Piszą dla nas
Pochwycić, utrzymać i zaangażować. Pomysłowa kampania ING | Poznaj sposób ITAKI na wymarzone wakacje! | Ergonomia wizytówką firmy | Czytanie ebooków stało się modne | Jednojęzyczność analfabetyzmem XXI wieku? – Jak zarządzać treściami... | Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych... | Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie. Zgłoszenia ruszyły! | Miastotwórczy charakter biznesu. Wywiad z Adamem Ringerem, prezesem... | „50-tka Kreatywnych z Multikino Media” – inauguracja | Ekonomia współpracy w Polsce 2016. Najnowszy raport | Polskie drużyny wygrywają w Konkursie Łazików Marsjańskich | Jak pokonać smog? Technologia poszukiwana | Smartfony i Facebook redefiniują marketing wideo | Narzędzia biznesmena: przydatne aplikacje mobilne cz.1 | Startup Hub Warsaw – ostatnie dni rekrutacji | Mobile główną platformą dla online video na świecie | Setki milionów złotych na innowacje w przemyśle kolejowym | Refunder, natychmiastowy zwrot gotówki za zakupy on-line dostępny w... | TOP 10 najpopularniejszych kampanii wideo tygodnia | Marketing sensoryczny zwiększa współczynnik optymizmu – rapor... | 3 rzeczy, o których warto pamiętać podczas zmiany sprzedawcy energ... | Jak skutecznie zarządzać produktami? | Skuteczne wideo – czyli jakie? | E-commerce zgodnie z prawem | Oto najpopularniejsze spoty w sieci | Jak zarabiać na mobile? | Rusza fundacja „Marki dla Polski” | Znamy już 50 najbardziej kreatywnych w biznesie! | „Wideo w sieci” – relacja z konferencji | „Wideo w sieci” | Wojciech Szpil – Mistrz gry | Jak współpracować z blogerami? | Facebook dla biznesu – raport | Przyszłość e-commerce | Showroom – moda na niezależną modę | Nowoczesność, postęp technologiczny i emocje | Zdefiniować content marketing | Żyjemy w złotym wieku reklamy | E-komunikacja: prelegenci | Słuchać i usłyszeć klienta | Sport, biznes, sponsoring – debata | Gala 50 kreatywnych w biznesie | Ranking: 50 kreatywnych w biznesie | Innowacyjność to wybieganie w przód | Blog Roku: poznaliśmy zwycięzców | Facebook ma 10 lat | Pięć rzeczy, których nie mówi Ci Twoja agencja online | Mężczyźni i kobiety według Discovery Networks | Marka a bloger – wideo z debaty | Co ciekawego w wakacyjnym numerze magazynu „Brief”? | Trójkąty do wzięcia

Volvo Euroservice z kampanią synchronizującą reklamę TV i online

hybrid.ai – globalny dostawca rozwiązań AdTech – na zlecenie Euroservice Volvo zrealizowała kampanię synchronizującą reklamę telewizyjną z kanałem mobile. Wykorzystano w tym celu autorską technologię hybrid TV Sync.

 

  • Założenia i cel kampanii

 

Korzystając z ogólnopolskiej kampanii zasięgowej Volvo Polska w telewizji, która promowała Dni Otwarte z okazji premiery nowego modelu V60 Cross Country, dealer Volvo Euroservice zdecydował się wykorzystać rozwiązanie TV Sync firmy hybrid.ai w celu zsynchronizowania w czasie rzeczywistym spotów reklamowych emitowanych w telewizji z reklamą na urządzeniach mobilnych. Kampania brandingowa przeprowadzona została na terenie całego Mazowsza.

 

  • Realizacja kampanii

 

W dniach 25-28 lutego br. na 31 kanałach telewizyjnych emitowane były spoty reklamowe dotyczące Dni Otwartych w salonach marki Volvo (1-2 marca). Natomiast grupę odbiorców reklamy display mobile stanowiły osoby zamieszkujące na terenie Mazowsza zainteresowane zakupem samochodu i przeglądające witryny o tematyce moto, sport, finanse, biznes. Użytkownik, który w czasie oglądania telewizji oderwał się od ekranu, aby w tym czasie skorzystać z urządzenia mobilnego natrafiał na ten sam materiał wideo, ale z dodatkowym brandingiem Volvo Euroservice. Kreacja umożliwiała przekierowanie użytkownika do dedykowanej strony dealera dotyczącej nowego modelu samochodu.

Aby zrealizować kampanię z wykorzystaniem TV Sync, Volvo Euroservice dostarczył listę kanałów telewizyjnych, w których zaplanowano emisję reklam – bez szczegółowego harmonogramu. Następnie, za pomocą specjalnego skryptu od hybrid.ai monitorowano na bieżąco IP-TV, a specjalny algorytm analizował każde 5 sekund treści na antenie pod kątem korelacji ze spotem Volvo. Innymi słowy, serwer pozwala na przeanalizowanie w czasie rzeczywistym treści emitowanych na różnych kanałach telewizyjnych i porównywanie ich z materiałem wzorcowym. Jednocześnie określa on wyjście reklamy przy pomocy audio lub wideo. Serwer odbiera dane dotyczące transmisji i wyświetla baner lub wideo w momencie wyświetlania reklamy w telewizji. W praktyce oznacza to, że reklama podąża za odbiorcą – w momencie, kiedy wyświetlany jest spot w TV, a widz sięga po smartfona, na tym drugim urządzeniu pojawia się reklama nawiązująca do reklamy z ekranu telewizora. Ponadto, hybrid TV Sync umożliwia nie tylko monitorowanie bloków reklamowych w telewizji, ale też całego contentu telewizyjnego, jak na przykład prognozy pogody, filmy, czy wiadomości.

 

  • Podsumowanie

 

Reklamy TV dotyczące nowego modelu Volvo emitowane były w dniach 25-28 lutego 2019 r. na 31 kanałach, między innymi na TVN Turbo, Canal+ Sport, Discovery Channel, TVN 24. Przeprowadzona w tym samym czasie kampania display była rozliczana w modelu CPM. Uzyskano 346 800 wyświetleń. Połączenie kanałów offline i online (cross channel) oraz dodatkowo wykorzystanie geolokalizacji, pozwoliło na precyzyjne targetowanie i znaczące zwiększenie zaangażowania grupy odbiorców. W efekcie, dzięki synchronizacji wideo display z reklamą telewizyjną, uzyskano współczynnik pełnych obejrzeń 30 sekundowego wideo na poziomie 34%.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF