszelkich oczekiwań oraz problemów stron związanych z taką nową usługą, będzie ona rozszerzana na kolejne branże.

Rekrutacja z Vigo ma być szybka, prosta i przyjemna. Głównym celem aplikacji jest zaoszczędzenie czasu obu stronom – stąd, prostota zastosowanych rozwiązań oraz przywiązanie uwagi do dużej intuicyjności narzędzia. – Zależny nam na znacznym uproszczeniu rekrutacji. Dlatego pracownik, tworząc swój profil, określa gwiazdkami w skali od 1 do 7 swoje kompetencje w trzech obszarach: doświadczeniu zawodowym, znajomości języków i dyspozycyjności. Do tego podaje swoje oczekiwania finansowe oraz dodaje swoje zdjęcie – voilà – ma już gotowy profil, który mogą oglądać pracodawcy. Ci z kolei, w równie prosty i szybki sposób zamieszczają oferty pracy. – mówi Piotrek Pepliński, współtwórca Vigo.

Kolejnym krokiem jest dopasowanie. Cały jego proces odbywa się na zasadzie matchmakingu, czyli kojarzenia kandydata z ofertą pracy. Pracownikowi wyświetlają się tylko te oferty pracy, które są zgodne z jego oczekiwaniami i profilem. Dopiero, gdy wykaże on zainteresowanie daną ofertą pracy, pracodawca może nawiązać z nim kontakt. Także pracodawca może wysłać powiadomienie o zainteresowaniu danym kandydatem. Na tym etapie rekrutacji funkcjonalności Vigo również ułatwiają zadanie obu stronom. Jedną z nich jest specjalny kalendarz, który wspomaga umawianie spotkań między stronami. Odpowiednio zaprojektowane powiadomienia push, wysyłane na dzień i na półtorej godziny przed spotkaniem, z koniecznością ich potwierdzenia przez kandydata, minimalizują ryzyko związane z odwołaniem spotkania bez uprzedzenia. – Jednym z głównych problemów w branżach o wysokiej rotacji pracowników, jest to, iż wiele umówionych telefonicznie spotkań po prostu się nie odbywa. Powoduje to zwykłe marnotrawstwo czasu, który przecież mógłby być spożytkowany efektywniej – mówi współtwórca aplikacji, Marcin Siwiński.

Dzięki Vigo w zamian za relatywnie niską, miesięczną opłatę, pracodawca uzyskuje dostęp do szerokiej bazy pracowników, wyrażających swoją gotowość do pracy. Dla kandydatów aplikacja zawsze będzie bezpłatna. Nie stworzy to sztucznej bariery wejścia oraz zapewni odpowiedni poziom zgłaszanego popytu na pracę. Obie strony będą mogły czerpać dodatkowe korzyści poprzez dalsze polecanie aplikacji znajomym lub zaprzyjaźnionym restauratorom – mówi Paweł Skórka, współtwórca aplikacji.

Poprzez użytkowanie aplikacji pracodawca i potencjalny pracownik łączą się w czasie rzeczywistym. Co to oznacza? Wszystkie dopasowane oferty pracy kandydat zobaczy od razu po ich zamieszczeniu, nieważne czy będzie wtedy w tramwaju, w pracy za barem czy na plaży ze znajomymi. – Znalezienie przykładowo dobrego kelnera zaczyna być tak trudne jak znalezienie dobrego programisty czy inżyniera. Mamy jednak nadzieję, że dzięki Vigo oczekiwania pracowników i potrzeby pracodawców zostaną zaspokojone – dodaje Bolesław Kruszewski. – Naszym celem jest, aby Vigo stało się powszechnie używanym narzędziem w branży gastronomicznej w Polsce, a w nieodległej perspektywie, również za granicą. Widzimy również olbrzymi potencjał do zastosowania tego typu rozwiązania innych branżach. Wierzymy, że w niedługim czasie Vigo stanie się rozpoznawalną marką w szeroko rozumianym obszarze HR – komentuje Marcin Siwiński.

::

Fot. Pixabay

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF