Angażujące działania marketingowe w mniejszych firmach i organizacjach
Jak budować świadomość marki w małej firmie lub organizacji? Jak przyciągnąć klientów i jak utrzymać ich lojalną bazę bez dużych budżetów reklamowych? Jak umiejętnie budować angażujące doświadczenia customer experience? Oto kilka porad i narzędzi od Mood Media, dla mniejszych przedsiębiorców.
Tworzenie marki dla małej firmy to ważny krok na drodze budowania rozpoznawalnej organizacji. Najpierw należy opracować tożsamość marki, obejmującą nazwę biznesu oraz oczywiście logo. Stworzenie i rozwijanie klarownego i spójnego przesłania, która przekazuje wartości i misję marki, to kolejne istotne elementy. To przesłanie, powinno być spójne we wszystkich kanałach marketingowych, w tym na stronie internetowej, mediach społecznościowych, reklamach i mediach fizycznych.
Tworzenie jasnego przesłania marki, nie tylko pomaga nawiązać więź z bazą klientów, ale również pozwala budować silniejsze relacje z pracownikami. Pamiętajmy jednak, że budowanie silnej marki wymaga czasu i wysiłku. Bądźmy cierpliwi i trzymajmy się swoich wartości i misji marki.
W dobie dynamicznej cyfryzacji, posiadanie wyróżniającej się strony internetowej oraz aktywna obecność w mediach społecznościowych również są kluczowe.
Jak małe firmy mogą skutecznie przyciągać nowych klientów?
Oczywiście, naturalne pytanie, które zadają sobie nowi właściciele firm, to: „jak przyciągnąć nowych klientów?” Jest to przecież kluczowe dla wzrostu i sukcesu każdego biznesu. Oto kilka sposobów, które z pozoru wydają się być oczywiste, ale o których często zapominamy:
- Promocje i zniżki – Oferowanie promocji i zniżek może zachęcić nowych klientów do wypróbowania Twoich produktów lub usług. Rozważ udzielenie rabatu dla pierwszych klientów lub przeprowadzenie limitowanej promocji, aby przyciągnąć nowe zlecenia. Programy poleceń klientów są również świetnym sposobem na zachęcenie do rekomendacji wśród znajomych.
- Wyjątkowa obsługa klienta – Zapewnienie wyjątkowej obsługi klienta może wyróżnić Twój biznes spośród konkurencji i zachęcić klientów do polecenia go innym. Upewnij się, że szybko reagujesz na obawy lub skargi klientów i zawsze zapewniasz spersonalizowane doświadczenie, które sprawia, że klienci czują się docenieni.
- Budowanie silnej obecności online – w dzisiejszej erze cyfrowej, posiadanie silnej obecności online jest niezbędne do przyciągania nowych klientów. Obejmuje to posiadanie przyjaznej dla użytkownika witryny internetowej, zaangażowanych fanów na profilach w mediach społecznościowych i pozytywne opinie online.
- Oferowanie wyjątkowej wartości – Upewnij się, że Twoje produkty lub usługi zapewniają wyjątkową wartość klientom. Może to obejmować oferowanie unikalnych cech lub korzyści, zapewnienie wyjątkowej jakości lub konkurencyjnych cen.
- Tworzenie angażujących doświadczeń – Gdy klienci odwiedzają Twój stacjonarny sklep czy lokal, upewnij się, że ich wizyta będzie komfortowa i zapadająca w pamięć. Twoja przestrzeń powinna być przyjazna i zachęcać klientów do dłuższego pobytu oraz częstszych wizyt.
Pamiętajmy, że przyciąganie nowych klientów to proces ciągły. Ważne jest regularne ocenianie i dostosowywanie swoich strategii na podstawie opinii klientów i trendów rynkowych. Dzięki zapewnianiu wyjątkowej wartości i budowaniu silnych relacji z klientami, możesz przyciągać nowe zlecenia i rozbudowywać swoją bazę klientów.
Jak małe firmy mogą stworzyć angażujące doświadczenia klientów?
Tworzenie angażujących doświadczeń dla klientów jest niezwykle ważne dla firm, które chcą budować silne relacje z klientami i zachęcać do powtarzalnych zakupów.
– Atmosfera Twojego sklepu stacjonarnego może wiele powiedzieć o Twojej marce jako całości, czasami nawet zanim klient wkroczy przez Twoje drzwi. Istnieje wiele różnych sposobów, aby mała firma stworzyła angażujące doświadczenie zakupowe dla swoich klientów. Mogą to być na przykład podstawowe narzędzia marketingu sensorycznego, czyli połączenie muzyki, ekranów multimedialnych i zapachu. Mają one ogromne znaczenie w budowaniu angażującego customer experience – mówi Aleksandra Potrykus, Country Manager Poland & Baltics w Mood Media.
Muzyka, którą wybierasz do odtwarzania w swoim lokalu, jest szybkim i skutecznym sposobem na nawiązanie kontaktu z klientami. Wyselekcjonowana muzyka może sprawić, że klienci będą bardziej emocjonalnie zaangażowani, a gdy będą w dobrym nastroju, skłani ich to do większych wydatków i dłuższego czasu spędzonego na zakupach. Muzyka sprawia również, że klienci czują się zrelaksowani, unikając niekomfortowego milczenia. Badania Mood Media pokazują też, że klienci wycofują się z robienia zakupów w sklepie, w którym gra muzyka zbyt głośno lub nie pasuje do otoczenia zakupowego.
Dzięki odpowiedniemu systemowi można planować różne playlisty muzyczne na różne pory dnia. Warto pomyśleć o odtwarzaczu treści, który będzie dzielił muzykę na strefy, dzięki czemu można odtwarzać różne style muzyki w różnych obszarach w obrębie przestrzeni sklepu.
Ciekawym narzędziem jest także komunikator dźwiękowy, który idealnie współgra z programami muzycznymi – profesjonalnie nagrane wiadomości w sklepie będą informować, angażować, edukować i zabawiać klientów.
Kolejnym narzędziem do przekazywania cennych informacji na temat tożsamości marki, albo samej oferty, są ekrany Digital Signage. Mogą one promować historię marki, ale także zabawiać, edukować i informować gości. Ludzie są wzrokowcami z natury i niespojrzenie na kolorowe animacje na czytelnych wyświetlaczach, jest wręcz niemożliwe.
Podczas gdy wzrok i dźwięk są najbardziej zauważalnymi i ekscytującymi sposobami tworzenia połączeń z klientami, prawdziwym królem emocjonalnych połączeń, jest zmysł węchu. Ludzie są 100 razy bardziej skłonni przypomnieć sobie wspomnienie na podstawie zapachu niż czegoś, czego dotknęliśmy, zobaczyliśmy lub usłyszeliśmy. Biorąc pod uwagę, że 75% wszystkich emocji jest generowane przez zapach, niezwykle ważne jest świadome podejście do zapachu w lokalu czy sklepie.
Dzięki wykorzystaniu profesjonalnych urządzeń zapachowych, można wybierać spośród tysięcy zapachów, tworząc przyjemną atmosferę, która może uspokajać i relaksować klientów, zachęcając ich do dłuższego pobytu podczas zakupów.
Niedawne badanie przeprowadzone przez Mood Media pokazało, że aż 78% konsumentów na całym świecie wskazało „przyjemną atmosferę lokalu” jako kluczowy czynnik decydujący o wyborze sklepu stacjonarnego zamiast internetowego. Aż 90% klientów stwierdziło, że są bardziej skłonni ponownie odwiedzić firmę, która wykorzystuje muzykę, wizualizacje i zapachy w swoich sklepach.
– Nie obawiajmy się korzystania z profesjonalnych dostawców usług, którzy mogą pomóc nam w różnych obszarach strategii marki. W Mood Media posiadamy w ofercie kompleksowe rozwiązania customer experience, skrojone także na miarę mniejszych firm, z których przedsiębiorcy mogą korzystać przy niewygórowanych budżetach – mówi Aleksandra Potrykus.
***
Mood Media to wiodąca na świecie firma zajmująca się Customer Experience. Poprzez integrację cyfrowych technologii, rozwiązań marketingu sensorycznego, społecznych i mobilnych aplikacji, Mood wzmacnia marki i pomaga swoim partnerom biznesowym tworzyć zaawansowane połączenia z ich klientami.
W pełni zintegrowane rozwiązania oferowane przez firmę, wykorzystują zaawansowaną technologię cyfrową, wyselekcjonowane, oryginalne i kreatywne treści oraz wiedzę projektową. Wszystko po to, aby każde zakupy w sklepach oraz wrażenia gości hoteli lub restauracji, były jak najbardziej wciągające i spersonalizowane.
Mood Media obsługuje ponad 500 000 lokalizacji klientów w ponad 140 krajach. Ze swoimi przekazami dociera każdego dnia do ponad 150 milionów konsumentów. Więcej informacji na temat Mood Media, można znaleźć na: www.moodmedia.com
Country Manager Poland & Baltics w Mood Media. Specjalistka w zakresie zarządzania, sprzedaży oraz prowadzenia negocjacji handlowych. Od kilkunastu lat związana z Mood Media Polska, początkowo jako sprzedawca, następnie Sales Manager, a od 2011 roku po wprowadzeniu odważnych zmian, które doprowadziły do szybkiego rozwoju spółki, awansowana na szefa polskiego oddziału Mood. Jako Country Manager, odpowiedzialna za rozwój firmy na rynku polskim oraz w krajach bałtyckich, budowanie marki, sprzedaż i marketing oraz kontakty z Organizacjami Praw Autorskich. Karierę rozpoczęła jako specjalista ds. sprzedaży w Hotelu Astor w Jastrzębiej Górze. Stażystka firmy Swisslog Rohrpostsysteme w Westerstede w Niemczech oraz Swisslog Aircotronic Limited w Nottingham w Wielkiej Brytanii, producenta systemów tub pneumatycznych. Od 2001 roku pełniła funkcje Asystentki Biura Zarządu Universal Leaf Tobacco Poland w Warszawie, międzynarodowej spółki tytoniowej, gdzie była odpowiedzialna za całokształt pracy biura i nadzór pracowników administracyjnych. Następnie Junior Project Manager w Via Management, przy holenderskiej spółce Biotrem BV, odpowiedzialna za rozwój unikatowego projektu produkcji biodegradowalnych opakowań z otrąb pszennych. W latach 2002 / 2003 Specjalista ds. Sprzedaży w dziale eksportu Drinks Unlimited, producenta napoi energetycznych XL na Polskę i Europę wschodnią, specjalistka w zakresie rejestracji znaków towarowych i prowadzenia spraw patentowych napoi Energy Drink, V-Power 99+ oraz Warp4. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego na wydziale Politologii, gdzie uzyskała tytuł magistra oraz Wyższej Szkoły Stosunków Międzynarodowych i Amerykanistyki, gdzie uzyskała licencjat. Prywatnie? Szczęśliwa mama. Z pochodzenia Kaszubka, władająca językiem kaszubskim, zakochana w Półwyspie Helskim. Pasjonatka nurkowania, narciarstwa i dobrego wina.