Znamy stanowisko MG w sprawie Expo 2015

Ministerstwo Gospodarki zajęło stanowisko w sprawie rezygnacji Polski z udziału w Expo 2015 w Mediolanie. "Ze względu na niewystarczające środki finansowe w budżecie resortu, Ministerstwo Gospodarki informuje o braku możliwości sfinansowania udziału Polski w EXPO 2015 w Mediolanie. Ostateczną decyzję w tej sprawie podejmie jednak Rada Ministrów" - czytamy w oficjalnym komunikacie na stronie Ministerstwa.

Przypomnijmy, wczoraj „Puls Biznesu” podał, że minister gospodarki zdecydował, że Polska nie weźmie udziału w Expo 2015 w Mediolanie. MG dopiero dziś zajęło stanowisko w tej sprawie.

Poniżej publikujemy treść oświadczenia Ministerstwa Gospodarki:

„Ze względu na niewystarczające środki finansowe w budżecie resortu, Ministerstwo Gospodarki informuje o braku możliwości sfinansowania udziału Polski w EXPO 2015 Mediolanie. Ostateczną decyzję w tej sprawie podejmie jednak Rada Ministrów.

Ministerstwo Gospodarki oszacowało koszty udziału Polski w Wystawie Światowej w 2015 roku w Mediolanie na ok. 40 mln zł. Ponieważ resort nie dysponuje takimi środkami, skieruje do rozpatrzenia przez rząd stanowisko dotyczące możliwości sfinansowania naszej obecności na EXPO w 2015 r. oraz celowości udziału Polski w tym wydarzeniu.

MG zdaje sobie sprawę, że udział w EXPO 2015 przyczyniłby się do utrwalenia pozytywnego wizerunku Polski za granicą i wzmocniłby pozycję naszego kraju na arenie międzynarodowej. Jednocześnie skutki kryzysu finansowego na świecie zmuszają Polskę do zaostrzenia dyscypliny finansów publicznych. W dobie poszukiwania oszczędności budżetowych zebranie potrzebnej kwoty jest szczególnie trudne.

W przypadku braku wystarczających funduszy na udział Polski w EXPO 2015, MG zintensyfikuje działania promocyjne z perspektywicznymi branżami polskiej gospodarki. Dzięki temu przedsiębiorcy będą mieli większą możliwość ekspansji na rynkach zagranicznych.”

 

Przeczytaj także: Polska rezygnuje z Expo 2015

Polska rezygnuje z Expo 2015

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF