Wydatki na reklamę cyfrową wciąż rosną [Infografika]

Jak wynika z badania AdEx, realizowanego przez PwC na zlecenie Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, po pierwszym półroczu br. wydatki na reklamę online w Polsce wzrosły o 15,7 proc. Wartość komunikacji cyfrowej wyniosła tym samym 1,45 mld złotych, co oznacza dodatkowe 196 mln zł w porównaniu do analogicznego okresu w roku wcześniejszym. Co ciekawe, głównym motorem rozwojowym wciąż jest reklama graficzna.

W pierwszym półroczu 2015 roku dynamika wartości reklamy cyfrowej utrzymała dwucyfrowy indeks wzrostu, a nawet zwiększyła tempo rozwojowe odnotowane w pierwszym kwartale. Jeśli trend ten utrzyma się w kolejnych miesiącach, rok 2015 może zakończyć się rekordową wartością 3 mld zł.

Ranking poszczególnych formatów w „torcie reklamowym” online wciąż pozostaje bez zmian, jednak należy podkreślić dalszy wzrost znaczenia reklamy graficznej, która zwiększyła swój udział o prawie 4 punkty procentowe. W dużym stopniu na tempo rozwojowe tego formatu ma wpływ wideo online z dynamiką na poziomie 33 proc. oraz reklama w social mediach, której wartość wzrosła o 104 proc.

Pozostałe formaty także zanotowały wzrosty, oprócz e-mail marketingu, który wyhamował, zmniejszając swą wartość o około 5 mln. Dwucyfrowy wzrost zanotował marketing w wyszukiwarkach (+11 proc.), zaś ogłoszenia zanotowały indeks wzrostu na poziomie 8 proc.. Warto także zwrócić uwagę na utrzymującą się wysoką trzycyfrową dynamikę wydatków reklamowych w urządzeniach mobilnych, która wzrosła o 282 proc. i stanowi już ponad 14 proc. „tortu reklamowego” online. 

Jeśli chodzi o strukturę branżową, nie uległa ona znacznej zmianie. Największe wydatki zanotowano w takich branżach, jak motoryzacja (19 proc. udziału), finanse (11 proc.) i ex aequo nieruchomości oraz handel (9 proc.). Największą dynamikę wzrostu odnotowały „napoje i alkohole” oraz „media, książki, CD i DVD”.

infografika adex

::

Fot. Fotolia.com/apinan

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF