Volvo Euroservice z kampanią synchronizującą reklamę TV i online

Autor: Dmitriy Shevchenko, Dyrektor Zarządzający hybrid.ai Poland

81

hybrid.ai – globalny dostawca rozwiązań AdTech – na zlecenie Euroservice Volvo zrealizowała kampanię synchronizującą reklamę telewizyjną z kanałem mobile. Wykorzystano w tym celu autorską technologię hybrid TV Sync.

 

  • Założenia i cel kampanii

 

Korzystając z ogólnopolskiej kampanii zasięgowej Volvo Polska w telewizji, która promowała Dni Otwarte z okazji premiery nowego modelu V60 Cross Country, dealer Volvo Euroservice zdecydował się wykorzystać rozwiązanie TV Sync firmy hybrid.ai w celu zsynchronizowania w czasie rzeczywistym spotów reklamowych emitowanych w telewizji z reklamą na urządzeniach mobilnych. Kampania brandingowa przeprowadzona została na terenie całego Mazowsza.

 

  • Realizacja kampanii

 

W dniach 25-28 lutego br. na 31 kanałach telewizyjnych emitowane były spoty reklamowe dotyczące Dni Otwartych w salonach marki Volvo (1-2 marca). Natomiast grupę odbiorców reklamy display mobile stanowiły osoby zamieszkujące na terenie Mazowsza zainteresowane zakupem samochodu i przeglądające witryny o tematyce moto, sport, finanse, biznes. Użytkownik, który w czasie oglądania telewizji oderwał się od ekranu, aby w tym czasie skorzystać z urządzenia mobilnego natrafiał na ten sam materiał wideo, ale z dodatkowym brandingiem Volvo Euroservice. Kreacja umożliwiała przekierowanie użytkownika do dedykowanej strony dealera dotyczącej nowego modelu samochodu.

Aby zrealizować kampanię z wykorzystaniem TV Sync, Volvo Euroservice dostarczył listę kanałów telewizyjnych, w których zaplanowano emisję reklam – bez szczegółowego harmonogramu. Następnie, za pomocą specjalnego skryptu od hybrid.ai monitorowano na bieżąco IP-TV, a specjalny algorytm analizował każde 5 sekund treści na antenie pod kątem korelacji ze spotem Volvo. Innymi słowy, serwer pozwala na przeanalizowanie w czasie rzeczywistym treści emitowanych na różnych kanałach telewizyjnych i porównywanie ich z materiałem wzorcowym. Jednocześnie określa on wyjście reklamy przy pomocy audio lub wideo. Serwer odbiera dane dotyczące transmisji i wyświetla baner lub wideo w momencie wyświetlania reklamy w telewizji. W praktyce oznacza to, że reklama podąża za odbiorcą – w momencie, kiedy wyświetlany jest spot w TV, a widz sięga po smartfona, na tym drugim urządzeniu pojawia się reklama nawiązująca do reklamy z ekranu telewizora. Ponadto, hybrid TV Sync umożliwia nie tylko monitorowanie bloków reklamowych w telewizji, ale też całego contentu telewizyjnego, jak na przykład prognozy pogody, filmy, czy wiadomości.

 

  • Podsumowanie

 

Reklamy TV dotyczące nowego modelu Volvo emitowane były w dniach 25-28 lutego 2019 r. na 31 kanałach, między innymi na TVN Turbo, Canal+ Sport, Discovery Channel, TVN 24. Przeprowadzona w tym samym czasie kampania display była rozliczana w modelu CPM. Uzyskano 346 800 wyświetleń. Połączenie kanałów offline i online (cross channel) oraz dodatkowo wykorzystanie geolokalizacji, pozwoliło na precyzyjne targetowanie i znaczące zwiększenie zaangażowania grupy odbiorców. W efekcie, dzięki synchronizacji wideo display z reklamą telewizyjną, uzyskano współczynnik pełnych obejrzeń 30 sekundowego wideo na poziomie 34%.

 

var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };