Wojciech Balczun, CEO w Agencji Rozwoju Przemysłu S.A. – o pasji, przywództwie i odwadze w świecie zmieniającej się rzeczywistości – w Business in Brief

Wojciech Balczun to postać nieoczywista – lider zespołu rockowego Chemia i jednocześnie menedżer z doświadczeniem na najwyższych szczeblach zarządzania, od Poczty Polskiej i PKO BP, po PKP Cargo i Koleje Ukraińskie. W rozmowie z redaktorem naczelnym Brief.pl opowiada o drodze pełnej pozornych sprzeczności, w której konsekwentnie łączy pasję z profesjonalizmem. To rozmowa nie tylko o karierze i muzyce – to także szczery portret człowieka, który nie boi się iść pod prąd i szukać sensu w działaniach, które wykraczają poza utarte schematy.
Wojtek Balczun – menedżer i wizjoner
- Początki w Poczcie Polskiej, następnie PKO BP, PKP Cargo – zderzenie nowoczesnego myślenia z instytucjami o tradycyjnym charakterze.
- Kierowanie Kolejami Ukraińskimi – doświadczenie międzynarodowe, zarządzanie zmianą w strukturze zatrudniającej 330 tys. osób.
- Uznanie kolei jako nowoczesnej, globalnej branży logistycznej, a nie reliktu przeszłości.
Artysta w świecie korporacji
- Historia zespołu Chemia – od nagrań w piwnicy po współpracę z ikonami światowej sceny muzycznej.
- Pasja jako sposób na zachowanie psychicznej równowagi, ale też jako element tożsamości lidera.
- Przełamywanie stereotypów – „krawaciarz z gitarą” w świecie show-biznesu i rockman w świecie korporacji.
Pasja, odwaga, autentyczność
- Dlaczego warto być wiernym sobie nawet za cenę zawodowego ostracyzmu.
- Odwaga jako kluczowy komponent rozwoju osobistego i zawodowego.
- Balczun: „wolę spaść z wysokiego konia, niż nigdy z niego nie wsiąść”.
Nowe pokolenia, nowe wyzwania
- Rola technologii w transformacji pokoleniowej – kiedyś różnice pokoleń wyznaczała muzyka, dziś technologia.
- Zmieniające się znaczenie muzyki – od kulturotwórczego medium do tła w streamingu.
- Poszukiwanie tożsamości w epoce algorytmów i płynnej rzeczywistości.
Jak znaleźć pomysł na siebie i na biznes?
- Wskazówki dla młodych: patrz wokół, bądź odważny, eksperymentuj.
- Nowe nisze i mikrobranże – świat pełen szans, o ile jesteśmy otwarci i elastyczni.
- Kreatywność i samoświadomość jako klucze do sukcesu w XXI wieku.
::
To nie był wywiad. To była prawdziwa rozmowa – o życiu, muzyce, biznesie, odwadze, zmianie i nieustannym poszukiwaniu. Wojciech Balczun opowiedział jak łączyć światy pozornie nie do pogodzenia i jak zachować autentyczność w świecie, który coraz częściej oczekuje, byśmy pasowali do z góry określonych szuflad.
🧠 Human-written, AI-edited.