Badanie Huawei: 72% pracowników służby zdrowia poleciłoby korzystanie z inteligentnych urządzeń do monitorowania zdrowia.

Od inteligentnych zegarków po zaawansowane aplikacje – technologia coraz mocniej wspiera nas w dbaniu o zdrowie. Jakie są trendy i czy lekarze ufają wearables? Huawei prezentuje zaskakujące pierwsze wyniki przeprowadzanego właśnie badania. Jakie dane o Twoim zdrowiu możesz monitorować w czasie rzeczywistym i co na to lekarze?

Huawei, wspólnie z Ipsos, po raz kolejny przeprowadza Europejskie Badanie Zachowań Zdrowotnych, analizując, jak technologia noszona (np. smartwatche) zmienia podejście Europejczyków do monitorowania własnego zdrowia. W tegorocznej edycji nacisk położono na opinię pracowników służby zdrowia, dzięki czemu możliwe będzie lepsze zrozumienie aktualnych trendów oraz ocena realnego wpływu nowoczesnych technologii na prewencję i codzienne monitorowanie organizmu.

5 najważniejszych wskaźników zdrowotnych zalecanych przez lekarzy

W ankiecie podkreślono 5 wskaźników zdrowotnych, które pracownicy służby zdrowia uważają za najważniejsze do monitorowania: ciśnienie krwi, poziom cukru we krwi, tętno/puls, nasycenie krwi tlenem (SpO2) i elektrokardiogram (EKG).

Ciśnienie krwi uznane zostało za jeden z kluczowych wskaźników, który według lekarskich zaleceń powinien być mierzony kilka razy w tygodniu. W tym kontekście niezwykle pomocne okazują się smartwatche z funkcją pomiaru ciśnienia – nie tylko wykonują pomiar, ale także automatycznie zapisują wyniki, umożliwiając śledzenie trendów. Równie istotna jest saturacja krwi, którą pracownicy służby zdrowia zalecają sprawdzać co najmniej raz w miesiącu, choć dzięki nowoczesnym zegarkom możliwe jest monitorowanie jej nawet codziennie. Również jedno odprowadzeniowe badanie EKG można teraz przeprowadzić bezpośrednio na nadgarstku w dowolnym momencie.

Lekarze wspierają wykorzystanie smartwatchy w profilaktyce i opiece nad pacjentami

Aż 72% pracowników ochrony zdrowia poleca stosowanie smartwatchy do bieżącego monitorowania organizmu. Dzięki nim możliwe jest wcześniejsze wykrycie nieprawidłowości, co znacząco zwiększa szanse na skuteczne leczenie. Co więcej, 58% lekarzy uważa, że urządzenia te pomagają ludziom aktywnie dbać o zdrowie i zapobiegać chorobom, a 83% jest przekonanych, że motywują użytkowników do podejmowania działań prozdrowotnych.

Ten pozytywny trend potwierdzają też kolejne dane: 78% lekarzy zauważa, że technologie noszone wspierają zmianę stylu życia, a 70% podkreśla ich pozytywny wpływ na regularność aktywności fizycznej. Wyniki badania Huawei z 2023 roku pokazują, że 90% użytkowników wprowadziło przynajmniej jeden nowy, zdrowy nawyk, a 88% odczuło poprawę zdrowia fizycznego dzięki korzystaniu ze smartwatcha.

Huawei wprowadzi na rynek bardziej wydajne inteligentne zegarki monitorujące stan zdrowia

Rosnące zainteresowanie zdrowiem i profilaktyką sprawia, że użytkownicy oczekują coraz dokładniejszych i wygodniejszych rozwiązań do monitorowania stanu organizmu. Huawei odpowiada na te potrzeby, wprowadzając nowy system TruSense – kompleksowe narzędzie integrujące kluczowe osiągnięcia firmy w dziedzinie analizy zdrowia. TruSense pozwala mierzyć ponad 60 wskaźników zdrowotnych i kondycyjnych, obejmując sześć głównych układów organizmu: krążenia, oddechowy, nerwowy, hormonalny, rozrodczy i mięśniowy.

Tegoroczna aktualizacja systemu wprowadza przełomowy Distributed Super-Sensing Module, który łączy dane z pomiarów wykonywanych zarówno na nadgarstku, jak i z opuszka palca. Dzięki temu możliwy jest jeszcze dokładniejszy, szybszy i bardziej kompleksowy wgląd w stan zdrowia użytkownika, co znacząco podnosi skuteczność codziennego monitorowania.

Zaplanowana na 15 maja 2025 roku premiera nowych smartwatchy z systemem TruSense – modeli z serii HUAWEI WATCH 5 i HUAWEI WATCH FIT 4 – to kolejny krok marki w kierunku rozwoju cyfrowego zdrowia i dowód jej konsekwentnych działań na rzecz tworzenia coraz bardziej zaawansowanych technologii monitorujących zdrowie.

***

O Huawei Consumer Business Group

Huawei jest jednym z czołowych producentów elektroniki użytkowej na świecie. Usługi i urządzenia Huawei dostępne są w ponad 170 krajach i korzysta z nich ponad 3 miliardy ludzi na całym świecie. Huawei Consumer Business Group (CBG), jedna z trzech grup biznesowych firmy, oferuje konsumentom w Polsce szeroką gamę produktów, które dzięki zaawansowanym technologiom ułatwiają codzienne życie. Portfolio Huawei zawiera szeroki wachlarz produktów: smartfony, laptopy, tablety, monitory, smartwatche, opaski sportowe, bezprzewodowe słuchawki, głośniki, routery czy rozwiązania chmurowe. Od 2019 roku Huawei intensywnie rozwija swój autorski ekosystem Huawei Mobile Services oraz sklep z aplikacjami AppGallery, który w skali świata oferuje dostęp do ponad 177 tysięcy aplikacji zintegrowanych z HMS, w tym ponad 8000 aplikacji w języku polskim. Każdego miesiąca ze sklepu korzysta ponad 580 milionów aktywnych użytkowników na całym świecie. Firma ma ponad 30-letnie doświadczenie w tworzeniu technologii teleinformatycznych, a motto marki „Make it possible” jest gwarancją stałego wysiłku firmy w dostarczaniu użytkownikom na całym świecie najnowocześniejszych, innowacyjnych technologii, urządzeń i usług. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź stronę Huawei Consumer Business Group: consumer.huawei.com/pl/.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF