Zestawienie YouTube Ads Leaderboard: 2021 Cannes Edition. Reklama Hyundai z koreańskim boysbandem BTS liderem rankingu YouTube

487

Podczas Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions 2021 zaprezentowano globalny ranking najbardziej angażujących reklam na YouTube. Zestawienie wygrała minimalistyczna reklama Hyundaia z udziałem koreańskiego zespołu BTS, przygotowana z okazji Dnia Ziemi.

Tegoroczny festiwal reklamowy w Cannes, który odbywa się od 21 do 25 czerwca, to okazja do przedstawienia specjalnej edycji zestawienia – YouTube Ads Leaderboard: 2021 Cannes Edition. Lista prezentuje spoty, które cieszyły się największą popularnością na YouTube w okresie od 1 czerwca 2020 do 31 maja 2021 roku. Wszystkie reklamy zostały wyświetlone łącznie ponad 635 milionów razy.

Ranking YouTube Ads Leaderboard: 2021 Cannes Edition 2021 otwiera reklama Hyundai x BTS | For the Earth 60 sec, stworzona specjalnie z okazji Dnia Ziemi. W spocie wystąpił najbardziej znany k-popowy zespół na świecie, czyli BTS. Jednocześnie wideo promuje serię napędzanych wodorem samochodów koreańskiej marki Hyundai. Za kreację odpowiada agencja Innocean Worldwide.

Na drugim miejscu uplasował się klip egipskiego oddziału firmy telekomunikacyjnej Orange pod nazwą Orange – Ramadan 2020 “The Norms of Life”, który podkreśla znaczenie technologii w czasie pandemii, kiedy bliscy sobie ludzie, musieli być często daleko od siebie. Na szczęście mogli pozostawać w kontakcie dzięki wideorozmowom. Reklama została wyprodukowana przez agencję Leo Burnett, a za zakup mediów odpowiadała agencja UM-IPG.

Na podium znalazła się także reklama Amazonu Amazon’s Big Game Commercial: Alexa’s Body, zaprezentowana w trakcie finału Super Bowl. W spocie aktor Michael B. Jordan został przedstawiony jako idealne uosobienie asystenta głosowego Alexa według pracownicy firmy. Wyobraża sobie ona aktora, który towarzyszy jej niemal w każdej czynności w ciągu dnia. Domem mediowym zaangażowanym w zakup mediów był Rufus Global, za kreację odpowiadała agencja Lucky Generals.

Miejsce czwarte to reklama telefonu OPPO F17 Pro – Diwali Edition | #BeTheLight To Spread The Light, prezentująca packshoty produktu. Kolejne to reklama Nike You Can’t Stop Us, która podkreśla moc sportu i sportowców, którzy – nawet w czasach pandemii – są “nie do zatrzymania”.Stworzyła ją agencja Wieden + Kennedy, a media kupiła agencja Within. Krótkometrażowy film animowany LOST & CROWNED | A Clash Short Film, będący promocją fińskiej gry Clash of Clans, zajął w rankingu szóste miejsce.

Utytułowany tenisista Roger Federer oraz zdobywca Oscara, legendarny Robert De Niro, spotkali się w reklamie promującej wypoczynek w Szwajcarii No Drama, która zajęła siódme miejsce w zestawieniu. Kampania z hasłem “Kiedy potrzebujesz wakacji bez dramatu, potrzebujesz Szwajcarii”, pokazuje piękne, urokliwe zakątki kraju, które pozwalają na błogi wypoczynek. Reklama została wyprodukowana przez agencję SirMary, która zakupiła także media.

Na ósmym miejscu znalazła się reklama Feel the Rhythm of KOREA: JEONJU, w której podobnie jak w wideo Hyundai, wzięli udział koreańscy muzycy – w tym wypadku alternatywny, popowy zespół LEENALCHI. Klip, który powstał na zlecenie Koreańskiej Organizacji Turystycznej, promuje podróże do Korei Południowej i został wyprodukowany przez HS Ad oraz Korea Press Foundation. Zakupem mediów zajęła się agencja Incross.

Indyjska reklama promująca Apple Watch serii 6 Introducing Apple Watch Series 6 — It Already Does That uplasowała się na dziewiątej pozycji z hasłem “Przyszłość Twojego zdrowia jest na Twoim nadgarstku”. Zestawienie zamyka spot #ViIsHere – Launch Ad, wyprodukowany na potrzeby powstania nowej marki telekomunikacyjnej w Indiach – Vodafone Idea (Vi). Za kreację odpowiadała agencja Ogilvy India, a za zakup mediów – Wavemaker India.

YouTube Ads Leaderboard: Cannes Edition to coroczne, specjalne zestawienie spotów reklamowych najchętniej oglądanych przez użytkowników YouTube na świecie, prezentowane z okazji Międzynarodowego Festiwal Kreatywności Cannes Lions. Ranking jest ustalany w oparciu o algorytm uwzględniający liczbę obejrzeń, czas oglądania wideo oraz tego, jaka część filmu została obejrzana.

Zestawienie YouTube Ads Leaderboard: 2021 Cannes Edition jest jest dostępne również poniżej oraz na stronie YouTube Advertising.

YouTube Ads Leaderboard: 2021 Cannes Edition

  • Hyundai Motor Company – “Hyundai x BTS – For the Earth”
  • Orange Egypt – “Orange Ramadan 2020 ‘The Year of Life’”
  • Amazon – “Alexa’s Body”
  • Oppo – “Oppo F17 Pro – Diwali Edition”
  • Nike – “You Can’t Stop Us”
  • Supercell – “Lost and Crowned”
  • My Switzerland – “No Drama”
  • Imagine Your Korea – “Feel the Rhythm of Korea: Joenju”
  • Apple – “Introducing Apple Watch Series 6 — It Already Does That”
  • Vodafone Idea – “#ViIsHere”

Komentarze
Ładowanie...

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. AkceptujęDowiedz się więcej